O 49 tysięcy 790 mandatów radnych walczy kilkaset tysięcy kandydatów. Do obsadzenia jest też 1590 foteli wojtów, 768 foteli burmistrzów i 107 foteli prezydentów miast. Każdy kandydat prowadzi kampanię wyborczą. „Gazeta Prawna” pisze, że jej koszty to od 750 do 3 tysięcy złotych w przypadku kandydatów na radnych, od kilku do kilkuset tysięcy w przypadku kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Eksperci uważają, że kandydaci w sumie wydadzą około 300 milionów złotych.
Według dziennika, około 150 milionów złotych zarobią na wyborach drukarnie, 70 milionów – firmy reklamy zewnętrznej oraz spółki rejestrujące domeny internetowe i portale internetowe. W największych miastach na kampanii zarobią także firmy public relations, agencje reklamowe i domy medialne, a także media elektroniczne.
Limity wydatków z ordynacji wyborczej