W przyszłym tygodniu ruszy internetowy portal Sześciolatek w szkole – ujawnia w dzienniku minister edukacji Katarzyna Hall. Będzie reklamowany na banerach kilkunastu komercyjnych portali. Przez cały marzec na antenie TVP 1 i Polsatu widzowie obejrzą spoty z udziałem popularnego aktora Cezarego Żaka pokazujące, jak ważna jest edukacja przedszkolna. Reklamówki promują ogłoszony przez Ministerstwo Edukacji Rok Przedszkolaka. Wiosną każda szkoła i każde przedszkole otrzyma wydrukowane nowe podstawy programowe z komentarzem ekspertów MEN. Resort przygotowuje też dla dyrektorów szkół i samorządów materiały o reformie i namawia też samorządy, by organizowały w szkołach spotkania dla rodziców, którzy mają wątpliwości, czy ich dziecko powinno trafić do pierwszej klasy, czy pozostać w przedszkolu.
Reforma programowa ma już swoje logo – wydawcy edukacyjni będą je umieszczać na okładkach podręczników napisanych zgodnie z nową podstawą programową.
Jak wylicza dziennik przygotowanie i druk materiałów dla samorządów i szkół to koszt 686 tys. zł, przygotowanie i emisja spotów pochłonęła około 750 tys. Na przygotowanie portalu MEN wyłożyło 45 tys. zł.