W niniejszym dokumencie znajdziecie Państwo wskazówki dotyczące niezbędnego zakresu treści oraz sposobie prezentacji danych tak, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z Biuletynu Informacji Publicznej.
Opublikowany standard składa się z trzech zasadniczych części:

  • podstawowych zasad, które należy brać pod uwagę realizując zadania związane z publikacja informacji publicznej,
  • standardy informacji dotyczące zakresu publikowanych treści,
  • standardy techniczne.
  • W najbliższym czasie MSWiA planuje ogłosić także konkurs dla samorządów, w którym na przełomie 2010/2011 zostanie wybranych m.in. 10 najlepszych BIP-ów prowadzonych przez administrację samorządową.

    Jak pokazują wyniki wcześniejszych akcji prowadzonych przez organizacje pozarządowe Biuletyny Informacji Publicznej jednostek samorządowych wymagają ciągłego doskonalenia i dostosowywania do zmieniających się regulacji prawnych. Rezultaty poprzednich projektów wskazały również najczęściej popełniane błędy:

  • brak aktualizacji danych,
  • zakładki o niezrozumiałych nazwach,
  • niesprawne moduły wyszukujące,
  • umieszczanie ważnych informacji tylko na stronie archiwalnej,
  • nadmiernie rozbudowane menu,
  • niepełne metryczki informacji,
  • brak informacji o planach pracy organów stanowiących i wykonawczych.