Podczas targów prezentowana jest bardzo bogata oferta wystawiennicza poświęcona branży turystycznej i caravaningowej, dzięki czemu są one najważniejszym miejscem spotkań dla wszystkich miłośników caravaningu i mobilnych urlopowiczów.
W tym roku na stoisku polskim, na jednolitej pod względem wizerunkowym powierzchni, prezentował się wspólnie cały makroregion śląski, czyli województwa: dolnośląskie, opolskie i śląskie.
Opolskie stoisko zostało przygotowane przez Opolską Regionalną Organizację Turystyczną we współpracy z Urzędem Marszałkowskim. Oprócz najnowszych wydawnictw dotyczących turystyki łowieckiej i bazy gastronomiczno-hotelowej największym zainteresowaniem cieszy się segment związany z autentycznym wypoczynkiem wiejskim oraz miejska turystyka kulturowa.
Pytania zwiedzających dotyczyły przede wszystkim informacji o rejonie Góry Św. Anny, Kamienia Śląskiego, Opola, Nysy, Brzegu, Paczkowa oraz ziemi kluczborsko-oleskiej i Gór Opawskich. Elementy wizerunkowe tych miejscowości stanowiły także część wizualizacji stoiska. Oprócz wydawnictw i prezentacji wizualnych dla odwiedzających przygotowano, we współpracy z przedsiębiorcami, atrakcje kulinarne związane z ofertą turystyczną i gastronomiczną.
Zwiedzający mają okazję skosztować miodów z pasieki w Maciejowie, „Śmietankówki oleskiej”, nalewek tradycyjnych z Grodkowa, tradycyjnych produktów z Popielowa, a także słodyczy z „Cukrów Nyskich” i „Odry Brzeg”. Dzięki bardzo dobrej współpracy z opolskimi przedsiębiorcami produkty te stanowią obecnie uznaną markę wśród zwiedzających. Turystyka sentymentalna oparta na opolskiej kuchni, produkcie tradycyjnym, kulturze i gościnności stanowi ciekawą ofertę dla gości w regionie. Coraz szersza oferta opolskich hoteli i ośrodków oferujących usługi lecznicze, rekreacyjne i spa stanowi element poszukiwany przez odwiedzających.
Podczas targów odbyły się m.in. rozmowy z regionami partnerskimi, dotyczące zacieśniania współpracy w dziedzinie turystyki oraz spotkanie z dyrektorem Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Berlinie Janem Wawrzyniakiem. Podczas spotkania z Ewą Przydrożny – dyrektor Wielkopolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, omówiono kwestie robocze dotyczące realizacji projektu „Szlaku cysterskiego”. Rozmowy z POIT w Berlinie dotyczyły m.in. elementów kreacji wizerunku regionu na targach turystycznych na rynku niemieckim w 2009 r. oraz projektu „Strategii marketingowej Polski”.