Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • inspektor wojewódzki
  • do spraw – kontroli nad realizacją zadań z zakresu wspierania rodziny, pieczy zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i adopcji, w tym kontroli nad działalnością placówek opiekuńczo – wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo – terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych.
  • w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 2

Adres urzędu

    Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
    ul. Piastowska 14
    45-082 Opole

Miejsce wykonywania pracy:

  • Opole

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kontrolowanie realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny, pieczy zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i adopcji wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym placówek wsparcia dziennego, ośrodków adopcyjnych;
  • Kontrolowanie placówek opiekuńczo – wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo- terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych ;
  • Kontrolowanie zgodności zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z wymaganymi kwalifikacjami;
  • Monitorowanie sposobu wykonania zaleceń pokontrolnych wojewody przez kontrolowane jednostki;
  • Zasięganie informacji o sposobie realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej przez jednostki samorządu terytorialnego i sporządzanie sprawozdania oraz analizy w tym zakresie;
  • Opracowywanie i przedkładanie przełożonym do akceptacji sporządzonej dokumentacji kontrolnej, zawiadomień o istotnych uchybieniach w działalności kontrolowanej jednostki do organów założycielskich oraz organów zlecających realizację zadania, a także sporządzanie okresowych analiz, sprawozdań i informacji w zakresie realizowanych zadań.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca poza i w siedzibie Urzędu.
    Zagrożenie korupcją.
    Przeprowadzanie kontroli w innych jednostkach.
    Krajowe wyjazdy służbowe.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
    Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, prace socjalną, pedagogikę opiekuńczo – wychowawczą.
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • Umiejętność obsługi programów pakietu Microsoft Office;
    • Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
    • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
    • Znajomość ustawy o służbie cywilnej;
    • Znajomość ustawy o administracji rządowej w województwie;
    • Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej;
    • Umiejętność interpretacji przepisów prawa;
    • Umiejętność analitycznego i logicznego myślenia;
    • Umiejętność komunikacji interpersonalnej;
    • Umiejętność prawidłowego formułowania wniosków i zaleceń pokontrolnych;
    • Umiejętność precyzyjnego wyrażania myśli;
    • Umiejętność pracy w zespole.

wymagania dodatkowe

  • specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
  • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2015 r. poz. 21).

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • dokumenty potwierdzające staż pracy w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej (Stosownie do art. 197b ust. 3 pkt.2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej)

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    04-05-2016

Miejsce składania dokumentów:

    Opolski Urząd Wojewódzki
    Sekretariat Dyrektora Generalnego
    pok. 251
    Piastowska 14
    45-082 Opole
    z dopiskiem „oferta pracy – nr ogłoszenia ….”

Inne informacje:

    Lista kandydatek/kandydatów zakwalifikowanych do kolejnego etapu postępowania kwalifikacyjnego zostanie opublikowana na stronie www.bip.opole.uw.gov.pl w zakładce: oferty pracy – ogłoszenia o naborze i na tablicy ogłoszeń w gmachu OUW ( II piętro).
    Urząd jest przyjazny dla osób niepełnosprawnych.
    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
    Niewykorzystane oferty kandydatki/kandydaci mogą odebrać w Oddziale Kadr Urzędu. Nieodebrane oferty zostaną zniszczone komisyjnie po upływie minimum 3 miesięcy od zakończenia naboru.
    Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto 2600 zł.
    Dodatkowe informacje pod nr 77 45-24-563