Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • inspektor wojewódzki
  • do spraw nadzoru realizacji zadań pomocy społecznej przez samorząd terytorialny i podmioty niepubliczne.
  • w Wydziale Polityki Społecznej

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
    Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
    10-575 Olsztyn

Miejsce wykonywania pracy:

  • Olsztyn

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • rozpatrywanie skarg i wniosków oraz przyjmowanie interesantów w sprawach zabezpieczenia społecznego, w celu przeciwdziałania nienależytemu wykonywaniu ww. zadań przez właściwe organy i jednostki organizacyjne lub ich pracowników, eliminowanie przypadków naruszania praworządności lub interesów skarżącego;
  • udzielanie porad i informacji w zakresie uprawnień do świadczeń pomocy społecznej oraz świadczeń rodzinnych;
  • opracowywanie raportów, analiz i informacji oraz prowadzenie bazy danych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w celu monitorowania oraz okresowej oceny stanu i efektywności pomocy społecznej na terenie województwa;
  • opiniowanie pod względem merytorycznym uchwał organów samorządów terytorialnych z zakresu zabezpieczenia społecznego, w celu zapewnienia legalności zapisów uchwał z obowiązującym prawem;
  • prowadzenie rejestru domów pomocy społecznej oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, placówek zapewniających miejsca noclegowe, jednostek specjalistycznego poradnictwa, oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych;
  • prowadzenie spraw w zakresie publikowania rejestrów w wojewódzkim dzienniku urzędowym, w celu identyfikacji monitorowania infrastruktury socjalnej na terenie województwa;
  • prowadzenie spraw w zakresie integracji cudzoziemców posiadających status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą w celu koordynacji podejmowanych działań w tym obszarze na terenie województwa w tym prowadzenie rejestru zatwierdzonych indywidualnych programów integracji osób posiadających status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – narzędzia i materiały pracy – komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
    – wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, ekonomia, zarządzanie i marketing, politologia o specjalności polityka społeczna lub o specjalności profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna.
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok stażu pracy w pomocy społecznej.
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość ustawy o pomocy społecznej,
    • znajomość ustawy o służbie cywilnej,
    • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
    • znajomość instrukcji kancelaryjnej – Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
    • wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe,
    • rzetelność,
    • organizacja pracy i zorientowanie na osiąganie celów,
    • współpraca,
    • komunikacja.

wymagania dodatkowe

  • znajomość przepisów wykonawczych do ustawy o pomocy społecznej,
  • znajomość podstawowych zagadnień dot. ochrony zdrowia psychicznego, prawa lokalowego, praw cudzoziemców i uchodźców, rehabilitacji zawodowej i społecznej, promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy, funkcjonowania organizacji pozarządowych.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kserokopie świadectw i innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy, w których zawarta jest informacja o okresie zatrudnienia oraz o rodzaju stosunku prawnego, jaki łączył wnioskodawcę z pracodawcą.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    06-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki
    Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9
    10-575 Olsztyn
    (pok. 122)
    z dopiskiem „ogłoszenie nr (właściwy dla danego ogłoszenia)” na liście motywacyjnym

Inne informacje:

     Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną;
     do składania ofert zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zawarte w ogłoszeniu;
     oświadczenia, list motywacyjny i CV muszą być podpisanie własnoręcznie;
     oświadczenia kandydatów o treści innej niż wskazana w ogłoszeniu o naborze uznawane będą za nieprawidłowe, a tym samym aplikacje nie będą spełniać wymagań formalnych;
     oferty muszą zawierać numer ogłoszenia prowadzonego naboru;
     lista kandydatów spełniających wymagania formalne oraz informacje na temat terminu i miejsca naboru dostępne będą na stronie www.bip.uw.olsztyn.pl oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym W-M UW w Olsztynie w ciągu 30 dni od upływu terminu składania ofert;
     oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Niekompletne dokumenty nie zostaną zakwalifikowane do dalszego etapu;
     dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane, po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone;
     przewidywane wynagrodzenie zasadnicze na tym stanowisku to ok. 2140 zł brutto;
     dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 89 52 32 484;
     wzór oświadczeń dostępny jest na stronie: www.bip.uw.olsztyn.pl/pl/bip/oferty_pracy_w_urzedzie.