Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • inspektor wojewódzki
  • do spraw kontroli jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, kontroli jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, kontroli świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
  • w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia WUW w Poznaniu – Delegatura w Lesznie nr ref. 87/15

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań

Miejsce wykonywania pracy:

  • Leszno
  • Plac Kościuszki 4
    64-100 Leszno

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przeprowadzanie wizytacji oraz kontroli domów pomocy społecznej, placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej
  • kontrola jakości działań środowiskowych domów samopomocy i ośrodków wsparcia oraz zgodności zatrudnienia pracowników tych jednostek z wymaganymi kwalifikacjami
  • kontrola realizacji świadczeń pomocy społecznej przez ośrodki pomocy społecznej i powiatowe centra pomocy rodzinie, przestrzegania KPA, zgodności zatrudnienia pracowników tych jednostek z wymaganymi kwalifikacjami
  • kontrola jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych
  • prowadzenie postępowań w celu wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych, wyrażanie zgody na likwidację ww. placówek i ośrodków
  • kontrolowanie prawidłowości realizacji świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
  • współdziałanie z samorządem gminnym i powiatowym, zgromadzeniami zakonnymi, stowarzyszeniami i fundacjami oraz innymi podmiotami w zakresie wdrażania i utrzymania obowiązujących standardów w domach pomocy społecznej oraz w zakresie prowadzenia i rozwoju infrastruktury środowiskowych domów samopomocy i ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi
  • sporządzanie sprawozdawczości dla Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Rzecznika Ochrony Praw Dziecka oraz innych podmiotów

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
    – zadania wykonywane w siedzibie oraz (przez znaczną część czasu pracy) poza siedzibą urzędu
    – przeprowadzane kontrole wymagają wyjazdów na teren województwa (również poza zasięg Delegatury w Lesznie) i mogą skutkować przesunięciem czasu pracy
    – stres typowy związany z przeprowadzaniem kontroli
    – obsługa klientów zewnętrznych i wewnętrznych Urzędu
    – obsługa poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
    – konieczność poruszania się po Urzędzie w celu przekazania lub odebrania dokumentów

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – stanowisko pracy znajduje się na I piętrze zabytkowego budynku
    – w budynku brak wind osobowych, klatka schodowa o szerokości 180 cm, korytarz biurowy o szerokości 370 cm
    – drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 100 cm
    -stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
    – parametry środowiska pracy w normie
    – praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
    – pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku zlokalizowane na wewnętrznych półpiętrach, nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
    – dojazd dla osób na wózkach inwalidzkich możliwy na parter

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz co najmniej 5-letni staż pracy w pomocy społecznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
    • znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o dostępie do informacji publicznej i ochronie danych osobowych
    • znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

wymagania dodatkowe

  • doświadczenie w pracy w administracji publicznej
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • komunikatywność

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego
  • kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganej specjalizacji

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    04-01-2016

Miejsce składania dokumentów:

    Wielkopolski Urząd Wojewódzki
    al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań
    z podaniem w ofercie nr ref. 87/15
    lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu, bud. B, pok. 025-026
    z podaniem w ofercie nr ref. 87/15

Inne informacje:

    Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
    Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
    Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW
    (www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/wzor_oswiadczenia_do_naboru_na_stanowisko_pracy.docx)
    Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
    Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
    Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
    Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
    Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2500 zł.
    Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91, 61 854 11 87.
    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.