Archiwum Państwowe w Zielonej Górze

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • konserwator archiwalny
  • w Oddziale II Przechowywania i zabezpieczania zasobu archiwalnego

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

  • o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
    Aleja Wojska Polskiego 67 a
    65-762 Zielona Góra

Miejsce wykonywania pracy:

  • Zielona Góra

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Badanie fizycznego stanu zachowania zasobu. Prowadzenie prac restauratorskich materiałów archiwalnych w celu utrzymania ich dobrego stanu zachowania. Sporządzanie dokumentacji konserwatorskiej.
  • Prowadzenie okresowych kontroli warunków przechowywania materiałów archiwalnych w celu utrzymania ich dobrego stanu zachowania. Analiza zapisów elektronicznych urządzeń pomiaru wilgotności i temperatury.
  • Udzielanie innym komórkom niezbędnych do wykonywania zadań informacji, wyjaśnień i materiałów.
  • Przygotowywanie materiałów archiwalnych do odkwaszania i innych zabiegów zabezpieczających, realizowanych przez podmioty zewnętrzne.
  • Czyszczenie i opakowywanie materiałów archiwalnych w celu ich zabezpieczenia.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (kurz, pył archiwalny, zagrożenie mikrobiologiczne), praca wymagająca wysiłku fizycznego.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Narzędzia i materiały pracy: komputer, sprzęt i materiały do konserwacji.
    Brak barier architektonicznych: swoboda poruszania się po budynku, windy, podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, dostosowane toalety.

    Inne
    Praca na stanowisku wymaga umiejętności wyboru jednego z kilku dostępnych rozwiązań/procedur, a wybór najlepszego jest uzależniony od pracownika. Istnieje konieczność dostosowania działań do zmieniających się warunków. Powyższe spowodowane jest złożonością czynników wpływającą na dobór metod i technik dla poszczególnych zadań konserwatorskich. Praca na stanowisku konserwatora wymaga wysokiej samodzielności w realizacji zadań. Otrzymuje on polecenia i informacje co do celu pracy, ale samodzielnie dobiera środki pracy i wybiera sposób realizacji zadania.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie i policealne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze konserwacji
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • Wiedza z zakresu metod i technik konserwatorskich.
    • Umiejętność konserwacji papieru i skóry.
    • Predyspozycje do prac manualnych.
    • Obsługa komputera, urządzeń i programów biurowych.
    • Komunikatywność, umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
    • Umiejętność pracy w zespole.

wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie wyższe o specjalności konserwacja papieru i skóry (bez doświadczenia zawodowego).
  • Obsługa wewnętrznych baz danych.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe.

Inne dokumenty i oświadczenia:

Termin składania dokumentów:

    11-12-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Archiwum Państwowe
    Aleja Wojska Polskiego 67a
    65-762 Zielona Góra
    Z dopiskiem „Nabór na stanowisko konserwatora archiwalnego”

Inne informacje:

    Wynagrodzenie zasadnicze 2.304,00 zł brutto + dodatek z tytułu wysługi lat pracy (od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego).
    Za datę nadesłania oferty uznaje się datę nadania, pod warunkiem, że wpłynie do urzędu w ciągu trzech dni roboczych od daty nadania. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie postępowania kwalifikacyjnego. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata. Oferty odrzucone mogą być odebrane w ciągu trzech miesięcy od daty ogłoszenia, nie odsyła się ofert. Oferty nieodebrane po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone.
    Regulamin naboru dostępny jest na stronie internetowej Archiwum w zakładce „Informacje – Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy”.
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 68 329 98 01.