Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- konserwator archiwalny
- w Oddziale II Przechowywania i zabezpieczania zasobu archiwalnego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
- o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
Aleja Wojska Polskiego 67 a
65-762 Zielona Góra
Miejsce wykonywania pracy:
- Zielona Góra
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Badanie fizycznego stanu zachowania zasobu. Prowadzenie prac restauratorskich materiałów archiwalnych w celu utrzymania ich dobrego stanu zachowania. Sporządzanie dokumentacji konserwatorskiej.
- Prowadzenie okresowych kontroli warunków przechowywania materiałów archiwalnych w celu utrzymania ich dobrego stanu zachowania. Analiza zapisów elektronicznych urządzeń pomiaru wilgotności i temperatury.
- Udzielanie innym komórkom niezbędnych do wykonywania zadań informacji, wyjaśnień i materiałów.
- Przygotowywanie materiałów archiwalnych do odkwaszania i innych zabiegów zabezpieczających, realizowanych przez podmioty zewnętrzne.
- Czyszczenie i opakowywanie materiałów archiwalnych w celu ich zabezpieczenia.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (kurz, pył archiwalny, zagrożenie mikrobiologiczne), praca wymagająca wysiłku fizycznego.
Narzędzia i materiały pracy: komputer, sprzęt i materiały do konserwacji.
Brak barier architektonicznych: swoboda poruszania się po budynku, windy, podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, dostosowane toalety.
Inne
Praca na stanowisku wymaga umiejętności wyboru jednego z kilku dostępnych rozwiązań/procedur, a wybór najlepszego jest uzależniony od pracownika. Istnieje konieczność dostosowania działań do zmieniających się warunków. Powyższe spowodowane jest złożonością czynników wpływającą na dobór metod i technik dla poszczególnych zadań konserwatorskich. Praca na stanowisku konserwatora wymaga wysokiej samodzielności w realizacji zadań. Otrzymuje on polecenia i informacje co do celu pracy, ale samodzielnie dobiera środki pracy i wybiera sposób realizacji zadania.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: średnie i policealne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze konserwacji
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Wiedza z zakresu metod i technik konserwatorskich.
- Umiejętność konserwacji papieru i skóry.
- Predyspozycje do prac manualnych.
- Obsługa komputera, urządzeń i programów biurowych.
- Komunikatywność, umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
- Umiejętność pracy w zespole.
wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe o specjalności konserwacja papieru i skóry (bez doświadczenia zawodowego).
- Obsługa wewnętrznych baz danych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe.
Inne dokumenty i oświadczenia:
Termin składania dokumentów:
- 11-12-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Archiwum Państwowe
Aleja Wojska Polskiego 67a
65-762 Zielona Góra
Z dopiskiem „Nabór na stanowisko konserwatora archiwalnego”
Inne informacje:
- Wynagrodzenie zasadnicze 2.304,00 zł brutto + dodatek z tytułu wysługi lat pracy (od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego).
Za datę nadesłania oferty uznaje się datę nadania, pod warunkiem, że wpłynie do urzędu w ciągu trzech dni roboczych od daty nadania. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie postępowania kwalifikacyjnego. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata. Oferty odrzucone mogą być odebrane w ciągu trzech miesięcy od daty ogłoszenia, nie odsyła się ofert. Oferty nieodebrane po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone.
Regulamin naboru dostępny jest na stronie internetowej Archiwum w zakładce „Informacje – Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy”.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 68 329 98 01.