Izba Skarbowa w Bydgoszczy

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • kontroler rozliczeń
  • w Samodzielnym Referacie Rachunkowości i Spraw Wierzycielskich

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Izba Skarbowa w Bydgoszczy
    ul. Warmińskiego 18
    85-950 Bydgoszcz

Miejsce wykonywania pracy:

  • Radziejów
  • Urząd Skarbowy
    ul. Rolnicza 6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • księgowanie w dostępnych aplikacjach na kartach kontowych podatników operacji księgowych w tym m.in. przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów oraz decyzji i zaliczeń nadpłat z tytułu podatków,
  • uzgadnianie zaksięgowanych operacji z dokumentami źródłowymi w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji finansowej podatnikom, Izbie Skarbowej, Ministerstwu Finansów,
  • systematyczna analiza kart kontowych podatników oraz bezzwłoczne podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, tj, upomnień i tytułów wykonawczych oraz aktualizacja tytułów wykonawczych – w celu ściągnięcia zaległości w trybie egzekucji administracyjnej,
  • weryfikacja zgodności wpłat podatków w formie zaliczek na podatki dochodowe ze złożonymi deklaracjami rocznymi w dostępnej aplikacji, sporządzanie niezbędnych przeksięgowań i postanowień w tym zakresie oraz przekazywanie nieprawidłowości do komórki obsługi bezpośredniej,
  • zapewnienie odpowiednich środków finansowych na właściwym rachunku bankowym do dokonania w terminie wymaganych zwrotów nadpłat w poszczególnych podatkach,
  • zlecenie zwrotów podatków, obsługa zajęć wierzytelności dokonanych przez komorników sądowych, wykonywanie obowiązków wierzyciela na podstawie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji generowanie i zlecenie przelewów do organizacji pożytku publicznego,
  • bieżąca współpraca z innymi urzędami skarbowymi w zakresie obsługi kart kontowych podatników, dla których występuje zmiana właściwego organu podatkowego,
  • współuczestniczenie w przygotowywaniu danych do sprawozdań, analiz w ramach właściwości rzeczowej referatu rachunkowości.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca wymagająca posiadania umiejętności interpersonalnych,
    – dobrej organizacji pracy,
    – praca wymagająca stałego kontaktu z podatnikami,

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie,
    – budynek bez windy, częściowo przystosowany architektonicznie do poruszania się osób niepełnosprawnych,

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie ogólnokształcące lub ekonomiczne,
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • bardzo dobra znajomość przepisów Ordynacji podatkowej, z zakresu rachunkowości podatkowej, znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, aktów wykonawczych,
    • doświadczenie zawodowe: 0,5 roku w administracji państwowej,

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe ekonomiczne lub podobne,
  • przeszkolenie z zakresu rachunkowości, finansów publicznych,
  • znajomość obsługi programów komputerowych POLTAX i POLTAX 2B, WHTAX,
  • wskazana znajomość przepisów ustaw podatkowych,
  • doświadczenie zawodowe: 1 rok pracy w rachunkowości, w tym w zakresie rozrachunków publiczno-prawnych

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności kandydata

Termin składania dokumentów:

    05-04-2016

Miejsce składania dokumentów:

    Izba Skarbowa
    ul. Dr. E. Warmińskiego 18
    85-950 Bydgoszcz
    z dopiskiem „oferta pracy Radziejów RP 3/1”

Inne informacje:

    Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty zawarte w ofercie pracy, w szczególności oświadczenia powinny być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem. Wzory oświadczeń dostępne na stronie www.bydgoszcz.apodatkowa.gov.pl (zakładka: Ogłoszenia → Nabór).
    Wynagrodzenie zasadnicze wynosi 2 061,22 zł brutto – przy ustalonym mnożniku kwoty bazowej 1,100.
    Oferty odrzucone, zostaną komisyjnie zniszczone. Informacje dotyczące procedury naboru można uzyskać pod nr telefonu 52 58 56 120 lub pisząc na adres e-mail: nabory@kp.mofnet.gov.pl