Izba Skarbowa we Wrocławiu
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- kontroler rozliczeń
- do spraw analizy kont szczegółowych podatników
- w Dziale Rachunkowości w Urzędzie Skarbowym Wrocław-Fabryczna
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Izba Skarbowa we Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 24, 26
53-333 Wrocław
Miejsce wykonywania pracy:
- Wrocław
- Urząd Skarbowy Wrocław-Fabryczna
ul.Ostrowskiego 5
53-238 Wrocław
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- analiza kart kontowych pod względem występowania nadpłat i zaległości w celu prawidłowego rozliczenia dokonanych wpłat, powstałych nadpłat czy przeksięgowań jak również w celu podjęcia czynności zmierzających do wyegzekwowania należnych budżetowi podatków oraz opłat
- księgowanie wpłat w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji finansowej podatnikom, Izbie Skarbowej, Ministerstwu Finansów
- analiza kart kontowych, wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz ich aktualizacja w celu ściągnięcia zaległości w trybie egzekucji administracyjnej
- obsługiwanie i przekazywanie podatnikom zwrotów i nadpłat podatków wg zasad określonych w obowiązujących przepisach i procedurach w celu likwidacji sald
- sporządzanie i opracowywanie wykazów zaległości i nadpłat na kontach szczegółowych podatników do celów bieżącej analizy i sprawozdawczości
- kompleksowe i terminowe załatwianie korespondencji przychodzącej i wychodzącej, analiza zaległości podatkowych objętych tytułami wykonawczymi, zasięganie informacji o stanie postępowania egzekucyjnego, wystawianie kart analitycznych na stare zaległości w celu pozyskania informacji o terminie przedawnienia, aby zastosowano środki zapobiegające przedawnieniu
- sporządzanie projektów postanowień o zaliczeniu wpłaty/nadpłaty/zwrotu podatku w celu poinformowania podatników o sposobie zaliczania wpłat dokonywanych po terminie lub też o sposobie rozliczeń nadpłat/zwrotów na wniosek podatnika lub z urzędu
- informowanie innych komórek organizacyjnych o zapisach na kartach kontowych podatników w celu podjęcia przez te komórki odpowiednich działań, w tym przyjmowanie i przekazywanie kart kontowych podatników w związku ze zmianą właściwości miejscowej, przekazywanie informacji do stanowiska karnego-skarbowego o popełnionych przez podatnika wykroczeniach w zakresie nieterminowych wpłat
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– praca przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie
– stres związany z obsługą klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele,
przedsiębiorstwa itd.) lub z przeprowadzeniem kontroli w innych urzędach
– zagrożenie korupcją
– pomieszczenie biurowe w budynku sześciokondygnacyjnym
– narzędzia pracy – komputer stacjonarny i sprzęt biurowy
– praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym
– możliwość poruszania się po budynku – klatki schodowe i dwie windy, jedna
przystosowana dla osób niepełnosprawnych
– zaplecze socjalne
– parking przy budynku urzędu z ograniczoną ilością miejsc parkingowych
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy w administracji skarbowej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość zasad księgowości i rachunkowości
- znajomość i umiejętność interpretowania przepisów ustawy Ordynacja podatkowa
- znajomość i umiejętność interpretowania przepisów ustawy o rachunkowości
- umiejętność redagowania pism
- umiejętność rozmowy z trudnym klientem
- umiejętność obsługi aplikacji biurowych (edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne)
wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe
- przeszkolenie z obsługi programu komputerowego POLTAX, BIBLIOTEKA AKT
- dokładność i systematyczność
- umiejętność dokonywania analizy dostępnych informacji i podejmowania na jej podstawie decyzji
- umiejętność planowania i organizowania pracy na własnym stanowisku
- wnikliwość i rzetelność
- 1 rok doświadczenia w pracy w rachunkowości podatkowej
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopie dokumentów potwierdzających wymagania niezbędne w zakresie doświadczenia zawodowego
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- kopie dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego
Termin składania dokumentów:
- 26-10-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Izba Skarbowa we Wrocławiu
ul. Powstańców Śl. 24,26
53-333 Wrocław
lub osobiście: kancelaria piętro 0 pok. 5
czy też w formie elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym albo w postaci elektronicznej opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Inne informacje:
- Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne, zostaną poinformowani (telefonicznie lub e-mailem) o terminie dalszego etapu naboru. Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego).
W ofercie należy podać dane kontaktowe (adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu) oraz numer ogłoszenia.
W celu spełnienia wymagań formalnych należy dostarczyć kopie wszystkich ww. wymaganych dokumentów i oświadczeń z poz. „wymagane dokumenty i oświadczenia”. Oświadczenia kandydatów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, w przeciwnym razie oferta nie będzie spełniać wymogów formalnych.
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Zachęcamy do zapoznania się z wewnętrzną procedurą naboru w Izbie Skarbowej we Wrocławiu, która jest dostępna na stronie internetowej Izby Skarbowej we Wrocławiu www.wroclaw.apodatkowa.gov.pl
Metody i techniki naboru:
– pisemny sprawdzian wiedzy,
– rozmowa kwalifikacyjna.
Kwota minimalnego miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego wynosi 2391,02 zł brutto.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 71/79-77-149 lub 71/79-77-151 (sprawy dotyczące zadań na stanowisku), 71/36-52-710 lub 71/36-52-711 (sprawy organizacyjne).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.