Izba Skarbowa w Gdańsku

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • księgowy
  • do spraw księgowości podatkowej
  • w Dziale Rachunkowości

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Izba Skarbowa w Gdańsku
    ul. Długa 75/76,
    80-831 Gdańsk

Miejsce wykonywania pracy:

  • Malbork
  • Urząd Skarbowy w Malborku
    ul. Kopernika 10,
    80-200 Malbork

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Księgowanie wpłat na podstawie wprowadzonych do systemu wyciągów bankowych.
  • Sporządzanie postanowień w sprawie zaliczenia wpłat, zwrotów lub nadpłat – dotyczących wszystkich rodzajów podatków – w celu poinformowania podatnika/płatnika/inkasenta o sposobie ich zarachowania. Wystawianie not księgowych w sprawie przeksięgowań.
  • Sprawdzanie, czy istniejące w aplikacji POLTAX rachunki bankowe podatników/ płatników/inkasentów są aktualne i właściwe do dokonywania zwrotów lub nadpłat podatku. Dokonywanie zleceń zwrotów podatku VAT i VZM oraz nadpłat wszystkich podatków, wystawianie dokumentów dotyczących zwrotów i nadpłat (obsługa plików w Video TELU) w celu terminowego przekazywania zwrotów i nadpłat.
  • Rozpatrywanie składanych przez podatników/płatników/inkasentów wniosków w sprawie przeksięgowań, przygotowywanie odpowiedzi na pisma składane przez interesantów, zbieranie materiałów do zażaleń, sporządzanie zapytań w sprawie realizacji tytułów.
  • Bieżące wystawianie wniosków z ustawy karno – skarbowej, dotyczące podatników/płatników/ inkasentów uchylających się od terminowych wpłat podatków.
  • Ewidencjonowanie i gromadzenie CIT-ST. Przy księgowaniu przypisów, odpisów, wpłat określanie procentowego udziału gmin we wpłatach w celu prawidłowego i terminowego przekazywania należnych dochodów i udziałów dla jednostek samorządu terytorialnego.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca administracyjno-biurowa, siedząca – przy komputerze pow. 4 godzin dziennie, samodzielna pod presją czasu, okresowe nasilenie lub spiętrzenie zadań

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – praca przy komputerze, oświetlenie sztuczne i naturalne, budynek urzędu jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, narzędzia i materiały wykorzystywane w pracy to komputer, monitor i inne urządzenia biurowe (m.in. drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w rachunkowości podatkowej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • umiejętność pracy w zespole, dobra znajomość obsługi komputera, samodzielność, komunikatywność, umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, zwięzły i precyzyjny, znajomość wybranych zagadnień Ordynacji podatkowej.

wymagania dodatkowe

  • preferowane wykształcenie średnie ekonomiczne lub wyższe
  • obsługa programów POLTAX, POLTAX 2B, KSG, Biblioteka Akt,
  • znajomość przepisów innych ustaw podatkowych.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopie świadectw pracy, potwierdzających doświadczenie zawodowe,
  • kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe uprawnienia.

Inne dokumenty i oświadczenia:

Termin składania dokumentów:

    27-10-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Izba Skarbowa w Gdańsku
    ul. Długa 75/76
    80-831 Gdańsk,
    pok. 104 Ip.

Inne informacje:


    Umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności.

    Proponowane wynagrodzenie – nie więcej niż 2.248,61 zł brutto.

    W ofercie należy podać numer ogłoszenia.
    Wymagane dokumenty, w szczególności składane oświadczenia winny być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata.
    Oferty niekompletne i otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w urzędzie pocztowym lub data złożenia w kancelarii Izby Skarbowej).

    Postępowanie rekrutacyjne zostanie przeprowadzone w 3 etapach:
    I – ocena złożonych dokumentów,
    II – rozmowa kwalifikacyjna,
    III – test (tylko w przypadku dopuszczenia do III etapu powyżej 10 kandydatów).

    Kandydaci spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu będą powiadamiani telefonicznie o kolejnych etapach rekrutacji.
    W tym celu prosimy o podanie w składanych ofertach numeru telefonu kontaktowego.

    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

    Informacje o sposobie postępowania z ofertami pracy kandydatów po zakończonym naborze:
    Oferty kandydatów niewyłonionych w naborze podlegają komisyjnemu zniszczeniu po zakończeniu naboru,
    natomiast aplikacje kandydatów wyłonionych, lecz niezatrudnionych w wyniku naboru, są niszczone po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.

    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: (58) 30-02-300 wew. 345.