Izba Skarbowa w Opolu

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • księgowy
  • w Samodzielnym Referacie Rachunkowości w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Opolu

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 5

Adres urzędu

    Izba Skarbowa w Opolu
    ul. Ozimska 19
    45-057 Opole

Miejsce wykonywania pracy:

  • Opole
  • Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu
    ul. T. Rejtana 3B
    45-331 Opole

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Księgowanie przypisów, odpisów oraz wpłat w odpowiednich rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej i uzgadnianie zaksięgowanych operacji na kartach kontowych z dokumentami źródłowymi w celu ustalenia stanu realizacji poboru podatków i niepodatkowych należności budżetowych oraz udzielenia podatnikom rzetelnych informacji o stanie ich kont.
  • Dokonywanie zwrotów podatków oraz niepodatkowych należności budżetowych w celu terminowego ich przekazania podatnikom lub organom egzekucyjnym na podstawie otrzymanych zajęć wierzytelności,
  • Analiza zapisów na kartach kontowych, dokonywanie zaliczeń z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości oraz zwrotów podatków i niepodatkowych należności budżetowych oraz wydawanie postanowień w tym zakresie w celu minimalizacji zaległości podatkowych,
  • Dokonywanie zmian w stanie wymagalności należności objętych tytułami wykonawczymi w celu aktualizacji kwot podlegających egzekucji.
  • Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań w celu dostarczenia rzetelnych danych i informacji innym organom i instytucjom.
  • Dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej w celu wyjaśnienia wpłaconych kwot.
  • Obsługa kont sum do wyjaśnienia w celu weryfikacji kwot nienależnie wpłaconych.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • • praca częściowo samodzielna o charakterze biurowym,
    • częste kontakty z podatnikami,
    • zagrożenie korupcją.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • • praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
    • stanowisko pracy wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe,
    • warunki organizacyjno-techniczne stanowiska pracy i pomieszczeń właściwe dla osób niepełnosprawnych: 2 windy, winda dla niepełnosprawnych w budynku przy wejściu głównym, toalety na każdym piętrze,
    • brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym,
    • oświetlenie naturalne i sztuczne,
    • brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • podstawowa znajomość przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa – przepisy ogólne, zobowiązania podatkowe.
    • podstawowa znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego -– przepisy ogólne, postępowanie, opłaty i koszty postepowania.
    • grzeczność i uprzejmość,
    • komunikatywność i umiejętność współpracy,
    • umiejętność biegłej obsługi komputera pakietu Microsoft Office lub Open Office,
    • umiejętność analitycznego myślenia,
    • umiejętność pracy pod presją czasu,
    • odporność na stres.

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie średnie lub wyższe o profilu ekonomicznym lub pokrewnym (matematyka, finanse)
  • inne umiejętności, przeszkolenia i uprawnienia: -kursy i certyfikaty w zakresie rachunkowości, -uprawnienia biegłego rewidenta, -umiejętność obsługi specjalistycznych programów komputerowych – POLTAX 2B, Biblioteka Akt

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    25-04-2016

Miejsce składania dokumentów:

    Izba Skarbowa
    Ozimska 19
    45-057 Opole

Inne informacje:

    • Wynagrodzenie zasadnicze wynikające z wartościowania stanowiska pracy w przedziale: od 2248,61 zł. do 2267,35 zł.
    • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu;
    • Oferty składane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane (o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w placówce pocztowej operatora publicznego lub data złożenia w kancelarii Izby Skarbowej w Opolu);
    • Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i zakwalifikowanych do II etapu postępowania selekcyjnego kandydatów będzie zamieszczona na tablicy ogłoszeń na V piętrze w Izbie Skarbowej w Opolu oraz na stronie Izby Skarbowej w Opolu www.opole.apodatkowa.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” → Nabór → Wyniki naborów;
    • W przypadku przysłania ofert przez Internet, należy opatrzeć je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub przesłać za pomocą platformy ePUAP;
    • Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu;
    • Nabór odbywa się zgodnie z Instrukcją naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej wprowadzonej zarządzeniem nr 103/2015 Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu z dnia 29 września 2015 r., dostępnej na stronie Izby Skarbowej w Opolu www.opole.apodatkowa.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” → Nabór → Wewnętrzne procedury naboru;
    • W ciągu 30 dni od dnia publikacji wyniku naboru w Biuletynie można odebrać złożone dokumenty. Po tym terminie oferty zostaną zniszczone.
    • Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 77 453 19 35 (sprawy dotyczące zadań na stanowisku pracy), 77 4540067 wew. 224 (sprawy organizacyjne i formalne) lub adres e-mail: is@op.mofnet.gov.pl