Archiwum Państwowe w Katowicach

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • młodszy archiwista

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

  • o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Archiwum Państwowe w Katowicach
    ul. Józefowska 104
    40-145 Katowice

Miejsce wykonywania pracy:

  • Pszczyna
  • Archiwum Państwowe w Katowicach
    Oddział w Pszczynie
    Brama Wybrańców 1
    43-200 Pszczyna

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Porządkowanie i opracowywanie własnego zasobu celem sporządzenia jego ewidencji.
  • Bezpośrednie udostępniania materiałów archiwalnych w pracowni naukowej, w celu realizacji zgłaszanych tematów badawczych i w celach urzędowych
  • Wykonywanie kwerend w celu sformułowania odpowiedzi na podania składane przez osoby fizyczne i wszelkie jednostki organizacyjne
  • Udzielanie informacji klientom w celu wskazania właściwego załatwienia sprawy.
  • Rozmieszczanie zasobu w magazynach w celu zapewnienia właściwych warunków przechowywania
  • Uczestnictwo w wystawach, sesjach, prelekcjach w celu popularyzacji archiwum i jego zasobu

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca głównie w magazynach archiwalnych, wysiłek fizyczny ( zdejmowanie, odkurzanie i układanie akt na półkach), praca z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin i urządzeń biurowych, obsługa klientów zewnętrznych.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Pomieszczenia usytuowane na wysokim parterze, brak podjazdu i windy dla osób niepełnosprawnych, dojście stromymi schodami, brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 miesiące doświadczenia zawodowego w obszarze państwowej służby archiwalnej (staże, praktyki, umowy zlecenia)
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość prawa archiwalnego
    • umiejętność analizowania i wnioskowania
    • umiejętność organizowania pracy własnej
    • efektywność w realizacji zadań i celów
    • znajomość języka niemieckiego na poziomie umiejętności odczytywania i zrozumienia treści dokumentów

wymagania dodatkowe

  • średnie o specjalności archiwalnej
  • umiejętność nawiązywania kontaktów
  • umiejętność działania w sytuacjach trudnych
  • kreatywność, dokładność, samodzielność, terminowość i obowiązkowość

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe

Inne dokumenty i oświadczenia:

Termin składania dokumentów:

    22-10-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Archiwum Państwowe
    Józefowska 104
    40-145 Katowice

Inne informacje:

    Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego). Informacja o zakwalifikowaniu się kandydata do kolejnego etapu naboru będzie przekazana telefonicznie lub drogą elektroniczną(e-mail). Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie dokumenty będą komisyjnie niszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem 32 210 35 60.