Okręgowy Urząd Górniczy w Krakowie

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • radca prawny

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Okręgowy Urząd Górniczy w Krakowie
    Ul. Lubicz 25
    31-503 Kraków

Miejsce wykonywania pracy:

  • Kraków

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • wykonywanie zadań radcy prawnego związanych z działalnością prawną Urzędu, w szczególności udzielanie opinii i porad prawnych, w tym opiniowanie pod względem prawnym projektów decyzji, postanowień oraz innych aktów wydawanych przez Dyrektora Urzędu, informowanie pracowników o zmianach przepisów prawa w zakresie dotyczącym działania Urzędu, korzystając z programu komputerowego LEX w ce
  • rozpatrywanie wniosków o stwierdzenie kwalifikacji osób kierownictwa i dozoru ruchu, prowadzenie rejestru w/w osób, którym stwierdzono kwalifikacje, zamieszczanie i aktualizowanie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej wykazu osób, którym stwierdzono kwalifikacje, w celu weryfikacji spełnienia przez kandydatów wymogów formalno-prawnych oraz realizacji zadań Urzędu w tym zakresie
  • przygotowywanie stanowisk w sprawach odwołań od decyzji oraz zażaleń na postanowienia wydawanych przez Dyrektora Urzędu, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzonych postępowań administracyjnych
  • prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i rozliczaniem bloczków mandatowych, w celu realizacji zadań wynikających z przepisów dotyczących uprawnień do nakładania przez pracowników urzędów górniczych grzywien w drodze mandatów karnych za wykroczenia
  • na podstawie udzielonego pełnomocnictwa reprezentowanie Dyrektora Urzędu i pełnienie zastępstwa procesowego przed sądami, urzędami i instytucjami, w celu zapewnienia właściwego toku postępowania
  • przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia naborów do korpusu służby cywilnej, zapewnienie terminowości: przeprowadzania ocen pracowników oraz sporządzania Indywidualnych Planów Rozwoju Zawodowego w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów
  • uczestniczenie z upoważnienia Dyrektora Urzędu w badaniach powypadkowych, współuczestniczenie w opracowywaniu orzeczeń powypadkowych oraz wykonywanie czynności związanych z kierowaniem do sądów wniosków o ukaranie w odniesieniu do wykroczeń popełnionych w związku z ruchem zakładu górniczego oraz projektów wystąpień do przedsiębiorców o zastosowanie wobec sprawców wykroczeń środków odd
  • sporządzanie dokumentacji związanej z odbyciem służby przygotowawczej przez pracowników zatrudnionych po raz pierwszy w służbie cywilnej, przygotowywanie projektów opisów stanowisk pracy oraz zakresów czynności w celu realizacji zadań pracodawcy w tym zakresie

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • • praca w siedzibie Urzędu,
    • praca przy monitorze ekranowym,
    • obsługa urządzeń biurowych,
    • permanentna obsługa klientów zewnętrznych

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • • budynek urzędu niedostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat stażu pracy przy obsłudze prawnej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • wpis na listę radców prawnych
    • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
    • znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
    • znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi
    • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego
    • znajomość przepisów z zakresu: ustawy o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych
    • Komunikatywność, umiejętność prezentowania i argumentowania określonego stanowiska, samodzielność
    • umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym programu LEX.

wymagania dodatkowe

  • wyższe magisterskie prawnicze
  • 1 rok pracy w administracji publicznej w zakresie spraw związanych z prawem administracyjnym i prowadzeniem postępowań administracyjnych

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych
  • kopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe (np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne, z których bezsprzecznie wynika faktyczny okres zatrudnienia i wykonywane zadania)

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    19-10-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Okręgowy Urząd Górniczy
    Lubicz 25
    31-503 Kraków
    Oferty w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Oferta pracy – radca prawny” należy wysyłać na podany adres lub składać w Sekretariacie Urzędu.

Inne informacje:

    1. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
    2. Stosowane metody i techniki naboru:
    • do sprawdzenia wiedzy – test wiedzy,
    • do sprawdzenia umiejętności obsługi komputera – wykonanie zestawu czynności obejmujących obsługę programów MS Office Word i MS Outlook, LEX.
    • do sprawdzenia umiejętności interpersonalnych – rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany.
    3. w ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
    4. Oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
    5. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego lub data złożenia oferty w Urzędzie).
    6. Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty
    i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
    7. Dokumenty złożone jako załączniki nie będą zwracane.
    8. Oferty nie spełniające wymagań niezbędnych lub otrzymane po terminie zostaną komisyjnie zniszczone.
    9. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni pisemnie.
    10. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-12) 421-01-22.