Okręgowy Urząd Górniczy w Krakowie
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- radca prawny
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Okręgowy Urząd Górniczy w Krakowie
Ul. Lubicz 25
31-503 Kraków
Miejsce wykonywania pracy:
- Kraków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- wykonywanie zadań radcy prawnego związanych z działalnością prawną Urzędu, w szczególności udzielanie opinii i porad prawnych, w tym opiniowanie pod względem prawnym projektów decyzji, postanowień oraz innych aktów wydawanych przez Dyrektora Urzędu, informowanie pracowników o zmianach przepisów prawa w zakresie dotyczącym działania Urzędu, korzystając z programu komputerowego LEX w ce
- rozpatrywanie wniosków o stwierdzenie kwalifikacji osób kierownictwa i dozoru ruchu, prowadzenie rejestru w/w osób, którym stwierdzono kwalifikacje, zamieszczanie i aktualizowanie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej wykazu osób, którym stwierdzono kwalifikacje, w celu weryfikacji spełnienia przez kandydatów wymogów formalno-prawnych oraz realizacji zadań Urzędu w tym zakresie
- przygotowywanie stanowisk w sprawach odwołań od decyzji oraz zażaleń na postanowienia wydawanych przez Dyrektora Urzędu, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzonych postępowań administracyjnych
- prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i rozliczaniem bloczków mandatowych, w celu realizacji zadań wynikających z przepisów dotyczących uprawnień do nakładania przez pracowników urzędów górniczych grzywien w drodze mandatów karnych za wykroczenia
- na podstawie udzielonego pełnomocnictwa reprezentowanie Dyrektora Urzędu i pełnienie zastępstwa procesowego przed sądami, urzędami i instytucjami, w celu zapewnienia właściwego toku postępowania
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia naborów do korpusu służby cywilnej, zapewnienie terminowości: przeprowadzania ocen pracowników oraz sporządzania Indywidualnych Planów Rozwoju Zawodowego w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów
- uczestniczenie z upoważnienia Dyrektora Urzędu w badaniach powypadkowych, współuczestniczenie w opracowywaniu orzeczeń powypadkowych oraz wykonywanie czynności związanych z kierowaniem do sądów wniosków o ukaranie w odniesieniu do wykroczeń popełnionych w związku z ruchem zakładu górniczego oraz projektów wystąpień do przedsiębiorców o zastosowanie wobec sprawców wykroczeń środków odd
- sporządzanie dokumentacji związanej z odbyciem służby przygotowawczej przez pracowników zatrudnionych po raz pierwszy w służbie cywilnej, przygotowywanie projektów opisów stanowisk pracy oraz zakresów czynności w celu realizacji zadań pracodawcy w tym zakresie
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• praca w siedzibie Urzędu,
• praca przy monitorze ekranowym,
• obsługa urządzeń biurowych,
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych
• budynek urzędu niedostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat stażu pracy przy obsłudze prawnej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- wpis na listę radców prawnych
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
- znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
- znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego
- znajomość przepisów z zakresu: ustawy o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych
- Komunikatywność, umiejętność prezentowania i argumentowania określonego stanowiska, samodzielność
- umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym programu LEX.
wymagania dodatkowe
- wyższe magisterskie prawnicze
- 1 rok pracy w administracji publicznej w zakresie spraw związanych z prawem administracyjnym i prowadzeniem postępowań administracyjnych
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych
- kopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe (np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne, z których bezsprzecznie wynika faktyczny okres zatrudnienia i wykonywane zadania)
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
- 19-10-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Okręgowy Urząd Górniczy
Lubicz 25
31-503 Kraków
Oferty w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Oferta pracy – radca prawny” należy wysyłać na podany adres lub składać w Sekretariacie Urzędu.
Inne informacje:
- 1. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
2. Stosowane metody i techniki naboru:
• do sprawdzenia wiedzy – test wiedzy,
• do sprawdzenia umiejętności obsługi komputera – wykonanie zestawu czynności obejmujących obsługę programów MS Office Word i MS Outlook, LEX.
• do sprawdzenia umiejętności interpersonalnych – rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany.
3. w ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
4. Oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
5. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego lub data złożenia oferty w Urzędzie).
6. Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty
i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
7. Dokumenty złożone jako załączniki nie będą zwracane.
8. Oferty nie spełniające wymagań niezbędnych lub otrzymane po terminie zostaną komisyjnie zniszczone.
9. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni pisemnie.
10. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-12) 421-01-22.