Ministerstwo Finansów w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- referendarz
- do spraw statystyki i analiz
- w Wydziale Statystyki Sektora Finansów Publicznych Departamentu Polityki Makroekonomicznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udział w opracowywaniu, z użyciem specjalistycznych narzędzi informatycznych (aplikacja Analizy budżetowe, MS Excel, MS Access), danych o operacjach finansowych wybranych podmiotów sektora instytucji rządowych i samorządowych w zakresie statystyki GFS MFW służącej dokonywaniu bieżących ocen polityki finansowej Polski i jej analiz porównawczych z innymi krajami
- uczestniczenie w pracach analitycznych wydziału w zakresie tworzenia nowych koncepcji i rozwiązań metodycznych (w tym analizowanie otrzymanych dokumentów metodycznych, budowanie narzędzi analitycznych z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych), konsultowanie proponowanych rozwiązań z uczestnikami tego procesu
- opiniowanie projektów aktów prawnych, przygotowywanie opracowań i materiałów z zakresu sektora finansów publicznych
- opracowywanie baz danych i zestawień tabelarycznych wraz z ich opisami w obszarze statystyki sektora finansów publicznych
- opracowywanie, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa, dokumentów, informacji i analiz.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe: spotkania uzgodnieniowe, udział w konferencjach.
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe z zakresu ekonomii lub administracji
- pozostałe wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie
- znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie wypowiedzi ustnych, pisemnych w zakresie właściwości komórki organizacyjnej oraz czytanie i rozumienie literatury specjalistycznej wykorzystywanej w departamencie
- wiedza z zakresu funkcjonowania systemu finansów publicznych
- umiejętność obsługi baz danych
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność jasnego oraz precyzyjnego wyrażania myśli w mowie i piśmie
wymagania dodatkowe
- znajomość metodyki GFS MFW, ESA
- znajomość przepisów o statystyce publicznej
- umiejętność interpretacji aktów prawnych
- roczne doświadczenie zawodowe w obszarze finansów publicznych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- pożądane kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wskazanego w ogłoszeniu dodatkowego doświadczenia zawodowego
Termin składania dokumentów:
- 18-11-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2015/100/PM
Inne informacje:
- Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
Życiorys, list motywacyjny oraz oświadczenia złożone przez kandydatki/kandydatów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydatki/kandydata, a oświadczenia dodatkowo datą ich sporządzenia, w przeciwnym razie oferta kandydatki/kandydata zostanie odrzucona. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem:
http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/ministerstwo-finansow/praca/wzory-oswiadczen.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.