Ministerstwo Finansów w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • referendarz
  • do spraw statystyki i analiz
  • w Wydziale Statystyki Sektora Finansów Publicznych Departamentu Polityki Makroekonomicznej

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Finansów
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • udział w opracowywaniu, z użyciem specjalistycznych narzędzi informatycznych (aplikacja Analizy budżetowe, MS Excel, MS Access), danych o operacjach finansowych wybranych podmiotów sektora instytucji rządowych i samorządowych w zakresie statystyki GFS MFW służącej dokonywaniu bieżących ocen polityki finansowej Polski i jej analiz porównawczych z innymi krajami
  • uczestniczenie w pracach analitycznych wydziału w zakresie tworzenia nowych koncepcji i rozwiązań metodycznych (w tym analizowanie otrzymanych dokumentów metodycznych, budowanie narzędzi analitycznych z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych), konsultowanie proponowanych rozwiązań z uczestnikami tego procesu
  • opiniowanie projektów aktów prawnych, przygotowywanie opracowań i materiałów z zakresu sektora finansów publicznych
  • opracowywanie baz danych i zestawień tabelarycznych wraz z ich opisami w obszarze statystyki sektora finansów publicznych
  • opracowywanie, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa, dokumentów, informacji i analiz.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe: spotkania uzgodnieniowe, udział w konferencjach.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe z zakresu ekonomii lub administracji
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • obywatelstwo polskie
    • znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie wypowiedzi ustnych, pisemnych w zakresie właściwości komórki organizacyjnej oraz czytanie i rozumienie literatury specjalistycznej wykorzystywanej w departamencie
    • wiedza z zakresu funkcjonowania systemu finansów publicznych
    • umiejętność obsługi baz danych
    • umiejętność analitycznego myślenia
    • umiejętność jasnego oraz precyzyjnego wyrażania myśli w mowie i piśmie

wymagania dodatkowe

  • znajomość metodyki GFS MFW, ESA
  • znajomość przepisów o statystyce publicznej
  • umiejętność interpretacji aktów prawnych
  • roczne doświadczenie zawodowe w obszarze finansów publicznych.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • pożądane kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wskazanego w ogłoszeniu dodatkowego doświadczenia zawodowego

Termin składania dokumentów:

    18-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2015/100/PM

Inne informacje:

    Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
    Życiorys, list motywacyjny oraz oświadczenia złożone przez kandydatki/kandydatów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydatki/kandydata, a oświadczenia dodatkowo datą ich sporządzenia, w przeciwnym razie oferta kandydatki/kandydata zostanie odrzucona. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

    Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem:
    http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/ministerstwo-finansow/praca/wzory-oswiadczen.

    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.