Izba Skarbowa w Poznaniu

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • referent
  • do spraw likwidacji zaległości podatkowych i niepodatkowych należności budżetowych
  • w Drugim Samodzielnym Referacie Spraw Wierzycielskich w Pierwszym Wielkopolskim Urzędzie Skarbowym w Poznaniu

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Izba Skarbowa w Poznaniu
    Plac Cyryla Ratajskiego 5
    61-726 Poznań

Miejsce wykonywania pracy:

  • Poznań
  • Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu
    ul. Sienkiewicza 22
    60-818 Poznań

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Systematyczne i terminowe analizowanie kart kontowych pod względem występowania zaległości, w celu podjęcia czynności windykacyjnych: kontakt bezpośredni, upomnienie, tytuł wykonawczy. Analiza stopnia ryzyka braku wykonania obowiązku podatkowego,
  • Systematyczne, zgodne z procedurą, sporządzanie doniesień karnych skarbowych, wysyłanie zawiadomień o zawieszeniu biegu terminu przedawnienia, w związku z toczącym się postępowaniem karnym skarbowym,
  • Kontrolowanie terminowości wpłat na decyzje ratalne, sporządzanie wniosków o wygaszenie niezapłaconej raty, wycofanie tytułu wykonawczego po zapłacie ostatniej raty. Systematyczne zawiadamianie organów egzekucyjnych o zmianie w należności objętej tytułem wykonawczym.
  • Systematyczne analizowanie zaległości podatkowych w celu podejmowania czynności zapobiegających ich przedawnieniu. Zaznaczanie na zaległościach podatkowych zastawu skarbowego i wpisu hipoteki, po wygaśnięciu zobowiązania sporządzanie wniosku o wykreślenie zastawu lub hipoteki,
  • Bieżące i systematyczne występowanie z wnioskiem o wydanie decyzji w zakresie przeniesienia odpowiedzialności na członków zarządu za zobowiązania spółki, po uprawomocnieniu postanowienia o umorzeniu postępowania egzekucyjnego.
  • Sporządzanie zapytań do obcych organów egzekucyjnych o przebieg postępowania egzekucyjnego oraz udzielanie odpowiedzi i informacji tym organom,
  • Sporządzanie „dalszych”, „zmienionych”, „ponownych”, tytułów wykonawczych, a także ich odpisów,
  • Udzielanie informacji innym komórkom organizacyjnym urzędu, współpracowanie z innymi komórkami egzekucyjnymi urzędu, szczególnie w zakresie wymagalności zobowiązań podatkowych.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca administracyjno – biurowa wykonywana w siedzibie urzędu.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie,
    – budynek pięciopiętrowy zaopatrzony w 2 windy

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • bardzo dobra znajomość obsługi komputera i innych urządzeń biurowych,
    • komunikatywność i zdolności analityczne.

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze;
  • podstawowa wiedza na temat obowiązujących przepisów prawa podatkowego, w szczególności: -ustawy Ordynacja podatkowa, – ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, – kodeksu karnego skarbowego, – prawa upadłościowego i naprawczego;
  • umiejętność planowania i organizowania pracy na własnym stanowisku, dokładność i systematyczność, umiejętność współdziałania i pracy w grupie.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności kandydata.

Termin składania dokumentów:

    18-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Izba Skarbowa w Poznaniu
    Pl. Cyryla Ratajskiego 5
    61-726 Poznań z dopiskiem „oferta pracy – Referent SW-2 PWUS Poznań”.

Inne informacje:

    Umowa o pracę na czas zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie postępowania rekrutacyjnego.
    Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 61 85 86 188.