Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw Implementacji Prawa i Polityki Społecznej UE
  • w Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Europejskich w Departamencie Prawnym

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • uczestniczenie w opracowywaniu stanowisk MPiPS wobec spraw stanowiących przedmiot postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości UE, Sądem UE oraz Trybunałem EFTA,
  • realizowanie zadań w ramach postępowań dotyczących zgodności prawa polskiego z prawem europejskim, prowadzonych przez Komisję Europejską oraz uczestniczenie w przygotowywaniu przez komórki organizacyjne stanowisk MPiPS w ramach tych postępowań,
  • opiniowanie projektów aktów prawnych wpływających do Departamentu,
  • analizowanie i wskazywanie zakresu transpozycji aktów prawnych UE, badanie projektów aktów prawnych transponujących prawo UE, przygotowywanie propozycji projektów aktów prawnych transponujących prawo UE,
  • monitorowanie terminowej realizacji dostosowawczych zadań legislacyjnych wynikających dla Ministerstwa z aktów prawnych UE oraz dokumentów rządowych związanych z członkostwem Polski w UE.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
    Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
    • znajomość instytucji i zasad funkcjonowania UE,
    • znajomość zasad prawa UE,
    • znajomość procesu decyzyjnego UE,
    • znajomość przepisów unijnych dotyczących równego traktowania,
    • znajomość procedur przed organami sądowymi UE,
    • ­ znajomość ustaw: o działach administracji rządowej, o radzie ministrów, o współpracy rady ministrów z sejmem i senatem w sprawach związanych z członkostwem Polski w UE, ­
    • znajomość polskiego prawa pracy,
    • umiejętność analizy tekstów prawnych,
    • znajomość zasad techniki legislacyjnej,
    • znajomość ustawy o służbie cywilnej,
    • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
    • znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    • komunikatywność,
    • umiejętność obsługi komputera MS Office.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (kopie zaświadczeń o zatrudnieniu, o wykonaniu zlecenia/dzieła, itp. lub kopie świadectw pracy)
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    13-10-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
    Nowogrodzka 1/3/5
    00-513 Warszawa
    z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym i na kopercie: DP-5
    (o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MPiPS)

Inne informacje:


    Inne informacje:
    Etapy, metody oraz techniki naboru:
    ­- weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych,
    ­- pisemny sprawdzian wiedzy,
    ­- rozmowa kwalifikacyjna.

    Oferujemy:
    – umowę o pracę, ciekawe zadania, pracę w dużej organizacji, doskonalenie zawodowe.

    Przewidziany mnożnik kwoty bazowej stanowiący wynagrodzenie zasadnicze dla stanowiska wynosi 1,700

    Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
    ­- oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie:
    http://www.mpips.gov.pl/bip/kariera/wolne-stanowiska-pracy-w-mpips/oswiadczenie-dla-potrzeb-rekrutacji/,
    ­- oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie,
    ­- dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni,
    – w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu,
    ­- w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego,
    ­- z dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe musi jednoznacznie wynikać długość doświadczenia zawodowego.


    Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

    W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.

    Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).

    Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.

    Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się z drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.

    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

    Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 661-13-63, 22 661-13-14, 22 661-13-94 lub 22 661-13-26