Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw gospodarowania środkami Funduszu Pracy
  • w Wydziale planowania i wydatków Funduszu Pracy na programy rynku pracy w Departamencie Funduszy

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa
  • ul. Żurawia 22, 00-515 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • ­sporządzanie propozycji zapisów do projektów planów finansowych Funduszu Pracy (FP) oraz uczestniczenie w przygotowywaniu wniosków w sprawie zmiany planu finansowego FP w trakcie roku budżetowego,
  • ­prowadzenie spraw związanych z realizacją umów oraz porozumień dotyczących przekazywania środków FP organom i instytucjom upoważnionym do finansowania z FP zadań określonych ustawowo,
  • uczestniczenie w pracach dotyczących przygotowania decyzji limitowych dot. podziału środków FP z przeznaczeniem na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej oraz na finansowanie zlecania działań aktywizacyjnych, na finansowanie Programu Aktywizacji i Integracji, refundacji wynagrodzeń młodocianych pracowników oraz KFS,
  • ­opracowywanie propozycji podziału rezerwy środków FP będącej w dyspozycji Ministra oraz prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem rezerwą w trakcie roku budżetowego,
  • opracowywanie wyjaśnień, zaleceń i wytycznych w zakresie dotyczącym gospodarki finansowej FP,
  • przygotowywanie wkładu do budżetu zadaniowego resortu w części dotyczącej FP,
  • ­przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania parlamentarzystów, naczelnych i centralnych organów administracji państwowej i udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania, skargi, wnioski i petycje obywateli.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Budynek przy ul. Żurawiej 22 jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
    Głównym problemem jest brak łazienek dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
    Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim.
    W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe ani niebezpieczne warunki pracy.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • ­znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych,
    • ­znajomość ustawy o finansach publicznych,
    • ­znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
    • ­znajomość ustawy o służbie cywilnej,
    • ­znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    • ­komunikatywność,
    • ­umiejętność obsługi komputera MS Office.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • ­kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (kopie zaświadczeń o zatrudnieniu, o wykonaniu zlecenia/dzieła, itp. lub kopie świadectw pracy).

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    23-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
    Nowogrodzka 1/3/5
    00-513 Warszawa
    z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym i na kopercie: DF-3
    (o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MPiPS)


Inne informacje:


    Etapy, metody oraz techniki naboru:
    ­- weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych,
    ­- pisemny sprawdzian wiedzy,
    ­- rozmowa kwalifikacyjna.

    Oferujemy:
    – umowę o pracę, ciekawe zadania, pracę w dużej organizacji, doskonalenie zawodowe.

    Przewidziany mnożnik kwoty bazowej stanowiący wynagrodzenie zasadnicze dla stanowiska wynosi 1,600

    Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
    ­- oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://www.mpips.gov.pl/bip/kariera/wolne-stanowiska-pracy-w-mpips/oswiadczenie-dla-potrzeb-rekrutacji/,
    ­- oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie,
    ­- dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni,
    – w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu,
    ­- w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego,
    ­- z dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe musi jednoznacznie wynikać długość doświadczenia zawodowego.


    Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

    W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.

    Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).

    Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.

    Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się z drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.

    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

    Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 661-13-94, 22 661-13-14, 22 661-13-63 lub 22 661-13-26