Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

  • Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw naboru w centrali i placówkach zagranicznych
  • w Biurze Spraw Osobowych

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadzanie i odpowiadanie za cały proces naboru, w tym również konkurs w ramach aplikacji dyplomatyczno-konsularnej w celu zapewnienia obsady stanowisk w MSZ i placówkach zagranicznych.
  • Tworzenie, modyfikowanie i wdrażanie metod oraz narzędzi do badania kompetencji na wolne stanowiska pracy. Przeprowadzanie badania kompetencji w celu wyboru najlepszego kandydata.
  • Permanentne kontaktowanie się z klientami zewnętrznymi – kandydatami do pracy
  • Sporządzanie sprawozdań, analiz, ocen i notatek w zakresie swojego stanowiska w celu dostarczenia aktualnej i zbiorczej informacji.
  • Koordynacja obsady rotacyjnej stanowisk w resorcie spraw zagranicznych w skali roku kalendarzowego oraz prowadzenie monitoringu stanu realizacji, a także aktywne poszukiwanie kandydatów na wolne stanowiska pracy.
  • Przygotowywanie i aktualizowanie informacji zawartych na stronie internetowej Ministerstwa oraz stronie intranetowej w zakresie działalności wydziału w celu dostarczenia aktualnej informacji.
  • Przygotowywanie projektów aktów prawnych z zakresu kompetencji stanowiska w celu usprawnienia lub zmiany obowiązujących procedur naboru.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. Zagrożenie korupcją.
    2. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 potwierdzona dokumentem.
    • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, ustawy o służbie zagranicznej i aktów wykonawczych, ustawy o służbie cywilnej i aktów wykonawczych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej.
    • Wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w szczególności w obszarze rekrutacji i selekcji.
    • Umiejętności: samodzielność i inicjatywa, kreatywność, negocjowanie, jasne, precyzyjne i zwięzłe przekazywanie informacji w mowie i piśmie, planowanie, koordynowanie, praca w zespole.
    • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.

wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie wyższe magisterskie o profilu administracja, prawo, psychologia, socjologia lub zarządzanie i/lub studia podyplomowe w ww. zakresie.
  • Przeszkolenie z zakresu przeprowadzania oceny zintegrowanej (AC i DC).
  • Znajomość języka obcego innego niż angielski na poziomie B2.
  • Znajomość kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego, umiejętność pisania i redagowania tekstów, umiejętność przeprowadzania analiz profilu osobowego, znajomość zasad protokołu dyplomatycznego.
  • Co najmniej 1,5 roku doświadczenia w placówce zagranicznej lub obszarze rekrutacji

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, złożone według wzoru określonego w ww. ustawie – dotyczy osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 ze zm.),
  • kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania
  • kopie dokumentów potwierdzających stosowne doświadczenie
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych
  • w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie MNiSW: http://www.nauka.gov.pl/uznawanie-wyksztalcenia/departament-strategii-enic-naric-polska.html
  • wszelkie dokumenty załączane do oferty przez kandydatów wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    24-12-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Biuro Spraw Osobowych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BSO 66/2015

Inne informacje:

    Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 4400 do ok. 6700 PLN oraz dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej
    Dz. U. z 2014, poz. 1111- j.t. z późn. zm.).
    UWAGA: decyduje data wpływu dokumentów do MSZ – Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15.

    Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

    Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.

    W ofercie należy podać adres e-mail. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

    Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Naboru pod numerem telefonu: +48 (22) 523 8311.

    Nabór jest prowadzony z uwzględnieniem równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane
    z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.