Ministerstwo Środowiska w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw budżetu i rozliczeń pomocy technicznej
- w Wydziale Budżetu Resortu I Departamentu Ekonomicznego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
- o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- weryfikacja złożonych przez Instytucje Wdrażające wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w celu dokonania przez Instytucję Pośredniczącą refundacji wydatków poniesionych przez Instytucje Wdrażające oraz wnioskowanie o zwrot kwot nieprawidłowo wydatkowanych i dokonywanie ich rejestracji w Krajowym Systemie Informatycznym SIMIK 07
- sporządzanie w części finansowej Poświadczenie i deklaracje wydatków oraz wniosku o płatność okresową od Instytucji Pośredniczącej do Instytucji Zarządzającej w ramach PT POIiŚ oraz w wersji elektronicznej w systemie KSI SIMIK 07-13, a także tabele dotyczące kwot wycofanych i odzyskanych
- udział w komisjach, spotkaniach oraz grupach roboczych dotyczących przepływów finansowych oraz uczestnictwo w przygotowaniu i uzgadnianiu treści zaleceń, wytycznych, opinii, informacji, porozumień i aneksów, wzorów umów, instrukcji oraz innych dokumentów, w szczególności dotyczących realizacji projektów w ramach PT POIiŚ i PO PT
- przygotowywanie na podstawie wniosków państwowych jednostek budżetowych i kierowanie do Ministra Finansów wniosków o uruchomienie środków z rezerw celowych budżetu państwa, w tym w szczególności z rezerw celowych na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych, w tym kontynuację zadań wynikających z uchwały uchylającej Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły
- weryfikacja przedkładanych przez państwowe jednostki budżetowe wniosków o zapewnienie finansowania lub dofinansowania zadań oraz kierowanie ich do właściwych dysponentów
- prowadzenie analitycznej ewidencji wniosków do rezerw celowych i ich zmian w systemie informatycznym QNT składanych przez jednostki budżetowe oraz sporządzanie informacji dla jednostek podległych i nadzorowanych o zmianach wprowadzonych w ich planach finansowych na podstawie decyzji Ministra Finansów w ramach rezerw celowych z budżetu państwa
- ewidencjonowanie wykorzystania środków kredytowych i współtowarzyszących z budżetu państwa z tytułu realizacji umowy kredytowej i pożyczki zawartych z Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju oraz Bankiem Rozwoju Rady Europy
- udział w opracowywaniu materiałów planistycznych do projektu ustawy budżetowej, w celu zapewnienia niezbędnych środków na zadania realizowane w ramach działalności bieżącej przez państwowe jednostki budżetowe
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• działanie pod presją czasu
• stres związany z prowadzeniem wystąpień publicznych i reprezentowaniem urzędu na zewnątrz, w tym prowadzeniem szkoleń dla jednostek podległych i nadzorowanych MŚ lub uczestniczących we wdrażaniu PT POIiŚ i PO PT
• praca na III piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich – podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości
• praca przy komputerze – brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe z zakresu finansów lub ekonomii
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w komórkach finansowych administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
- znajomość wytycznych i zaleceń MIR regulujących przepływy finansowe w ramach PT POIiŚ i PO PT
- umiejętność interpretowania przepisów prawnych oraz ich stosowania w praktyce
- myślenie analityczne
- znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office, w szczególności Excel)
- komunikacja
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- rzetelność
- współpraca
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- samodzielność i inicjatywa
wymagania dodatkowe
- przeszkolenie z obsługi programów TREZOR, KSI SIMIK 07-13, QNT
- 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w zakresie finansowania jednostek sektora finansów publicznych realizujących projekty UE
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
- kopie dokumentów potwierdzających 1,5 roku doświadczenia zawodowego w pracy w komórkach finansowych administracji publicznej (dokumenty zawierające informacje potwierdzające okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje) lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
- wzór treści wymaganego oświadczenia dotyczącego posiadania 1,5 roku doświadczenia zawodowego w pracy w komórkach finansowych administracji publicznej zamieszczono na stronie http://www.mos.gov.pl/praca
- w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe dyplomu
- w przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z obsługi programów TREZOR, KSI SIMIK 07-13, QNT
- kopie dokumentów potwierdzających 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w zakresie finansowania jednostek sektora finansów publicznych realizujących projekty UE
Termin składania dokumentów:
- 28-10-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Ministerstwo Środowiska
Biuro Kadr i Szkoleń
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym DEsp47/2015
(o ważności aplikacji decyduje data stempla pocztowego)
Inne informacje:
- Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 207, 36 92 500,
wzór wymaganych oświadczeń udostępniony jest na stronie internetowej: http://www.mos.gov.pl/praca
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. Ministerstwo Środowiska zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Oferty przesłane po terminie, nie będą rozpatrywane.
Techniki i metody naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych
• zadania praktyczne typu case study
• rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptujemy jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).
Przekazanie dokumentów wymienionych w części „kopie innych dokumentów i oświadczenia” nie jest obowiązkowe. Podkreślamy jednak, że dokumenty te będą jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych: przeszkolenia z obsługi programów TREZOR, KSI SIMIK 07-13, QNT oraz 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w zakresie finansowania jednostek sektora finansów publicznych realizujących projekty UE.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy – po analizie ofert – zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani o terminie jego przeprowadzenia. O terminach etapów naboru kandydaci będą powiadamiani drogą elektroniczną.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.