Ministerstwo Zdrowia w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • w Wydziale Organizacyjno-Prawnym w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Skarg

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Zdrowia
    ul. Miodowa 15, 00-952 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa
  • Ministerstwo Zdrowia
    ul. Długa 38/40, 00-952 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Współudział w realizacji zadań w zakresie sprawowania przez Ministra Zdrowia nadzoru nad jednostkami podległymi lub nadzorowanymi, w tym nadzoru nad procesami tworzenia, przekształcenia i likwidacji jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, w zakresie właściwości Wydziału (Departamentu).
  • Przygotowywanie albo opiniowanie, w celu nadania albo zatwierdzenia przez Ministra Zdrowia, projektów statutów lub regulaminów organizacyjnych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, w zakresie właściwości Wydziału (Departamentu).
  • Udział w prowadzeniu spraw dotyczących stosunków własnościowych – w zakresie mienia ruchomego – jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, wynikających z uprawnień nadzorczych określonych w odrębnych przepisach, w zakresie właściwości Wydziału (Departamentu), w tym m.in. ocenianie zasadności wniosków dotyczących zbycia aktywów trwałych samodzielnych publicznych zak
  • Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie powoływania, odwoływania i zmian składów rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami utworzonych przez Ministra Zdrowia oraz w zwoływaniu ich pierwszych posiedzeń, a także procedowanie spraw związanych ze wskazywaniem kandydatów na członków rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami,
  • Opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów prawnych oraz zgłaszanie propozycji zmian w obowiązujących przepisach prawa w zakresie zadań Wydziału.
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi dotyczących spraw prowadzonych przez Wydział (Departament) lub wpływających do Wydziału (Departamentu).

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • praca biurowa wykonywana w pozycji siedzącej przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Urząd mieści się w budynku zabytkowym w Warszawie przy ul. Długiej 38/40; pokój znajduje się na II piętrze; w budynku brak windy, drzwi odpowiedniej szerokości oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych; dodatkową barierę stanowią wąskie korytarze z progami; podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich istnieje jedynie z podwórza na parter.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym: Konstytucji RP, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o działalności leczniczej, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o Radzie Ministrów, ustawy o dostępie do informacji publicznej,
    • znajomość podstawowych zasad procesu legislacyjnego oraz zasad techniki prawodawczej.

wymagania dodatkowe

  • 6 m-cy doświadczenia w pracy w administracji publicznej, na podobnym stanowisku,
  • szczegółowa znajomość Kodeksu cywilnego, w tym części ogólnej i prawa zobowiązań, znajomość ustaw: Kodeksu postępowania cywilnego, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy o publicznej służbie krwi, ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, ustawy Prawo farmaceutyczne, ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o instytutach badawczych,
  • znajomość powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących reprezentacji Skarbu Państwa, w tym ustawy o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa,
  • szczegółowa znajomość Regulaminu pracy Rady Ministrów, w szczególności w zakresie postępowania z projektami dokumentów rządowych
  • odporność na stres i asertywność,
  • analityczne myślenie,
  • umiejętność obsługi prawniczych baz danych,
  • komunikatywność,
  • umiejętność pracy w zespole.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopie innych dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności,
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zamieszczony na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia: www.mz.gov.pl; Ministerstwo; Urząd; Praca.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    21-09-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Zdrowia
    Miodowa 15
    00-952 Warszawa

    z dopiskiem: „specjalista w Wydziale Organizacyjno-Prawnym w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Skarg”

Inne informacje:


    W ofercie prosimy o podanie numeru telefonu oraz adresu e- mail.
    Wzory oświadczeń zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia:www.mz.gov.pl; Ministerstwo; Urząd; Praca.
    Prosimy o rzetelne przygotowanie aplikacji.
    Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
    Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
    Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) nie będą rozpatrywane.
    W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
    Po zakończeniu procesu naboru oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty z wyjątkiem oferty wybranego kandydata podlegają zniszczeniu po upływie
    3 miesięcy od dnia obsadzenia tego stanowiska.
    Proponowane wynagrodzenie na stanowisku według mnożnika kwoty bazowej 1,4 do 1,7.
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonów:
    • w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Skarg (22) 53 00 280,
    • w Biurze Kadr (22) 63 49 521.

    Informacje o metodach i technikach naboru:
    Proces naboru składa się z następujących etapów:
    etap 1: weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania formalne,
    etap 2: test wiedzy merytorycznej
    etap 3: rozmowa kwalifikacyjna.