Urząd do Spraw Cudzoziemców w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw prowadzenia postępowań administracyjnych dot. legalizacji pobytu cudzoziemców
  • w Wydziale II Postępowań Odwoławczych Departamentu Legalizacji Pobytu

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 2

Adres urzędu

    ul. Koszykowa 16;
    00-564 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa
  • ul. Taborowa 33;
    02-699 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych w pierwszej instancji i odwoławczych od postanowień i decyzji organu I instancji oraz przygotowywanie projektów decyzji i postanowień w sprawach legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym:
  • udzielanie informacji prawnej, informacji o stanie sprawy, przesłuchiwanie świadków, stron postępowań, współdziałanie z organami administracji państwowej, instytucjami i organizacjami, itd.,
  • współdziałanie z organami administracji państwowej, instytucjami i organizacjami w innych sprawach,
  • opracowywanie informacji, notatek problemowych i sprawozdań dla potrzeb kierownictwa resortu oraz Departamentu,
  • reprezentowanie Urzędu w sprawach będących w jego właściwości w kraju.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – jednozmianowa praca biurowa od godz. 8:15 do godz. 16:15,
    – praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
    – krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – wejście do budynku prowadzi schodami lub po pochylni dostosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne;
    – wewnętrzne korytarze są dostatecznie szerokie, aby można poruszać się po nich na wózku;
    – na każde piętro można dostać się klatką schodową lub obszerną windą;
    – toalety pozwalają na swobodne poruszanie się;
    – drzwi wejściowe do pokoju są dostatecznie szerokie, umożliwiające wjazd wózka inwalidzkiego;
    – praca wykonywana jest przy komputerze, co wymaga intensywnego i długotrwałego wysiłku wzrokowego oraz długotrwałego skupienia uwagi;
    – z energomicznego punktu widzenia jest to praca wykonywana głównie w pozycji siedzącej, co skutkuje dużym obciążeniem statycznym mięśni tułowia i pleców. Wymaga ona niewielkiego wydatkowania energii, gdyż nie angażuje wielu grup mięśniowych. Niezbędna jest dobra sprawność i koordynacja dłoni.
    – wykonując zadania należące do zakresu obowiązków pracownika, sporadycznie pojawia się konieczność załatwienia spraw w siedzibie Urzędu mieszczącej się przy ul. Koszykowej 16 w Warszawie oraz wyjazdów służbowych. Samochody służbowe, którymi istnieje możliwość przemieszczania się, nie są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Do tego budynku można dostać się jedynie schodami. Na każde piętro prowadzą schody oraz winda.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2013r., poz. 1650, sprostowanie Dz. U. z 2014 r., poz. 463 z późn. zm.),
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.),
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (j.t. Dz.U. z 2014 r., poz. 1525 z późn. zm.),
    • znajomość ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (j.t. Dz.U. z 2014 r., poz. 1111 z późn. zm.),
    • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,,poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
    • znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego na poziomie komunikatywnym.

wymagania dodatkowe

  • szkolenie z zakresu przepisów dostępu do informacji niejawnych,
  • szkolenie z zakresu z obsługi systemu informatycznego „Pobyt”,
  • znajomość Ms Office (Word) oraz systemu informacji prawnej „Lex”,
  • znajomość zagadnień z zakresu organizacji i funkcjonowania administracji publicznej.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 ze zm.),
  • kopie dokumentów potwierdzających 12 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopię dokumentu potwierdzającego przeszkolenie z zakresu przepisów dostępu do informacji niejawnych (fakultatywnie);
  • kopię dokumentu potwierdzającego przeszkolenie z zakresu z obsługi systemu informatycznego „ Pobyt” (fakultatywnie).

Termin składania dokumentów:

    20-05-2016

Miejsce składania dokumentów:

    Urząd do Spraw Cudzoziemców
    ul. Taborowa 33
    02-699 Warszawa
    z dopiskiem: ,,Specjalista w Wydziale II Postępowań Odwoławczych Departamentu Legalizacji Pobytu Ogłoszenie Nr – 180857”

Inne informacje:

    – wymagane oświadczenia, życiorys i list motywacyjny muszą być własnoręcznie podpisane,
    – oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
    Termin zamknięcia listy osób spełniających warunki formalne upływa po 10 dniach kalendarzowych od wskazanego w ogłoszeniu terminu składania oferty pracy,
    – po analizie formalnej i merytorycznej nadesłanych ofert wybrani kandydaci i kandydatki zakwalifikowani do dalszego etapu zostaną poinformowani o terminie naboru e-mailem,
    – proponowany mnożnik wynagrodzenia – 1.5
    – do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
    – w ofercie pracy należy się powołać na numer ogłoszenia i rodzaj stanowiska,
    – oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone,
    – dodatkowe informacje można uzyskać pod telefonem: (22) 60-150-76.

    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.