Archiwum Akt Nowych w Warszawie

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy archiwista
  • do spraw kształtowania narastającego zasobu
  • w Oddziale II Kształtowania Narastającego Zasobu

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    02-103 Warszawa
    ul. Hankiewicza 1

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opiniowanie projektów normatywów kancelaryjnych i archiwalnych nadzorowanych jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie spraw związanych z uzgodnieniem i zatwierdzeniem ww. projektów;
  • kontrolowanie prawidłowości funkcjonowania archiwów zakładowych i prawidłowości postępowania z dokumentacją w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych poprzez kontrole ogólne, sprawdzające i problemowe;
  • opiniowanie wniosków na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej państwowych jednostek organizacyjnych w celu wydania zgody oraz sporządzanie projektów ww. zgód na brakowanie, a także wydawanie opinii dotyczących brakowania dokumentacji jednostek niepaństwowych
  • przeprowadzanie ekspertyz archiwalnych w jednostkach organizacyjnych;
  • współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie porządkowania dokumentacji oraz kontrola prawidłowości przygotowania materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do zasobu AAN (weryfikacja przygotowanych materiałów i ich ewidencji oraz sporządzanie notatek informacyjnych dla Oddz. III AAN);
  • udzielanie konsultacji z zakresu prawa archiwalnego;
  • przygotowywanie wniosków do Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych w sprawie zorganizowania i prowadzenia archiwów zakładowych w państwowych jednostkach organizacyjnych, które wytwarzają materiały archiwalne;
  • udzielanie instruktażu w sprawach prawidłowego postępowania z dokumentacją w państwowych i niepaństwowych jednostkach organizacyjnych.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Znajomość prawa archiwalnego i umiejętność interpretowania niezbędna w przygotowaniu projektów przepisów kancelaryjnych i archiwalnych
    Kontakty zewnętrzne w sprawach:
    – kontroli archiwów zakładowych,
    – brakowania dokumentacji niearchiwalnej,
    – postępowania z dokumentacją

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca biurowa w budynku nieprzystosowanym dla osób niepełnosprawnych, a także
    przeprowadzanie kontroli archiwów zakładowych i ekspertyz w trudnych warunkach (piwnice , strychy, wilgoć, kurz)

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w pracy urzędów administracji publicznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość prawa archiwalnego oraz przepisów dotyczących zarządzania dokumentacją
    • znajomość funkcjonowania kancelarii współczesnych i systemów kancelaryjnych oraz zasad organizacji i funkcjonowania archiwów zakładowych;
    • umiejętność rozwiązywania problemów;
    • umiejętność formułowania myśli na piśmie;
    • zdolności organizacyjne i interpersonalne
    • odporność na stres;

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe archiwalne lub historyczne/podyplomowe archiwalne;
  • 4 lata doświadczenia w obszarze metodyki oraz prawa archiwalnego
  • przeszkolenie z zakresu zasad funkcjonowania EZD
  • umiejętność prowadzenia instruktaży (szkoleń);
  • umiejętność pracy w zespole;

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie

Inne dokumenty i oświadczenia:

Termin składania dokumentów:

    09-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Archiwum Akt Nowych
    Hankiewicza 1
    02-103 Warszawa

Inne informacje:

    Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „st. archiwista ds kształtowania narastającego zasobu” wraz z podaniem nr ogłoszenia, od poniedziałku do piątku w Kancelarii, pok. 101 I piętro
    w godz. 8.15 -16.15.
    Oferty nie spełniające wymogów formalnych, złożone po terminie ( w przypadku ofert wysłanych pocztą o ważności decyduje data stempla pocztowego) oraz nie zawierające jednoznacznego wskazania stanowiska i numeru ogłoszenia, nie będą rozpatrywane.
    Życiorys, list motywacyjny oraz oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.
    W ofercie należy podać dane kontaktowe, adres e mail, nr telefonu oraz adres do korespondencji.
    Techniki i metody naboru:
    – weryfikacja nadesłanych ofert
    – test wiedzy
    – rozmowa kwalifikacyjna
    Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru.
    O terminach etapów naboru kandydaci będą powiadamiani telefonicznie.
    Oferty odrzucone i nie odebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.
    Dodatkowe informacje w sprawie ogłoszenia i wynagrodzenia można uzyskać pod nr telefonu
    22/589 31 06 w godz. 9.00 – 15.00.