Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy inspektor
- do spraw ocen strategicznych
- w Wydziale Ocen Oddziaływania na Środowisko
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi
ul. Traugutta 25
90-113 Łódź
Miejsce wykonywania pracy:
- Łódź
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem w zakresie ochrony środowiska: studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, planów zagospodarowania przestrzennego, strategii rozwoju regionalnego, projektów polityk, strategii, planów lub programów;
- Prowadzenie spraw związanych z uzgodnieniem możliwości odstąpienia od prowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w przypadku projektów, polityk, strategii, planów lub programów opracowywanych przez jednostki samorządu terytorialnego;
- Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko dla planów, programów, polityk i strategii;
- Wspomaganie pracy Oddziału Ocen Oddziaływania Przedsięwzięć na Środowisko w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze ocen strategicznych;
- Opiniowanie dokumentacji załączonej do wniosku o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie ochrony przyrody;
- Opiniowanie projektów planistycznych, sektorowych i pozostałych oraz innych dokumentów przewidywanych dla przedsięwzięć.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– praca administracyjno-biurowa;
– użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);
– praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
– oświetlenie naturalne i sztuczne;
– wykonywanie zadań pod presją czasu;
– częste kontakty z klientem zewnętrznym.
– praca na XI bądź XII piętrze;
– przed budynkiem podjazd dla wózków inwalidzkich;
– windy z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych;
– niedostosowane toalety dla osób niepełnosprawnych.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: średnie bądź wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy stażu pracy w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów z zakresu następujących ustaw:
- ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie,
- znajomość przepisów z zakresu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustaw związanych z procesem inwestycyjnym: prawo budowlane,
- znajomość zagadnień z zakresu ochrony środowiska,
- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy o służbie cywilnej;
- umiejętność redagowania dokumentów urzędowych (m.in. decyzji, postanowień) i stosowania prawa w praktyce;
- umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań;
- umiejętność sprawnej obsługi komputera i pakietów biurowych m.in. MS Office;
- komunikatywność i wysoka kultura osobista;
- umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
wymagania dodatkowe
- wykształcenie z zakresu gospodarki przestrzennej, geodezji i kartografii, geografii, biologii, chemii, fizyki, ochrony środowiska i pokrewnych;
- staż pracy w zakresie planowania przestrzennego;
- znajomość przepisów związanych z gospodarką wodno-ściekową oraz procesem inwestycyjnym: prawo budowlane, ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz zasad i technik legislacyjnych;
- przeszkolenie z zakresu strategicznych ocen oddziaływania na środowisko i kodeksu postępowaniu administracyjnego;
- znajomość jednego z obowiązujących w UE języków obcych;
- umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów;
- umiejętności interpersonalne m.in. umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych;
- znajomość zasad i technik legislacyjnych;
- prawo jazdy kat. B.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopie świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych stażach lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy.
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
- 23-09-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
Traugutta 25
90-113 Łódź
sekretariat: XII piętro pokój nr 1214
Na kopercie dopisek: „Oferta pracy w służbie cywilnej nr ogłoszenia 173266.”
Inne informacje:
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o terminie testu wiedzy i/lub rozmowie kwalifikacyjnej. Informacje powyższe będą zamieszczone także na stronie internetowej RDOŚ
w Łodzi.
Oferty otrzymane lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Oferty odrzucone mogą być odebrane w terminie 1 miesiąca od dnia ogłoszenie informacji
o wyniku naboru, w pok. 1209 (XII piętro) siedziby RDOŚ w Łodzi.
Pozostałe oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (42) 665-03-74.
Mile widziane oferty osób niepełnosprawnych.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.