Izba Skarbowa we Wrocławiu

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy księgowy
  • do spraw analizy kont szczegółowych podatników
  • w Dziale Rachunkowości w Urzędzie Skarbowym Wrocław-Fabryczna

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Izba Skarbowa we Wrocławiu
    ul. Powstańców Śląskich 24, 26
    53-333 Wrocław

Miejsce wykonywania pracy:

  • Wrocław
  • Urząd Skarbowy Wrocław-Fabryczna
    ul.Ostrowskiego 5
    53-238 Wrocław

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • analiza kart kontowych pod względem występowania nadpłat i zaległości w celu prawidłowego rozliczenia dokonanych wpłat, powstałych nadpłat czy przeksięgowań jak również w celu podjęcia czynności zmierzających do wyegzekwowania należnych budżetowi podatków oraz opłat
  • księgowanie wpłat w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji finansowej podatnikom, Izbie Skarbowej, Ministerstwu Finansów
  • analiza kart kontowych, wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz ich aktualizacja w celu ściągnięcia zaległości w trybie egzekucji administracyjnej
  • obsługiwanie i przekazywanie podatnikom zwrotów i nadpłat podatków wg zasad określonych w obowiązujących przepisach i procedurach w celu likwidacji sald
  • sporządzanie i opracowywanie wykazów zaległości i nadpłat na kontach szczegółowych podatników do celów bieżącej analizy i sprawozdawczości
  • kompleksowe i terminowe załatwianie korespondencji przychodzącej i wychodzącej, analiza zaległości podatkowych objętych tytułami wykonawczymi, zasięganie informacji o stanie postępowania egzekucyjnego, wystawianie kart analitycznych na stare zaległości w celu pozyskania informacji o terminie przedawnienia, aby zastosowano środki zapobiegające przedawnieniu
  • sporządzanie projektów postanowień o zaliczeniu wpłaty/nadpłaty/zwrotu podatku w celu poinformowania podatników o sposobie zaliczania wpłat dokonywanych po terminie lub też o sposobie rozliczeń nadpłat/zwrotów na wniosek podatnika lub z urzędu
  • informowanie innych komórek organizacyjnych o zapisach na kartach kontowych podatników w celu podjęcia przez te komórki odpowiednich działań, w tym przyjmowanie i przekazywanie kart kontowych podatników w związku ze zmianą właściwości miejscowej, przekazywanie informacji do stanowiska karnego-skarbowego o popełnionych przez podatnika wykroczeniach w zakresie nieterminowych wpłat

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie
    – stres związany z obsługą klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele,
    przedsiębiorstwa itd.) lub z przeprowadzeniem kontroli w innych urzędach
    – zagrożenie korupcją

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – pomieszczenie biurowe w budynku sześciokondygnacyjnym
    – narzędzia pracy – komputer stacjonarny i sprzęt biurowy
    – praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym
    – możliwość poruszania się po budynku – klatki schodowe i dwie windy, jedna
    przystosowana dla osób niepełnosprawnych
    – zaplecze socjalne
    – parking przy budynku urzędu z ograniczoną ilością miejsc parkingowych

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 miesiąc doświadczenia zawodowego w pracy biurowej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość zasad księgowości i rachunkowości
    • znajomość i umiejętność interpretowania przepisów ustawy Ordynacja podatkowa
    • znajomość i umiejętność interpretowania przepisów ustawy o rachunkowości
    • umiejętność redagowania pism
    • umiejętność rozmowy z trudnym klientem
    • umiejętność obsługi aplikacji biurowych (edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne)

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe
  • przeszkolenie z obsługi programu komputerowego POLTAX, BIBLIOTEKA AKT
  • dokładność i systematyczność
  • umiejętność dokonywania analizy dostępnych informacji i podejmowania na jej podstawie decyzji
  • umiejętność planowania i organizowania pracy na własnym stanowisku
  • wnikliwość i rzetelność

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagania niezbędne w zakresie doświadczenia zawodowego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe w zakresie wykształcenia

Termin składania dokumentów:

    26-10-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Izba Skarbowa we Wrocławiu
    ul. Powstańców Śl. 24,26
    53-333 Wrocław
    lub osobiście: kancelaria piętro 0 pok. 5
    czy też w formie elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym albo w postaci elektronicznej opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Inne informacje:

    Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne, zostaną poinformowani (telefonicznie lub e-mailem) o terminie dalszego etapu naboru. Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego).
    W ofercie należy podać dane kontaktowe (adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu) oraz numer ogłoszenia.
    W celu spełnienia wymagań formalnych należy dostarczyć kopie wszystkich ww. wymaganych dokumentów i oświadczeń z poz. „wymagane dokumenty i oświadczenia”. Oświadczenia kandydatów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, w przeciwnym razie oferta nie będzie spełniać wymogów formalnych.
    Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.
    Zachęcamy do zapoznania się z wewnętrzną procedurą naboru w Izbie Skarbowej we Wrocławiu, która jest dostępna na stronie internetowej Izby Skarbowej we Wrocławiu www.wroclaw.apodatkowa.gov.pl
    Metody i techniki naboru:
    – pisemny sprawdzian wiedzy,
    – rozmowa kwalifikacyjna.
    Kwota minimalnego miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego wynosi 2216,75 zł brutto.
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 71/79-77-149 lub 71/79-77-151 (sprawy dotyczące zadań na stanowisku), 71/36-52-710 lub 71/36-52-711 (sprawy organizacyjne).
    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.