Izba Skarbowa w Kielcach

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy referent
  • w Samodzielnym Referacie Spraw Wierzycielskich

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Izba Skarbowa w Kielcach
    ul. Witosa 78b
    25-561 Kielce

Miejsce wykonywania pracy:

  • Staszów
  • Urząd Skarbowy w Staszowie
    ul. Oględowska 12
    28-200 Staszów

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wykonywanie czynności poprzedzających wszczęcie postępowania egzekucyjnego, w tym podejmowanie działań informacyjnych i dyscyplinujących oraz związane z wystawianiem i doręczaniem upomnień, a także wystawianiem i przekazywaniem do organów egzekucyjnych tytułów wykonawczych i wniosków egzekucyjnych oraz zarządzeń zabezpieczenia.
  • Monitorowanie wykonanych zobowiązań podatkowych przez podatników, proponowanie i wdrażanie odpowiednich działań w przypadku zagrożenia wykonania tych zobowiązań, celem zapewnienia realizacji wpływów budżetowych.
  • Wykonywanie czynności związanych z zabezpieczeniem wykonania zobowiązań podatkowych, w szczególności przygotowywanie postanowień o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności, decyzji o zabezpieczeniu, zarządzeń zabezpieczenia, wniosków o ustanowienie hipoteki przymusowej, prowadzenie Rejestru Zastawów Skarbowych oraz ewidencji wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych.
  • Prowadzenie postępowań podatkowych i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach odpowiedzialności osób trzecich, celem wyegzekwowania należnych zobowiązań podatkowych.
  • Prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach udzielania ulg w spłacie zobowiązań i innych ulg przewidzianych przepisami prawa, celem załatwienia wniosków składanych przez podatników.
  • Poszukiwanie majątku zobowiązanych na podstawie wszelkich dostępnych, dopuszczonych prawem źródeł, celem wyegzekwowania zobowiązań podatkowych.
  • Przygotowywanie danych do sprawozdań z zakresu działania komórki organizacyjnej w celu prawidłowego wykonania obowiązków dotyczących sprawozdawczości.
  • Identyfikowanie obszarów ryzyka i podejmowanie działań w celu zminimalizowania jego skutków.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • • praca w siedzibie urzędu,
    • praca przy komputerze,
    • permanentna obsługa klientów zewnętrznych – w związku z działaniami informacyjnymi
    i dyscyplinującymi,
    • zagrożenie korupcją,
    • zagrożenie naciskami grup przestępczych.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • • budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych,
    • narzędzia i materiały pracy (komputer, drukarki, kserokopiarki).

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej.
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • bardzo dobra znajomość prawa podatkowego, materialnego i procesowego,
    • znajomość przepisów dotyczących egzekucji administracyjnej, prawa cywilnego, prawa upadłościowego i naprawczego,
    • umiejętność analitycznego myślenia,
    • komunikatywność,
    • umiejętność organizowania pracy,
    • umiejętność obsługi komputera.

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub prawnicze,
  • umiejętność obsługi systemów POLTAX, POLTAX 2B, CZM, Biblioteka Akt, EWIDENCJE US, MRP, e-ORUS,
  • język roboczy Unii Europejskiej: poziom średnio zaawansowany.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej.

Termin składania dokumentów:

    05-10-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Izba Skarbowa
    Witosa 78b
    25-561 Kielce

Inne informacje:

    Oferty mogą być składane wyłącznie w formie pisemnej w siedzibie Izby Skarbowej
    w Kielcach bądź za pośrednictwem poczty, o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w urzędzie pocztowym lub data złożenia w kancelarii Izby. Wymagane dokumenty i oświadczenia złożone przez kandydata muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem. Wzory oświadczeń znajdują się na stronie internetowej www.kielce.apodatkowa.gov.pl. Nie podlegają rozpatrzeniu oferty składane drogą elektroniczną z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym. Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu lub niebędące odpowiedzią na ogłoszenie o naborze (niezawierające oznaczenia jakiego naboru dotyczą) nie będą rozpatrywane i będą podlegały komisyjnemu zniszczeniu. Kandydaci uczestniczący w poszczególnych etapach prowadzonego naboru będą informowani o zasadach dokonywania oceny oraz o zaliczeniu tych etapów, a także o zasadach kwalifikacji do kolejnego etapu naboru. Dokumenty aplikacyjne złożone przez kandydatów, którzy nie zostali wybrani będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty zakończenia postępowania rekrutacyjnego, następnie zostaną komisyjnie zniszczone.
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 41 276-21-48.