Izba Skarbowa w Kielcach
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy referent
- w Samodzielnym Referacie Spraw Wierzycielskich
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Izba Skarbowa w Kielcach
ul. Witosa 78b
25-561 Kielce
Miejsce wykonywania pracy:
- Staszów
- Urząd Skarbowy w Staszowie
ul. Oględowska 12
28-200 Staszów
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Wykonywanie czynności poprzedzających wszczęcie postępowania egzekucyjnego, w tym podejmowanie działań informacyjnych i dyscyplinujących oraz związane z wystawianiem i doręczaniem upomnień, a także wystawianiem i przekazywaniem do organów egzekucyjnych tytułów wykonawczych i wniosków egzekucyjnych oraz zarządzeń zabezpieczenia.
- Monitorowanie wykonanych zobowiązań podatkowych przez podatników, proponowanie i wdrażanie odpowiednich działań w przypadku zagrożenia wykonania tych zobowiązań, celem zapewnienia realizacji wpływów budżetowych.
- Wykonywanie czynności związanych z zabezpieczeniem wykonania zobowiązań podatkowych, w szczególności przygotowywanie postanowień o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności, decyzji o zabezpieczeniu, zarządzeń zabezpieczenia, wniosków o ustanowienie hipoteki przymusowej, prowadzenie Rejestru Zastawów Skarbowych oraz ewidencji wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych.
- Prowadzenie postępowań podatkowych i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach odpowiedzialności osób trzecich, celem wyegzekwowania należnych zobowiązań podatkowych.
- Prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach udzielania ulg w spłacie zobowiązań i innych ulg przewidzianych przepisami prawa, celem załatwienia wniosków składanych przez podatników.
- Poszukiwanie majątku zobowiązanych na podstawie wszelkich dostępnych, dopuszczonych prawem źródeł, celem wyegzekwowania zobowiązań podatkowych.
- Przygotowywanie danych do sprawozdań z zakresu działania komórki organizacyjnej w celu prawidłowego wykonania obowiązków dotyczących sprawozdawczości.
- Identyfikowanie obszarów ryzyka i podejmowanie działań w celu zminimalizowania jego skutków.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• praca w siedzibie urzędu,
• praca przy komputerze,
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych – w związku z działaniami informacyjnymi
i dyscyplinującymi,
• zagrożenie korupcją,
• zagrożenie naciskami grup przestępczych.
• budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych,
• narzędzia i materiały pracy (komputer, drukarki, kserokopiarki).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej.
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość prawa podatkowego, materialnego i procesowego,
- znajomość przepisów dotyczących egzekucji administracyjnej, prawa cywilnego, prawa upadłościowego i naprawczego,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- komunikatywność,
- umiejętność organizowania pracy,
- umiejętność obsługi komputera.
wymagania dodatkowe
- wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub prawnicze,
- umiejętność obsługi systemów POLTAX, POLTAX 2B, CZM, Biblioteka Akt, EWIDENCJE US, MRP, e-ORUS,
- język roboczy Unii Europejskiej: poziom średnio zaawansowany.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej.
Termin składania dokumentów:
- 05-10-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Izba Skarbowa
Witosa 78b
25-561 Kielce
Inne informacje:
- Oferty mogą być składane wyłącznie w formie pisemnej w siedzibie Izby Skarbowej
w Kielcach bądź za pośrednictwem poczty, o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w urzędzie pocztowym lub data złożenia w kancelarii Izby. Wymagane dokumenty i oświadczenia złożone przez kandydata muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem. Wzory oświadczeń znajdują się na stronie internetowej www.kielce.apodatkowa.gov.pl. Nie podlegają rozpatrzeniu oferty składane drogą elektroniczną z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym. Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu lub niebędące odpowiedzią na ogłoszenie o naborze (niezawierające oznaczenia jakiego naboru dotyczą) nie będą rozpatrywane i będą podlegały komisyjnemu zniszczeniu. Kandydaci uczestniczący w poszczególnych etapach prowadzonego naboru będą informowani o zasadach dokonywania oceny oraz o zaliczeniu tych etapów, a także o zasadach kwalifikacji do kolejnego etapu naboru. Dokumenty aplikacyjne złożone przez kandydatów, którzy nie zostali wybrani będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty zakończenia postępowania rekrutacyjnego, następnie zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 41 276-21-48.