Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie

  • Komendant Główny PSP
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy specjalista
  • w Wydziale Kontroli Biura Kontroli, Skarg i Wniosków KG PSP

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Podchorążych 38,
    00-463 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • wykonywanie czynności kontrolnych w komórkach i jednostkach organizacyjnych PSP, oraz dokonanie oceny badanej działalności wraz z ustaleniami na których ta ocena została oparta,
  • kierowanie zespołem kontrolerów poprzez koordynowanie pracy członków zespołu kontrolerów w sposób zapewniający realizację programu kontroli,
  • przygotowanie do przeprowadzenia kontroli, opracowanie analizy przedkontrolnej, metod, technik i mierników kontroli oraz pozostałej dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia kontroli,
  • dokumentowanie kontroli, opracowanie projektu wystąpienia pokontrolnego, zawierającego ustalenia oraz ocenę skontrolowanej jednostki,
  • opracowanie wystąpienia pokontrolnego obejmującego treść projektu wystąpienia, z ewentualnymi zaleceniami dot. usunięcia stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości oraz wnioskami w zakresie usprawnienia funkcjonowania kontrolowanej jednostki,
  • monitorowanie realizacji zaleceń i wniosków pokontrolnych,
  • sporządzanie informacji o wynikach kontroli,
  • archiwizowanie akt wytworzonych w Wydziale.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • praca w siedzibie urzędu i w delegacji, pod presją czasu, poza ustalonymi godzinami pracy oraz dyspozycyjność związana z wyjazdami służbowymi i prowadzeniem czynności kontrolnych.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • budynki komendy nie są w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych, bariery architektoniczne: brak zainstalowanych wind, brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenia higieniczno-sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe
  • powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej

  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • bardzo dobra znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej,
    • znajomość przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej,
    • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej,
    • znajomość przepisów wykonawczych do ustaw,
    • przeszkolenie w zakresie prowadzenia kontroli,
    • umiejętność analitycznego myślenia i interpretacji przepisów prawa,
    • umiejętność redagowania pism, nawiązywania kontaktów i pracy w zespole,
    • kreatywność, samodzielność i inicjatywa,
    • biegłość w posługiwaniu się narzędziami informatycznymi.

wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe: kontrola, finanse/rachunkowość, logistyka, bezpieczeństwo budynków, zapobieganie pożarom i awariom,
  • rok doświadczenia na stanowiskach związanych z prowadzeniem działalności kontrolnej,
  • znajomość zasad przeprowadzania kontroli w oparciu o przepisy resortowe,
  • znajomość przepisów z zakresu ochrony p.poż.
  • prawo jazdy kat. B.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe i posiadane kwalifikacje (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje odnośnie pracy wykonywanej na podstawie umowy cywilno – prawnej wraz z okresami pracy).

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych

Termin składania dokumentów:

    30-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Prosimy przesłać na adres:
    Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
    Biuro Kadr i Organizacji
    ul. Podchorążych 38
    00-463 Warszawa
    lub składać osobiście:
    w siedzibie Urzędu przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie,
    w Kancelarii Ogólnej, w godz pracy: od 8.15 do 16.15.

Inne informacje:

    1) Na kopercie i w liście motywacyjnym prosimy dopisać BKSW – starszy specjalista.
    W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail i numer telefonu.
    2) Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (w przypadku ofert złożonych drogą pocztową, za datę ich złożenia w terminie uważa się datę nadania).
    3) Uwaga! Weryfikacja spełnienia przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
    4) Planowane techniki i metody naboru:
    – Etap I – analiza złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze;
    – Etap II – test wiedzy – do etapu zakwalifikowane zostają wszystkie osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu. W przypadku małej liczby kandydatów (mniej niż 10) przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej ma prawo odstąpienia od testu wiedzy i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną wszystkich kandydatów;
    – Etap III – rozmowa kwalifikacyjna.
    5) Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą informowane.
    6) Dokumenty kandydatek/kandydatów ujętych w protokole naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od zakończenia procedury naboru, zaś dokumenty pozostałych kandydatek/kandydatów przez okres 14 dni.
    7) Oferty osób niewyłonionych możliwe są do odebrania w ciągu 14 dni od dnia opublikowania wyniku naboru. Po upływie w/w terminów, dokumenty są komisyjnie niszczone.
    8) Dodatkowe informacje można uzyskać w Biurze Kontroli, Skarg i Wniosków KG PSP pod numerem telefonu (22) 523-33-22 lub (22) 523-31-30.