Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Żorach

  • Komendant Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy specjalista
  • do spraw kwatermistrzowskich
  • w samodzielnym stanowisku pracy

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    44-240 Żory
    ul. Ogniowa 10

Miejsce wykonywania pracy:

  • Żory

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • 1. Administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów i instalacji (poza: kotłownią, bramami, oświetleniem, instalacją elektryczną, tablicami rozdzielczymi, radiowęzłem), pomieszczeń i lokali pozostających w dyspozycji Komendy Miejskiej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie w celu prawidłowej gospodarki majątkiem komendy.
  • 2. Monitorowanie potrzeb, opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego w celu zapewnienia należytej ochrony strażaka.
  • 3. Prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów Komendy Miejskiej w celu zapewnienia prawidłowości i terminowości realizacji zapisów ustawowych.
  • 4. Dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych (w tym sporządzanie planów zakupów i robót budowlano – instalacyjnych) dla prawidłowego funkcjonowania Komendy Miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy: Prawo zamówień publicznych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania komendy i zapewnienia ciągłości służby.
  • 5. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej, prowadzenie magazynu wyposażenia kwatermistrzowskiego i magazynu zwrotów Komendy Miejskiej w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania komendy wraz z niezbędną dokumentacją.
  • 6. Prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz ksiąg środków trwałych dla KM PSP Żory i KW PSP w Katowicach w celu rzetelnego przedstawienia wartości majątku komend oraz likwidowanie zbędnych składników majątku z ewidencji środków trwałych oraz z ewidencji ilościowo – wartościowej.
  • 7. Nadzór i realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł w celu usprawnienia funkcjonowania komendy.
  • 8. Prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu Komendy Miejskiej, zawinionych przez pracowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez Dowódcę JRG i pracowników komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. Niezbędna samodzielność i inicjatywa – praca w samodzielnym stanowisku pracy ds. kwatermistrzowskich polega na prowadzeniu spraw z zakresu kwatermistrzowskiego oraz pełnieniu zastępstwa w czasie nieobecności pracownika realizującego zadania w samodzielnym stanowisku pracy ds. techniki. Stanowisko wymaga dużej samodzielności, inicjatywy, zdolności uczenia się i prawidłowego wyciągania wniosków, zdolności do podejmowania decyzji na podstawie analizy danych oraz umiejętności negocjacji. Stanowisko to wymusza na pracowniku samodzielne planowanie, organizowanie i realizowanie nałożonych obowiązków. Sprawa prowadzona jest samodzielnie przez pracownika od początku do końca, a tylko w sytuacjach szczególnych zwraca się do przełożonego o pomoc. W sytuacji takiej oczekuje się jednak od pracownika, że przedstawi własne propozycje rozwiązania problemu.
    2. Złożoność i kreatywność – występuje duża złożoność pracy wymagająca zmysłu organizacyjnego. Zakres zadań jest szeroki wymagający czasami działania natychmiastowego bez względu na czas wolny od pracy oraz możliwość pracy w godzinach nadliczbowych. Utrudnieniem są ograniczenia finansowe komendy w stosunku do realnych potrzeb, częste zmiany przepisów oraz ich niejednoznaczność. Zadania wymagają bardzo dobrej znajomości przepisów w tym z zakresu finansów publicznych, zamówień publicznych i przepisów KPA. Ważny jest również kontakt z pracownikami Komendy, instytucjami oraz firmami. Wymaga się również analitycznego myślenia, nadzorowania i częstego koordynowania prac. Zadania wiążą się z przedstawianiem propozycji modyfikacji istniejących procedur, zasad oraz oceny korzyści i ryzyka proponowanych zmian. Ważna jest konsultacja w kwestii wątpliwych zadań i dobra organizacja pracy. Na stanowisku pracy występuje duża różnorodność zadań, które zmuszają do kreatywnego myślenia.
    3. Możliwe kilkudniowe krajowe wyjazdy służbowe poza teren zamieszkania.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • 1. Praca przy komputerze powyżej 4h dziennie – możliwe reprezentowanie urzędu na zewnątrz podczas realizacji zadań związanych ze stanowiskiem pracy.
    2. Czynniki utrudniające pracę: nierównomierne natężenie obowiązków służbowych tzn: kumulowanie się spraw w czasie wolnym od pracy z powodu ciągłości służby systemu zmianowego, zmiany trybu pracy wynikające z innych zdarzeń losowych w komendzie; utrudniony kontakt ze strażakami z podziału bojowego pracującymi w systemie zmianowym.
    3. Narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner, laminator, bindownica.
    4. Budynek nie jest dostosowany do pracy osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – bariery architektoniczne tj. brak podjazdu, brak windy, małe toalety, praca w biurze znajdującym się na piętrze.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe np: ekonomia, zarządzanie, administracja, finanse i rachunkowość.
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego pracy biurowej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • prawo jazdy kat B,
    • udokumentowane szkolenie lub doświadczenie z zakresu zamówień publicznych,
    • • spełnienie wymagań zawartych w art.4 ustawy z dnia 21.11.2008r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm.).

wymagania dodatkowe

  • ukończenie kursu służby przygotowawczej w służbie cywilnej,
  • znajomość obsługi programów komputerowych, obsługa podstawowych programów komputerowych pakietu MS Office,
  • znajomość ustawy o PSP, znajomość ustawy o finansach publicznych, znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych, znajomość KPA,
  • umiejętność dochodzenia do wiedzy, umiejętność posługiwania się przepisami, umiejętność działania pod wpływem stresu, umiejętność organizacji pracy,
  • umiejętność sporządzania pism urzędowych, umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność negocjowania, umiejętność argumentowania,
  • odpowiedzialność, dokładność i skrupulatność, wysoka kultura osobista, samodzielność,
  • dyspozycyjność,
  • inicjatywa i umiejętność pracy indywidualnie i w zespole.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kserokopie świadectw pracy,
  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  • referencje,
  • oryginał kwestionariusza osobowego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    23-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
    Ogniowa 10
    44-240 Żory

    w sekretariacie komendy w godzinach 8:00 – 15:00.

Inne informacje:

    Oferty złożone po terminie, niekompletne, uchybiające wymogom formalnym nie będą rozpatrywane. Weryfikacji przedłożonych dokumentów oraz oceny przydatności posiadanych kwalifikacji, dokonuje komisja ds. naboru powołana przez Komendanta Miejskiego PSP w Żorach.
    Uwaga ! Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”.
    W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

    Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie spotkania związanego z naborem do 7 dni od dnia zakończenia przyjmowania ofert.
    Wyniki postępowania kwalifikacyjnego podane będą do publicznej wiadomości poprzez Biuletyn Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz BIP Komendy Miejskiej PSP w Żorach, stronę internetową Komendy Miejskiej PSP w Żorach oraz tablicy ogłoszeń.

    Proces naboru składa się z trzech etapów:
    • etap I – analiza złożonych dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze,
    Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do etapu II naboru.
    • etap II – test wiedzy, kandydat w sumie może otrzymać 15 pkt,
    W przypadku małej liczby kandydatów przewodniczący komisji rekrutacyjnej ma prawo odstąpienia od testu wiedzy i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną wszystkich kandydatów.
    • etap III – rozmowa kwalifikacyjna z komisją.
    Każdy członek komisji kwalifikacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali 0-10.
    Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja kwalifikacyjna wybiera nie więcej niż pięciu kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej oraz w największym stopniu spełniające wymagania dodatkowe. Z kandydatem, który uzyskał największą liczbę punktów zostanie nawiązany stosunek zatrudnienia, chyba że na podstawie wyników testu i rozmowy kwalifikacyjnej komisja uzna, że żaden kandydat nie powinien zostać zatrudniony.

    Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

    Dokumenty kandydatów ujętych w protokole naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od zakończenia procedury naboru zaś dokumenty pozostałych kandydatów przez okres 14 dni. Oferty kandydatów niewyłonionych możliwe są do osobistego odebrania w ciągu 14 dni od dnia opublikowania wyniku naboru. Po upływie ww. terminów, dokumenty są komisyjnie niszczone.
    Przewidywane wynagrodzenie w okresie zatrudnienia wynosić może około 2100,00 zł brutto.