Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Żorach
- Komendant Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw kwatermistrzowskich
- w samodzielnym stanowisku pracy
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- 44-240 Żory
ul. Ogniowa 10
Miejsce wykonywania pracy:
- Żory
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- 1. Administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów i instalacji (poza: kotłownią, bramami, oświetleniem, instalacją elektryczną, tablicami rozdzielczymi, radiowęzłem), pomieszczeń i lokali pozostających w dyspozycji Komendy Miejskiej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie w celu prawidłowej gospodarki majątkiem komendy.
- 2. Monitorowanie potrzeb, opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego w celu zapewnienia należytej ochrony strażaka.
- 3. Prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów Komendy Miejskiej w celu zapewnienia prawidłowości i terminowości realizacji zapisów ustawowych.
- 4. Dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych (w tym sporządzanie planów zakupów i robót budowlano – instalacyjnych) dla prawidłowego funkcjonowania Komendy Miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy: Prawo zamówień publicznych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania komendy i zapewnienia ciągłości służby.
- 5. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej, prowadzenie magazynu wyposażenia kwatermistrzowskiego i magazynu zwrotów Komendy Miejskiej w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania komendy wraz z niezbędną dokumentacją.
- 6. Prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz ksiąg środków trwałych dla KM PSP Żory i KW PSP w Katowicach w celu rzetelnego przedstawienia wartości majątku komend oraz likwidowanie zbędnych składników majątku z ewidencji środków trwałych oraz z ewidencji ilościowo – wartościowej.
- 7. Nadzór i realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł w celu usprawnienia funkcjonowania komendy.
- 8. Prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu Komendy Miejskiej, zawinionych przez pracowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez Dowódcę JRG i pracowników komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Niezbędna samodzielność i inicjatywa – praca w samodzielnym stanowisku pracy ds. kwatermistrzowskich polega na prowadzeniu spraw z zakresu kwatermistrzowskiego oraz pełnieniu zastępstwa w czasie nieobecności pracownika realizującego zadania w samodzielnym stanowisku pracy ds. techniki. Stanowisko wymaga dużej samodzielności, inicjatywy, zdolności uczenia się i prawidłowego wyciągania wniosków, zdolności do podejmowania decyzji na podstawie analizy danych oraz umiejętności negocjacji. Stanowisko to wymusza na pracowniku samodzielne planowanie, organizowanie i realizowanie nałożonych obowiązków. Sprawa prowadzona jest samodzielnie przez pracownika od początku do końca, a tylko w sytuacjach szczególnych zwraca się do przełożonego o pomoc. W sytuacji takiej oczekuje się jednak od pracownika, że przedstawi własne propozycje rozwiązania problemu.
2. Złożoność i kreatywność – występuje duża złożoność pracy wymagająca zmysłu organizacyjnego. Zakres zadań jest szeroki wymagający czasami działania natychmiastowego bez względu na czas wolny od pracy oraz możliwość pracy w godzinach nadliczbowych. Utrudnieniem są ograniczenia finansowe komendy w stosunku do realnych potrzeb, częste zmiany przepisów oraz ich niejednoznaczność. Zadania wymagają bardzo dobrej znajomości przepisów w tym z zakresu finansów publicznych, zamówień publicznych i przepisów KPA. Ważny jest również kontakt z pracownikami Komendy, instytucjami oraz firmami. Wymaga się również analitycznego myślenia, nadzorowania i częstego koordynowania prac. Zadania wiążą się z przedstawianiem propozycji modyfikacji istniejących procedur, zasad oraz oceny korzyści i ryzyka proponowanych zmian. Ważna jest konsultacja w kwestii wątpliwych zadań i dobra organizacja pracy. Na stanowisku pracy występuje duża różnorodność zadań, które zmuszają do kreatywnego myślenia.
3. Możliwe kilkudniowe krajowe wyjazdy służbowe poza teren zamieszkania.
1. Praca przy komputerze powyżej 4h dziennie – możliwe reprezentowanie urzędu na zewnątrz podczas realizacji zadań związanych ze stanowiskiem pracy.
2. Czynniki utrudniające pracę: nierównomierne natężenie obowiązków służbowych tzn: kumulowanie się spraw w czasie wolnym od pracy z powodu ciągłości służby systemu zmianowego, zmiany trybu pracy wynikające z innych zdarzeń losowych w komendzie; utrudniony kontakt ze strażakami z podziału bojowego pracującymi w systemie zmianowym.
3. Narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner, laminator, bindownica.
4. Budynek nie jest dostosowany do pracy osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – bariery architektoniczne tj. brak podjazdu, brak windy, małe toalety, praca w biurze znajdującym się na piętrze.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe np: ekonomia, zarządzanie, administracja, finanse i rachunkowość.
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego pracy biurowej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- prawo jazdy kat B,
- udokumentowane szkolenie lub doświadczenie z zakresu zamówień publicznych,
- • spełnienie wymagań zawartych w art.4 ustawy z dnia 21.11.2008r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm.).
wymagania dodatkowe
- ukończenie kursu służby przygotowawczej w służbie cywilnej,
- znajomość obsługi programów komputerowych, obsługa podstawowych programów komputerowych pakietu MS Office,
- znajomość ustawy o PSP, znajomość ustawy o finansach publicznych, znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych, znajomość KPA,
- umiejętność dochodzenia do wiedzy, umiejętność posługiwania się przepisami, umiejętność działania pod wpływem stresu, umiejętność organizacji pracy,
- umiejętność sporządzania pism urzędowych, umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność negocjowania, umiejętność argumentowania,
- odpowiedzialność, dokładność i skrupulatność, wysoka kultura osobista, samodzielność,
- dyspozycyjność,
- inicjatywa i umiejętność pracy indywidualnie i w zespole.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- referencje,
- oryginał kwestionariusza osobowego
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
- 23-11-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
Ogniowa 10
44-240 Żory
w sekretariacie komendy w godzinach 8:00 – 15:00.
Inne informacje:
- Oferty złożone po terminie, niekompletne, uchybiające wymogom formalnym nie będą rozpatrywane. Weryfikacji przedłożonych dokumentów oraz oceny przydatności posiadanych kwalifikacji, dokonuje komisja ds. naboru powołana przez Komendanta Miejskiego PSP w Żorach.
Uwaga ! Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”.
W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie spotkania związanego z naborem do 7 dni od dnia zakończenia przyjmowania ofert.
Wyniki postępowania kwalifikacyjnego podane będą do publicznej wiadomości poprzez Biuletyn Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz BIP Komendy Miejskiej PSP w Żorach, stronę internetową Komendy Miejskiej PSP w Żorach oraz tablicy ogłoszeń.
Proces naboru składa się z trzech etapów:
• etap I – analiza złożonych dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze,
Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do etapu II naboru.
• etap II – test wiedzy, kandydat w sumie może otrzymać 15 pkt,
W przypadku małej liczby kandydatów przewodniczący komisji rekrutacyjnej ma prawo odstąpienia od testu wiedzy i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną wszystkich kandydatów.
• etap III – rozmowa kwalifikacyjna z komisją.
Każdy członek komisji kwalifikacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali 0-10.
Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja kwalifikacyjna wybiera nie więcej niż pięciu kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej oraz w największym stopniu spełniające wymagania dodatkowe. Z kandydatem, który uzyskał największą liczbę punktów zostanie nawiązany stosunek zatrudnienia, chyba że na podstawie wyników testu i rozmowy kwalifikacyjnej komisja uzna, że żaden kandydat nie powinien zostać zatrudniony.
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Dokumenty kandydatów ujętych w protokole naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od zakończenia procedury naboru zaś dokumenty pozostałych kandydatów przez okres 14 dni. Oferty kandydatów niewyłonionych możliwe są do osobistego odebrania w ciągu 14 dni od dnia opublikowania wyniku naboru. Po upływie ww. terminów, dokumenty są komisyjnie niszczone.
Przewidywane wynagrodzenie w okresie zatrudnienia wynosić może około 2100,00 zł brutto.