Ministerstwo Finansów w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy specjalista
  • do spraw budżetu
  • w Wydziale Budżetu Departamentu Administracji Podatkowej

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Finansów
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • planowanie dochodów i wydatków w jednostkach podległych Ministrowi Finansów
  • przygotowywanie informacji o wykonaniu ustawy budżetowej (w układzie tradycyjnym i zadaniowym) w zakresie wydatków i dochodów zrealizowanych przez nadzorowane jednostki
  • dokonywanie kwartalnych analiz i opracowywanie wyników z nich wynikających w zakresie wykonania wydatków w nadzorowanych jednostkach
  • monitorowanie realizacji budżetu części 19 w zakresie nadzorowanych jednostek w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym poprzez analizę wniosków w zakresie przyznawania dodatkowych środków budżetowych i stopnia wykonania wydatków w tych jednostkach
  • przygotowywanie projektów odpowiedzi na wystąpienia dziennikarzy oraz na interpelacje i zapytania posłów i senatorów w zakresie zagadnień dotyczących zapewnienia środków finansowych na funkcjonowanie nadzorowanych jednostek
  • przygotowywanie opinii do projektów aktów prawnych

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner).

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze planowania budżetowego środków krajowych i środków UE w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • obywatelstwo polskie
    • znajomość ustawy o urzędach i izbach skarbowych
    • znajomość ustawy o finansach publicznych
    • znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
    • znajomość funkcjonowania administracji rządowej
    • umiejętność argumentowania

wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie w zakresie systemu finansów publicznych
  • przeszkolenie w zakresie budżetu zadaniowego
  • przeszkolenie w zakresie rachunkowości budżetowej

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • pożądane kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe przeszkolenia

Termin składania dokumentów:

    21-09-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: „2015/061/AP”

Inne informacje:


    Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
    Życiorys, list motywacyjny oraz oświadczenia złożone przez kandydatki/kandydatów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydatki/kandydata, a oświadczenia dodatkowo datą ich sporządzenia, w przeciwnym razie oferta kandydatki/kandydata zostanie odrzucona.
    Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
    Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem:
    http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/ministerstwo-finansow/praca/wzory-oswiadczen.

    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.