Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw obsługi prawnej
- w Departamencie Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu
- Warszawa ul. Chałubińskiego 4/6
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra,
- przygotowywanie opinii do projektów aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra, w tym pod względem zgodności z prawiem UE,
- udział w uzgadnianiu projektów aktów normatywnych, opracowywanych przez inne resorty,
- koordynacja działań dotyczących systemu notyfikacji aktów prawnych zawierających przepisy techniczne,
- kierowanie aktów prawnych do podpisu Ministra oraz do redakcji Dziennika Ustaw, Dziennika Urzędowego RP „Monitor Polski” i Dziennika Urzędowego Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w celu ich ogłoszenia,
- opiniowanie aktów prawnych, zawierających przepisy techniczne,
- prowadzenie baz danych, dotyczących przebiegu prac legislacyjnych nad projektami aktów normatywnych opracowywanych w Ministerstwie, na podstawie informacji przekazanych przez właściwe departamenty, w celu zapewnienia prawidłowości i terminowości prac legislacyjnych,
- wskazywanie komórkom organizacyjnym MGMiŻŚ potrzeby zmian w regulacjach prawnych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– reprezentowanie urzędu na zewnątrz
– krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
– węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
– wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
– szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
– winda w budynku „A” i „B” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne
– praca przy komputerze
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata stażu pracy w komórkach związanych z obsługą prawną
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość Konstytucji RP i ustawy o Radzie Ministrów,
- znajomość ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych,
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu cywilnego i kodeksu postępowania cywilnego,
- znajomość przepisów o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość prawa zamówień publicznych,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość uchwały Rady Ministrów w sprawie regulaminu pracy Rady Ministrów,
- znajomość zasad techniki prawodawczej,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
- umiejętność obsługi komputera, pakietów programów biurowych, prawniczych (np. LEX) i do zarządzania treścią w Internecie,
- podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, rzetelność,
- organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów,
- umiejętność współpracy,
- umiejętności analityczne,
- komunikatywność, w tym umiejętność argumentowania.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 2 lata stażu pracy w komórkach związanych z obsługą prawną.
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
- 13-04-2016
Miejsce składania dokumentów:
- Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
lub składać w kancelarii, ul. Chałubińskiego 4/6
z dopiskiem w liście motywacyjnym: DP-5/16
Inne informacje:
- Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można uzyskać pod nr tel.(0-22) 522 55 14