Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej
Zapraszamy na naszą stronę internetową:
Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej>>>
„Jascha Heifetz [sławny amerykański skrzypek] w czasie podróży statkiem przed południem grał w tenisa, a wieczorem wystąpił z koncertem.
Podczas kolacji jeden z pasażerów statku powiedział do skrzypka:
– Wspaniale pan dzisiaj grał!
– Dziękuję, to w dużej mierze zasługa wspaniałej akustyki panującej na statku – odparł skromnie Heifetz.
– … ale ja miałem na myśli pański backhand – wyjaśnił speszony rozmówca”
Ileż to razy w rozmowach z innymi napotykamy na takie „nieporozumienia” komunikacyjne. Często da się je obrócić w żart, ale w kontaktach biznesowych, w pracy, mogą spowodować wiele problemów.
Opis szkolenia
Bez komunikacji nie ma zarządzania!
Umiejętność efektywnego komunikowania się nigdy wcześniej nie była tak istotna.
• Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej?
• Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi?
• Czy krytyczna informacja zwrotna może „dodać skrzydeł”?
• Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem?
• Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię?
• Jak parafraza wpływa na redukcję konfliktów i nieporozumień?
• Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych?
• Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą?
• Jak komunikacja pisemna wpływa na nasz wizerunek w oczach odbiorcy?
• Jak słowami możemy wpływać na zachowanie innych?
Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie:
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Z ELEMENTAMI INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
Korzyści dla uczestników
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
- uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi
- umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji
- poznanie technik zadawania efektywnych pytań
- nauka świadomego zarządzania komunikacją niewerbalną
- nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji
- rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie komunikatów werbalnych, niewerbalnych i pisemnych w relacjach interpersonalnych
- odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi
- zdobycie praktycznych umiejętności dot. udzielania mądrej motywującej krytycznej informacji zwrotnej
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
- pracę w zespołach
- gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
- dyskusje na forum grupy
- testy/ ankiety
- wykład z prezentacją multimedialną (20%)
Program szkolenia
I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
1. Czy można się nie komunikować?
2. Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
3. Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne
II. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT
1. Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty
2. Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych
3. Rola wizerunku w życiu zawodowym
4. Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu
III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ
1. Anatomia wypowiedzi – „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
2. Mówienie – prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca-odbiorca
3. Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie – skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować
4. Wykorzystanie języka wpływu i perswazji – czyli jak słowami wpływać na zachowania innych
IV. AKTYWNE SŁUCHANIE
1. Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem
2. Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji
3. Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe
4. Korzyści z zadawania pytań
5. Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
6. Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów
7. 4 rodzaje powodów, dla których rozmowy się nie udają
8. 4-stopniowy model rozmowy
9. 7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy
10. Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań
V. EMOCJE
1. Rozumienie innych – postawa empatii
2. Świadomość emocjonalna – rozumienie własnych emocji i ich wpływu na budowanie relacji z innymi
3. 3 dziedziny doskonałości w pracy
- iloraz inteligencji
- wiedza fachowa
- inteligencja emocjonalna
VI. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH
1. Czym jest asertywność
2. Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA
3. Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
4. Autoanaliza własnego stanu „ego”
VII. ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI
1. „Dobra” i „zła” informacja zwrotna – cechy
2. Czego oczekujemy po informacji zwrotnej
3. Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach interpersonalnych
4. Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe?
5. Pochwały i okazywanie uznania – jak to działa na innych
VIII. ODCZYTYWANIE MOWY CIAŁA ROZMÓWCY – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
1. Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych:
a. mowa ciała,
b. ton głosu
c. postawa ciała i gesty,
d. kontakt wzrokowy,
e. uścisk dłoni,
f. usta,
g. przestrzeń osobistej komunikacji – inwazja na przestrzeń osobistą
2. Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie/ informacje/ intencje
3. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
IX. KOMUNIKACJA PISEMNA
1. Istota korespondencji służbowej
2. Komunikowanie się pisemne z perspektywy odbiorcy
3. Rola komunikatów pisemnych w odbiorze nas przez innych członków zespołu, współpracowników, klientów itp.
4. 3 złote zasady pisania korespondencji służbowej
5. Pisanie listów elektronicznych w 6 krokach:
- zanim napiszemy wiadomość
- temat
- wstęp
- budowanie zdań
- podstawowe zasady gramatyki
- ton i styl wypowiedzi
6. Unikanie typowych błędów
X. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Indywidualny plan działania
Szkolenie prowadzi:
Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
W ramach szkolenia otwartego w Warszawie gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Profesjonalizm trenera
- Ciekawe materiały szkoleniowe
- Dyplomy ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Oraz:
- Dwie przerwy kawowe – w każdym dniu
- Smaczne obiady
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w centrum Warszawy, ale możemy zaproponować również inne hotele na nocleg.
- Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Na wszelkie Państwa pytania odpowie Nasz Doradca:
Anna Sendorek
Specjalista ds. Organizacji Szkoleń Otwartych
Tel. 515 212 451
e-mail: asendorek@avenhansen.pl
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu
Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą firmy AVENHANSEN
- Certyfikat udziału
- Przerwa kawowa
- Lunch
- Materiały poszkoleniowe
- Materiały szkoleniowe
Mazowieckie
Warszawa
00-002
Centrum 1