Kurs doskonalący w świetle nadchodzącej elektronizacji

Zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie zapoznanie się ze zmianami w funkcjonowaniu rynku zamówień publicznych związanych z obowiązkiem pełnej elektronizacji zamówień publicznych, która nastąpi 18.10.2018. Jak będą wyglądały postępowania po wprowadzeniu elektronizacji? Jakie obowiązki spoczywać będą na zamawiających, a jakie na wykonawcach? Jakie zmiany są konieczne, aby przygotować instytucję do elektronizacji? Tego wszystkiego dowiesz się na szkoleniu!

Odbiorcy szkolenia:

  • Specjaliści zamówień publicznych,
  • Pracownicy komórek merytorycznych wnioskujących o udzielenie zamówienia publicznego w jednostce,
  • Osoby wykonujące czynności w postępowaniu,
  • Członkowie Komisji Przetargowych.
 

Trener

Grzegorz Czaban

Trener zamówień publicznych od 1995 roku, na koncie: setki szkoleń, tysiące godzin wykładowych z zamówień publicznych.

Od 1995 do 1998 r. trener z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Od 2005 do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu nowej ustawy o zamówieniach publicznych (2000 r.) W latach 2008-2009 uczestnik obrad komisji nad nowelizacją ustawy – autor poprawki.

Program

1. ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Projekt Platforma e-Zamówienia:

  • Centralne Repozytorium Danych
  • Biuletyn Zamówień Publicznych
  • Moduł Analiz i Kontroli, w tym BI (Business Intelligence)
  • Aukcje i licytacje elektroniczne
  • eSender
  • Moduł przyjmowania i zabezpieczania ofert/wniosków o dopuszczenie do terminu ich twarcia
  • etapy i termin budowy Platformy e-Zamówienia

Prywatna, czy Centralna Platforma Zakupowa – co wybrać?

Kwalifikowany podpis elektroniczny – definicja, koszty, kto musi posiadać?

Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

Udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu (w tym ofert) po elektronizacji

Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów: informacji o podmiotach wpisanych do KRS, zaświadczeń z CEIDG, zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek, informacji o niekaralności z e-KRK

Zasady składania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia od 18 kwietnia 2018 r.

 

2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Dyskryminacyjne wskazania w OPZ: znak towarowy, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę

Oznakowanie w OPZ, w tym EnergyStar

Aspekty społeczne, w tym wymagania zatrudnienia osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę w zamówieniach na usługi i roboty budowlane

 

3. PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I SZACOWANIE ICH WARTOŚCI

Plan zamówień publicznych:

  • Cel sporządzania planu
  • Zamówienia uwzględniane w planie

– Zakres informacji zamieszczanych na stronie internetowej

Ustalenie wartości zamówienia:

  • Różnica pomiędzy dopuszczalnym a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części
  • Kryteria agregowania dostaw, usług i robot budowlanych

– Zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych
4. JEDNOLITY EUROPEJSKI DOKUMENT ZAMÓWIENIA

Struktura JEDZ

Składanie, poprawianie i uzupełnianie JEDZ

Określanie zakresu wymaganych informacji w JEDZ, przy wykorzystaniu narzędzia opracowanego przez KE

 

5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA

Warunki proporcjonalne do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiające ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia

Limity dotyczące warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej i finansowej

Obligatoryjne i fakultatywne podstawy wykluczenia

Sposób oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

 

6. KRYTERIA OCENY OFERT

Podstawowy dylemat: cena czy koszt?

ograniczenia dotyczące stosowania kryterium najniższej ceny oraz kryterium ceny z wagą przekraczającą 60%

Kryteria jakościowe

 

7. BADANIE OFERT

Nowe przesłanki odrzucenia oferty

Treść oferty – definicja, wyjaśnianie i poprawianie treści oferty

Rażąco niska cena: tania oferta, czy też oferta z rażąco niską ceną? prawo Zamawiającego do wyjaśniania „istotnych części składowych” ceny lub kosztu; udowadnianie, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny – sposób wyjaśnień oraz przedstawianie dowodów,
8. TERMINY I ZASADY ICH OBLICZANIA

Termin na złożenie oświadczeń i dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP

Termin na składanie zapytań i udzielanie wyjaśnień dotyczących treści SIWZ

Termin związania ofertą

Termin składania ofert w przyśpieszonej procedurze nieograniczonej

 

Wszystkie informacje dostępne są TUTAJ

Cena szkolenia: 1890 zł W cenie szkolenia:
  • Materiały szkoleniowe
  • Materiały poszkoleniowe
  • Zakwaterowanie
  • Lunch
  • Przerwa kawowa
  • Parking
  • Certyfikat udziału
Data: 2018-03-14 Adres:

Malopolskie
Zakopane
Nosalowy Dwór

Wyślij zapytanie do organizatora
Tytuł
Treść
Twój e-mail
Zabezpieczenie antyspamowe