Praktyka stosowania zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne

Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest omówienie poszczególnych etapów przygotowania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na dostawy i usługi informatycznie. W sposób szczególny zostanie omówiony opis przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem rekomendacji Prezesa UZP oraz autorska i  patentowa ochrona rozwiązań z branży IT. W trakcie spotkania będzie czas na indywidualne konsultacje z trenerem.

TRENER: Irena Skubiszak – Kalinowska

  1. Zamówienia w branży IT – wprowadzenie:
  • ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne.
  1. Specyfika zamówień informatycznych:
  • wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT.
  1. Prawne aspekty zamówień w branży IT:
  • wprowadzenie,
  • zakres pojęcia  „oprogramowania open souce”,
  • rodzaje oprogramowania własnościowego,
  • licencje wolnego oprogramowania,
  • otwarte standardy,
  • przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie.
  1. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego:
  • rzeczywiste potrzeby zamawiającego,
  • określenie przedmiotu zamówienia IT.
  1. Konkurencyjność w IT:
  • obowiązek zapewnienia konkurencyjności na rynku IT,
  • zakaz ustalania preferencji w opisie na zamówienie informatyczne,
  • bezpośrednie oraz pośrednie przykłady naruszania zasady uczciwej konkurencji w IT,
  • zasada uczciwej konkurencji a Rekomendacje Prezesa UZP.
  1. Opis przedmiotu zamówienia IT:
  • wprowadzenie,
  • opis przedmiotu zamówienia informatycznego w Rekomendacjach Prezesa UZP,
  • sposoby dokonywania opisu przedmiotu zamówienia IT,
  • „produkt równoważny”, parametry równoważności oraz oferta równoważna,
  • obowiązek określenia parametrów w SIWZ,
  • opis przedmiotu zamówienia na dostawy IT,
  • konsekwencje wadliwego opisu,
  • możliwość odstąpienia od opisu.
  1. Opisywanie „równoważności” a kwestia oceny ofert.
  2. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na IT:
  • określenie obligatoryjnych oraz fakultatywnych warunków udziału w postępowaniu o zamówienie na IT.
  1. Tryby udzielania zamówień na IT- informacje ogólne:
  • wprowadzenie,
  • przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony,
  • negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, licytacja elektroniczna,
  • zamówienia z wolnej ręki w branży IT.
  1. Autorska oraz patentowa ochrona rozwiązań z branży IT:
  • autorska ochrona programów komputerowych,
  • „patentowanie” wynalazków o „technicznym charakterze” implementowanych za pomocą komputera,
  • ochrona elektronicznych baz danych.
  1. Zamówienia na IT a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa.
  2. Podwykonawstwo w zamówieniach na IT.
  3. Umowy na zamówienie IT – wprowadzenie:
  • nietypowość umów w branży IT,
  • umowy IT jako narzędzie zarządzania ryzykiem.
  1. Co należy wiedzieć zanim zawrze się umowę na IT:
  • informacje ogólne,
  • elementy implementacji systemu IT.
  1. Struktura dokumentacji transakcji IT:
  • umowa IT jako kompleks umów (w ramach jednej umowy zawierane są umowy wdrożeniowe, licencyjne oraz serwisowe),
  • konstrukcja umowy na zamówienie IT,
  • „minimum subiektywne” oraz „minimum obiektywne” umowy IT,
  • przepisy bezwzględnie oraz względnie obowiązujące.
  1. Przedmiot umowy IT:
  • brak zdefiniowania przedmiotu umowy w kontrakcie,
  • mechanizmy zmiany przedmiotu umowy – czynności o charakterze analitycznym oraz tzw. wnioski o dokonywanie zmian (Change Request),
  • oprogramowanie komputerowe jako przedmiot umowy IT – konsekwencje dla zamawiającego oraz wykonawcy przyjęcia programu komputerowego jako utworu
  1. Katalog umów na IT:
  • rodzaje zawieranych umów w branży IT,
  • umowa wdrożeniowa,
  • umowa wdrożeniowa a prawo własności intelektualnej,
  • umowa serwisowa – implementacja oraz korzyści płynące z zawierania umów serwisowych, rodzaje umów serwisowych (serwis interwencyjny oraz serwis regulowany tzw. SLA),
  • umowa licencyjna – licencja wyłączna, licencja niewyłączna a sublicencja, rodzaje umów licencyjnych dla programów komputerowych,
  • licencja a przeniesienie praw autorskich – podobieństwa i różnice.
  1. Czas trwania umowy na IT:
  • licencje na oprogramowania komputerowe.
  1. Podwykonawstwo w zamówieniach IT.
  2. Odbiór projektu IT
  3. Wynagrodzenie.
  • formuła „wynagrodzenia ryczałtowego” oraz formuła „czas i materiały”.
  1. „Sztuka kar umownych” w zamówieniach IT.
  2. Rozwiązanie umowy w wyniku jej nienależytego wykonywania:
  • rozwiązanie poszczególnych typów umów IT – wdrożeniowej, licencyjnej, serwisowej – w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
  1. Rozwiązanie prawidłowo wykonywanej umowy:
  • rozwiązanie poszczególnych typów umów IT w przypadku, kiedy umowa jest wykonywana należycie.
  1. Podsumowanie.
  2. Dyskusja, zadawanie pytań.

W przypadku, gdy szkolenie finansowane jest w całości lub w co najmniej 70% ze środków publicznych opłata jest zwolniona  z podatku VAT. W pozostałych przypadkach do ceny należy doliczyć 23% podatek VAT.

Cena szkolenia: 990 zł W cenie szkolenia:
  • Certyfikat udziału
  • Przerwa kawowa
  • Lunch
  • Materiały szkoleniowe
Data: 2014-12-08 Adres:

Mazowieckie
Warszawa
02-222
Al. Jerozolimskie 181

Wyślij zapytanie do organizatora
Tytuł
Treść
Twój e-mail
Zabezpieczenie antyspamowe