Praktyka stosowania zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest omówienie poszczególnych etapów przygotowania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na dostawy i usługi informatycznie. W sposób szczególny zostanie omówiony opis przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem rekomendacji Prezesa UZP oraz autorska i patentowa ochrona rozwiązań z branży IT. W trakcie spotkania będzie czas na indywidualne konsultacje z trenerem.
TRENER: Irena Skubiszak – Kalinowska
- Zamówienia w branży IT – wprowadzenie:
- ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne.
- Specyfika zamówień informatycznych:
- wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT.
- Prawne aspekty zamówień w branży IT:
- wprowadzenie,
- zakres pojęcia „oprogramowania open souce”,
- rodzaje oprogramowania własnościowego,
- licencje wolnego oprogramowania,
- otwarte standardy,
- przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie.
- Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego:
- rzeczywiste potrzeby zamawiającego,
- określenie przedmiotu zamówienia IT.
- Konkurencyjność w IT:
- obowiązek zapewnienia konkurencyjności na rynku IT,
- zakaz ustalania preferencji w opisie na zamówienie informatyczne,
- bezpośrednie oraz pośrednie przykłady naruszania zasady uczciwej konkurencji w IT,
- zasada uczciwej konkurencji a Rekomendacje Prezesa UZP.
- Opis przedmiotu zamówienia IT:
- wprowadzenie,
- opis przedmiotu zamówienia informatycznego w Rekomendacjach Prezesa UZP,
- sposoby dokonywania opisu przedmiotu zamówienia IT,
- „produkt równoważny”, parametry równoważności oraz oferta równoważna,
- obowiązek określenia parametrów w SIWZ,
- opis przedmiotu zamówienia na dostawy IT,
- konsekwencje wadliwego opisu,
- możliwość odstąpienia od opisu.
- Opisywanie „równoważności” a kwestia oceny ofert.
- Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na IT:
- określenie obligatoryjnych oraz fakultatywnych warunków udziału w postępowaniu o zamówienie na IT.
- Tryby udzielania zamówień na IT- informacje ogólne:
- wprowadzenie,
- przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony,
- negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, licytacja elektroniczna,
- zamówienia z wolnej ręki w branży IT.
- Autorska oraz patentowa ochrona rozwiązań z branży IT:
- autorska ochrona programów komputerowych,
- „patentowanie” wynalazków o „technicznym charakterze” implementowanych za pomocą komputera,
- ochrona elektronicznych baz danych.
- Zamówienia na IT a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Podwykonawstwo w zamówieniach na IT.
- Umowy na zamówienie IT – wprowadzenie:
- nietypowość umów w branży IT,
- umowy IT jako narzędzie zarządzania ryzykiem.
- Co należy wiedzieć zanim zawrze się umowę na IT:
- informacje ogólne,
- elementy implementacji systemu IT.
- Struktura dokumentacji transakcji IT:
- umowa IT jako kompleks umów (w ramach jednej umowy zawierane są umowy wdrożeniowe, licencyjne oraz serwisowe),
- konstrukcja umowy na zamówienie IT,
- „minimum subiektywne” oraz „minimum obiektywne” umowy IT,
- przepisy bezwzględnie oraz względnie obowiązujące.
- Przedmiot umowy IT:
- brak zdefiniowania przedmiotu umowy w kontrakcie,
- mechanizmy zmiany przedmiotu umowy – czynności o charakterze analitycznym oraz tzw. wnioski o dokonywanie zmian (Change Request),
- oprogramowanie komputerowe jako przedmiot umowy IT – konsekwencje dla zamawiającego oraz wykonawcy przyjęcia programu komputerowego jako utworu
- Katalog umów na IT:
- rodzaje zawieranych umów w branży IT,
- umowa wdrożeniowa,
- umowa wdrożeniowa a prawo własności intelektualnej,
- umowa serwisowa – implementacja oraz korzyści płynące z zawierania umów serwisowych, rodzaje umów serwisowych (serwis interwencyjny oraz serwis regulowany tzw. SLA),
- umowa licencyjna – licencja wyłączna, licencja niewyłączna a sublicencja, rodzaje umów licencyjnych dla programów komputerowych,
- licencja a przeniesienie praw autorskich – podobieństwa i różnice.
- Czas trwania umowy na IT:
- licencje na oprogramowania komputerowe.
- Podwykonawstwo w zamówieniach IT.
- Odbiór projektu IT
- Wynagrodzenie.
- formuła „wynagrodzenia ryczałtowego” oraz formuła „czas i materiały”.
- „Sztuka kar umownych” w zamówieniach IT.
- Rozwiązanie umowy w wyniku jej nienależytego wykonywania:
- rozwiązanie poszczególnych typów umów IT – wdrożeniowej, licencyjnej, serwisowej – w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Rozwiązanie prawidłowo wykonywanej umowy:
- rozwiązanie poszczególnych typów umów IT w przypadku, kiedy umowa jest wykonywana należycie.
- Podsumowanie.
- Dyskusja, zadawanie pytań.
W przypadku, gdy szkolenie finansowane jest w całości lub w co najmniej 70% ze środków publicznych opłata jest zwolniona z podatku VAT. W pozostałych przypadkach do ceny należy doliczyć 23% podatek VAT.
Cena szkolenia:
990 zł
W cenie szkolenia:
- Certyfikat udziału
- Przerwa kawowa
- Lunch
- Materiały szkoleniowe
Data:
2014-12-08 Adres:
Mazowieckie
Warszawa
02-222
Al. Jerozolimskie 181
Wyślij zapytanie do organizatora