Profesjonalny trener wewnętrzny

Krótko o szkoleniu:
Współczesny świat szkoleń wymaga od trenera kompetencji i profesjonalizmu na najwyższym poziomie. Szkolenie dedykowane jest dla trenerów, którzy chcą rozwinąć umiejętności pozwalające im tworzyć i prowadzić unikatowe szkolenia w warsztatowej formie, jednocześnie efektywne dla uczestników.

Korzyści ze szkolenia:
1. Znajomość narzędzi i metod w zakresie projektowania efektywnych form szkoleniowych wraz z przygotowywaniem materiałów i innych pomocy szkoleniowych.
2. Uczestnik będzie potrafił projektować nowe ćwiczenia, tworzyć nowe przykłady.
3. Znajomość skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych.
4. Poznanie sposobów budowania autorytet na szkoleniu
5. Poznanie sposobów samodzielnego rozwoju kreatywności, która niezbędna jest w codziennej pracy trenera.
6. Otrzyma informację zwrotną po treningu kamerą..

Umiejętności, jakie nabędą uczestnicy:
1. Uczestnicy dowiedzą się o wykorzystywanych w szkoleniach metodach i technikach treningowych, będą umieli je stosować, a także dowiedzą się jaką mają skuteczność w uczeniu dorosłych (wiedza, postawy, umiejętności).
2. Uczestnicy nauczą się konstruować program szkolenia z wykorzystaniem różnych metod szkoleniowych, dostosowanych do pracy trenera wewnętrznego.
3. Przećwiczą wybrane sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych
4. Dowiedzą się skąd czerpać pomysły na nowe ćwiczenia oraz będą mieli możliwość zaprojektować nowe ćwiczenia podczas zajęć.

Program:
1) Proces szkoleniowy w organizacji
a) Efektywne szkolenie
b) Rola trenera w polityce szkoleniowej organizacji
c)Trener wewnętrzny a kultura organizacyjna firmy
d) Specyfika uczenia się dorosłych
• Etapy uczenia się dorosłych
• Drabina kompetencji
• Cykl „uczenia się przez doświadczenie” Davida Kolba w praktyce szkoleniowej
e) Projektowanie zajęć w oparciu o wiedzę o stylach uczenia się.
Cel sesji: Zapoznanie uczestników ze specyfiką uczenia się dorosłych (wiedza, postawy i umiejętności), model Kolba, sposoby zapamiętywania, poznanie korzyści nauki przez doświadczenie.
Metody: Mini wykład, praca grupach, praca indywidualna, testy
Przykładowe ćwiczenia: Test – Dominujący styl uczenia się, gra: „A to ci historia”, test: Poznaj swój styl uczenia się

2) Etapy realizacji szkolenia
a) Zanim dojdzie do szkolenia
• Badanie potrzeb szkoleniowych
• Metody pozyskiwania danych
b) W trakcie szkolenia
• Tymczasowe potwierdzenie efektywności szkolenia
• Co wykorzystam ze szkolenia? – plan czynności dla uczestników
c) Po szkoleniu, czyli ewaluacja
Cel sesji: Zapoznanie uczestników z procesem szkoleniowym, podstawowymi pojęciami warunkującymi efektywne szkolenie, a także z etapami realizacji efektywnego szkolenia.
Metody: Mini wykład, praca grupach, praca indywidualna,
Przykładowe ćwiczenia: Opracowanie w grupach arkusza obserwacji pracownika na stanowisku pracy, które posłuży do gromadzenia danych w zakresie badania potrzeb szkoleniowych.

3) Projektowanie szkolenia spójnego z polityką szkoleniową organizacji
a) Formułowanie celów szkoleniowych, czyli co uczestnicy:
• muszą wiedzieć
• powinni wiedzieć
• mogą się dowiedzieć
b) Planowanie sesji szkoleniowych
c) Planowanie sesji ćwiczeniowych
d) Metody szkoleniowe – jak z nich korzystać?
• Lodołamacze
• Miniwykład
• Studium przypadku
• Dyskusja grupowa
• Odgrywanie ról
• Praca w grupach
• Gry szkoleniowe
• Burza mózgów
d) Jak napisać dobry konspekt szkoleniowy?
Cel sesji: Uczestnicy dowiedzą się o wykorzystywanych w szkoleniach metodach i technikach treningowych, będą umieli je stosować, a także dowiedzą się jaką mają skuteczność w uczeniu dorosłych (wiedza, postawy, umiejętności). Nauczą konstruować program szkolenia z wykorzystaniem różnych metod szkoleniowych, dostosowanych do pracy trenera wewnętrznego (przy szkoleniach produktowych i miękkich).
Metody: Mini wykład, dyskusje kierowane, praca w grupie, analiza przypadków
Przykładowe ćwiczenia: Uczestnicy zostają podzieleni na 3 grupy. Zadaniem grup jest szczegółowe projektowanie szkolenia w oparciu o budowanie konspektu warsztatu.

5) Materiały i pomoce szkoleniowe
a) Ogólne informacje na temat komunikacji wizualnej w organizacji
b) Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych
c) Przygotowanie prezentacji multimedialnych
Cel sesji: Uczestnicy poznają zasady tworzenia materiałów, ćwiczeń szkoleniowych od strony merytorycznej i wizualnej.
Metody: mini wykład, ćwiczenia grupowe, dyskusja kierowana
Przykładowe ćwiczenia: Uczestnicy otrzymają przykładowe prezentacje (slajdy) oraz materiały szkoleniowe. Ich zadaniem będzie analiza błędów oraz korzystnych rozwiązań zaproponowanych w przykładzie.

6) Pierwsze minuty szkolenia
a) Autoprezentacja
b) Omówienie celów i programu szkoleniowego
c) Tworzenie klimatu bezpieczeństwa w grupie
d) Wypracowanie zasad pracy grupowej

7) Praca z grupą
a) Budowanie dobrej atmosfery podczas szkolenia
b) Sposoby aktywizowania uczestników
c) Procesy grupowe
d) Etapy dynamiki grupy
e) Trudne sytuacje szkoleniowe
f) Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami szkolenia
Cel sesji: Zapoznanie uczestników z procesami zachodzącymi w grupie, obserwacja i reagowanie, aktywizowanie, wskazanie trudnych sytuacji mogących wystąpić na szkoleniu, jak radzić sobie z nimi i trudnymi uczestnikami. Ponadto dowiedzą się jak radzić sobie ze stresem podczas szkolenia, jak przekazywać informację zwrotną uczestnikom.
Metody: Mini wykład, ćwiczenia z odgrywaniem ról przez uczestników,
Przykładowe ćwiczenia: Gra szkoleniowa: „Odwrócenie ról

8) Jak podsumować szkolenie?
Cel sesji: Nabycie umiejętności skutecznego podsumowania szkolenia.
Metody: Mini wykład, dyskusja kierowana.

9) Moje szkolenie – przygotowanie krótkiego wystąpienia i ćwiczenia przed grupą z użyciem kamery wideo. Informacja zwrotna

Cena szkolenia: 1890.00 zł W cenie szkolenia:
  • Materiały szkoleniowe
  • Lunch
  • Przerwa kawowa
  • Certyfikat udziału
Data: 2018-07-18 Adres:

Dolnoslaskie
Legnica
Chojnowska 96C
59-220

Wyślij zapytanie do organizatora
Tytuł
Treść
Twój e-mail
Zabezpieczenie antyspamowe