Przygotowanie postępowania jako fundament skuteczności zamówień publicznych. Jak poprawnie oszacować wartość i opisać przedmiot zamówienia oraz dobrać kryteria oceny ofert (z uwzględnieniem przepisów nowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych)

Normal
0

21

false
false
false

PL
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:

Przygotowanie postępowania jako fundament skuteczności zamówień publicznych. Jak poprawnie oszacować wartość i opisać przedmiot zamówienia oraz dobrać kryteria oceny ofert (z uwzględnieniem przepisów nowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych)>>>

 

Cele i korzyści:

Prawidłowe oszacowanie wartości zamówienia ma fundamentalne znaczenie dla całego procesu udzielania zamówienia publicznego – jego poprawność decyduje o właściwym wypełnieniu ustawowych obowiązków, jakie ciążą na zamawiającym w zależności od wartości zamówienia.

Niebagatelne znaczenie ma również poprawny opis przedmiotu zamówienia, który bezpośrednio wpływa na to, co faktycznie otrzymamy w wyniku realizacji zamówienia przez wykonawcę. Równie ważnym elementem szkolenia będzie przedstawienie praktycznych wskazówek do tyczących wszystkich aspektów związanych ze stosowaniem kryteriów pozacenowych oraz ustanawiania warunków udziału w postępowaniu. Dlatego też celem szkolenia jest przedstawienie zasad i skutecznych praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Szkolenie w głównej mierze prowadzone będzie metodą warsztatową, z wybitnym zaangażowaniem uczestników do dyskusji oraz wymiany doświadczeń.

Uczestnik szkolenia uzyska niezbędną wiedzę w zakresie przygotowania postępowania oraz

szereg praktycznych wskazówek mających wpływ na niwelowanie zagrożeń i negatywnych

skutków niewłaściwego działania zamawiającego.

 

Szkolenie skierowane jest do:

- pracowników jednostek sektora finansów publicznych zajmujących się czynnościami związanym z przygotowaniem zamówienia,

- członków komisji przetargowych,

- osób koordynujących oraz odpowiedzialnych za nadzór i zarządzania procesami udzielania

zamówień publicznych,

- wykonawców, chcących zapoznać się z mechanizmami dot. przygotowania postępowania, które mają bezpośredni wpływ na przygotowanie i złożenie konkurencyjnej oferty.

 

Program szkolenia:

I. Podstawa to dobry fundament – czyli jak poprawnie przygotować postępowanie o

udzielenie zamówienia publicznego:

1. Fundamentalne zasady udzielania zamówień publicznych:

- równe traktowanie wykonawców i uczciwa konkurencja w zamówieniach publicznych,

- bezstronność i obiektywizm,

- ustawa o finansach publicznych na straży racjonalności, gospodarności, efektywności i

oszczędności,

- pozostałe ustawowe zasady dot. zamówień publicznych: legalności, pisemności, prymatu trybów przetargowych.

2. Planowanie zamówień publicznych to nie tylko „tabelka”:

- planowanie zamówień publicznych w ujęciu organizacyjnym,

- po co nam kolejny dokument – rola planu zamówień publicznych,

- techniczna strona planowania zamówień publicznych,

- zarządzanie planem zamówień publicznych.

3. Szacowanie wartości zamówienia:

- podstawowe definicje i zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia,

- określamy przedmiotowy zakres zamówienia publicznego – definiowanie tzw. „zamówień

podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej,

- szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków,

- udzielanie zamówień w częściach – podstawy łączenia oraz podziału przedmiotu zamówienia,

- zasady dotyczące grupowania zamówień podobnych (roboty budowlane w odniesieniu do definicji obiektu budowlanego, dokumentacja projektowa, dostawa żywności, usługi prawnicze i doradcze, usługi szkoleniowe, sprzęt informatyczny i urządzenia biurowe, in),

- źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia,

- metody obliczania wartości zamówienia,

- szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych.

4. Opis przedmiotu zamówienia:

- podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia,

- jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia,

- jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia,

- zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia.

5. Kryteria oceny ofert:

- podstawowe zasady dotyczące wyznaczania kryteriów pozacenowych,

- cena lub koszt – nowe możliwości,

- kryteria pozacenowe a opis przedmiotu zamówienia,

- kryteria pozacenowe a zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania

wykonawców – jak uniknąć dyskryminującego opisu kryteriów,

- mierzymy i ważymy kryteria pozacenowe,

- wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium,

- przegląd i charakterystyka kryteriów pozacenowych a faktyczne zastosowanie w praktyce

zamawiającego w kontekście wpływu kryteriów na uzyskanie „wartości dodanej” w zamówieniu.

6. Określenie warunków udziału w postępowaniu:

- cel formułowania warunków udziału w postępowaniu,

- proporcjonalność i adekwatność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,

- opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków,

- dokumenty potwierdzające spełnienie warunków – jakie dokumenty może żądać zamawiający,

- poleganie wykonawcy na zasobach i potencjale innych podmiotów.

7. Ogłoszenie o zamówieniu publicznym oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

- obligatoryjna treść ogłoszenia,

- miejsce publikacji ogłoszeń w zależności od wartości zamówienia,

- zasady ustalania terminu składania ofert.

- obligatoryjna treść SIWZ,

- postępowanie w przypadku złożenia żądania wyjaśnienia treści SIWZ,

- dopuszczalność wnoszenia zmian oraz konsekwencje zmian wprowadzanych do treści SIWZ.

II. Aspekty społeczne w zamówieniach publicznych:

- cel i korzyści ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych,

- aspekty społeczne a klauzule społeczne – charakterystyka, różnice,

- klauzule społeczne a zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji,

- aspekty społeczne jako warunek udziału w postępowaniu,

- aspekty społeczne jako opis przedmiotu zamówienia,

- aspekty społeczne w kryteriach oceny ofert,

- aspekty społeczne w zamówieniach wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Pzp.

III. Dodatek ekstra – czyli co jeszcze musimy wiedzieć o przygotowaniu zamówienia

publicznego:

1. Dialog techniczny – skuteczne wsparcie w procesie przygotowania postępowania.

2. Szacowanie wartości i opis przedmiotu zamówienia w zamówieniach poniżej 30 tys. €.

3. Wyłączenie części zamówienia w trybie art. 6a ustawy:

- różnice w postępowaniu w trybie art. 6a a „tradycyjny” podział zamówienia na części,

- jak wyodrębnić część zamówienia,

- kiedy możliwe będzie zastosowania wyłączenia w trybie art. 6a,

- w jakich zamówieniach zastosowanie wyłączenia będzie najskuteczniejsze.

 

4. Przygotowanie postępowania w świetle orzecznictwa i wyników kontroli – punkty krytyczne w

zamówieniach publicznych.

 

Szkolenie prowadzi:

Tomasz Kowalewski

Specjalizuje się w tematyce zamówień publicznych, kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem, jak również audytu i kontroli projektów oraz funduszy unijnych. Aktywny doradca zamawiających i wykonawców w procesie udzielania zamówień publicznych oraz beneficjentów funduszy unijnych w zakresie realizacji projektów.

 

 

W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:

• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda … my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:

Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

Oraz:

• Smaczne obiady i przerwy  kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu – doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Cena szkolenia: 590 PLN netto zł W cenie szkolenia:
  • Materiały szkoleniowe
  • Lunch
  • Przerwa kawowa
  • Certyfikat udziału
Data: 2018-02-07 Adres:

Mazowieckie
Warszawa
Centrum
00-002

Wyślij zapytanie do organizatora
Tytuł
Treść
Twój e-mail
Zabezpieczenie antyspamowe