Skuteczny specjalista działu zakupów
Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:
Skuteczny specjalista działu zakupów
Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjnego. Zastosowanie metod i technik dostarczonych na szkoleniu pozwoli na usprawnienie procesu zakupów w firmie oraz osiąganie korzystniejszych warunków od dostawców.
Szkolenie prowadzi:
Trener biznesu z blisko dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży oraz szkoleniu managerów i handlowców. Praktyk sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta. Prowadzi szkolenia dla działów handlowych firm biznesowych oraz pracowników instytucji publicznych.
Szkolenia polecamy dla:
pracowników odpowiedzialnych za zakupy dla przedsiębiorstw. Kupców, zaopatrzeniowców, pracowników działu importu oraz wszystkich osób, które pozyskują produkty lub usługi i chciałyby usprawnić i obniżyć koszty nabywania zasobów dla firmy.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- prezentacja
- dyskusja
- studium przypadku
- testy
- case’y negocjacyjne
Program szkolenia:
I. ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPÓW.
- Rola i zadania kupca w organizacji.
- system, w którym funkcjonuje dział zakupów
- kierunki działań w celu optymalizacji procesu zakupów
- Proces zapytania ofertowego.
- sekwencja RFx – dostosowanie zapytania do sytuacji zakupowej
- wybór dostawcy
- dobre praktyki współpracy z dostawcami
- Analizy wspierające pracę kupca.
- analiza ABC – wykorzystanie zasady Pareto do optymalizacji strategii zakupowej
- analiza XYZ – wpływ przewidywalności zakupów na czas i wielkość zamówień
- macierz Kraljica – racjonalizacja działań w oparciu o ryzyko związane z zakupem oraz wpływem na wyniki finansowe firmy
II. NEGOCJACJE Z DOSTAWCĄ.
- Wprowadzenie do negocjacji.
- wybór strategii negocjacyjnej w odniesieniu do sytuacji zakupowej
- korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania poszczególnych strategii
- negocjacje pozycyjne a negocjacje problemowe
- style negocjacyjne i ich wpływ na efektywność działań
- autoanaliza własnej postawy negocjacyjnej
- charakterystyka profesjonalnego negocjatora
- I etap negocjacji.
- stawianie celu w negocjacjach – uporządkowanie złożonej siatki celów
- opracowanie listy zmiennych negocjacyjnych dla uzyskania korzystniejszych cen i warunków zakupów
- określenie przedziałów negocjacyjnych
- BATNA – znaczenie i wykorzystanie alternatyw
- II etap negocjacji.
- odkrycie stanowisk i interesów drugiej strony
- wykorzystanie pytań i parafrazy
- pytania szacujące i warunkowe
- III etap negocjacji.
- kluczowe zasady negocjacji
- prezentacja oferty i zmiennych negocjacyjnych
- techniki wymiany ustępstw, czyli jak ustępować, aby nie oddawać za darmo
- techniki pokonywania impasu w rozmowach z dostawcą
- IV etap negocjacji.
- akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń
- opracowanie dalszych działań
- Brudne chwyty i manipulacje stosowane przez drugą stronę.
- nieczyste taktyki stosowane przez dostawców
- sposoby obrony przed manipulacją i brudnymi chwytami sprzedawcy
- Kreowanie wizerunku i budowanie własnej siły.
- techniki autoprezentacji
- dylematy negocjatora wg Willema Mastenbroek’a
- źródła siły kupca – siła rzeczywista i domniemana
- techniki okazywania siły
- często popełniane przez kupca błędy
- elastyczność i kreatywność negocjatora
- filary harvardzkiej szkoły negocjacji
III. KOMUNIKACJA W PROCESIE ZAKUPÓW.
- Kluczowe aspekty komunikacji.
- komunikacja niewerbalna jako wsparcie dla budowania własnego wizerunku i siły
- słownictwo wspierające osiąganie celów w rozmowach z dostawcą
- wpływ postawy i własnych przekonań na przebieg komunikacji ze sprzedawcą
- autodiagnoza własnego stylu wywierania wpływu
- sekwencja skutecznej prezentacji
- Współpraca z trudnym partnerem w negocjacjach.
- rozpoznawanie typów osobowościowych
- dostawców dostosowanie stylu komunikacji do sprzedawcy
- Asertywność negocjatora.
- typologia zachowań
- sytuacje negocjacyjne wymagające zachowań asertywnych
- zasady i techniki zachowań asertywnych
IV. CASE’Y NEGOCJACYJNE.
- Ćwiczenia negocjacyjne w zespołach.
- negocjacje prowadzone według opracowanego scenariusza
- informacja zwrotna od pozostałych uczestników i od trenera
- Podsumowanie i wnioski.
W ramach szkolenia gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Profesjonalizm trenera
- Ciekawe materiały szkoleniowe
- Dyplomy ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
- Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda … my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Oraz:
- Przerwy kawowe i smaczne obiady
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg .
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu – doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Wszelkich, szczegółowych informacji udzieli Państwu nasz Opiekun szkolenia:
Na wszelkie Państwa pytania odpowie Nasz Doradca:
Joanna Damasiewicz
Specjalista ds. Organizacji Szkoleń Otwartych
Tel. 515 212 452
e-mail: jdamasiewicz@avenhansen.pl
- Certyfikat udziału
- Przerwa kawowa
- Lunch
- Materiały poszkoleniowe
- Materiały szkoleniowe
Mazowieckie
Warszawa (szkolenie otwarte) lub każde inne miejsc