Skuteczny specjalista działu zakupów

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:

Skuteczny specjalista działu zakupów

Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjnego. Zastosowanie metod i technik dostarczonych na szkoleniu pozwoli na usprawnienie procesu zakupów w firmie oraz osiąganie korzystniejszych warunków od dostawców.

Szkolenie prowadzi:

Mirosław Plak

Trener biznesu z blisko dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży oraz szkoleniu managerów i handlowców. Praktyk sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta. Prowadzi szkolenia dla działów handlowych firm biznesowych oraz pracowników instytucji publicznych.

Szkolenia polecamy dla:

pracowników odpowiedzialnych za zakupy dla przedsiębiorstw. Kupców, zaopatrzeniowców, pracowników działu importu oraz wszystkich osób, które pozyskują produkty lub usługi i chciałyby usprawnić i obniżyć koszty nabywania zasobów dla firmy.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • ćwiczenia indywidualne i zespołowe
  • prezentacja
  • dyskusja
  • studium przypadku
  • testy
  • case’y negocjacyjne

Program szkolenia:

I. ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPÓW.

  1. Rola i zadania kupca w organizacji.
    • system, w którym funkcjonuje dział zakupów
    • kierunki działań w celu optymalizacji procesu zakupów
  2. Proces zapytania ofertowego.
    • sekwencja RFx – dostosowanie zapytania do sytuacji zakupowej
    • wybór dostawcy
    • dobre praktyki współpracy z dostawcami
  3. Analizy wspierające pracę kupca.
    • analiza ABC – wykorzystanie zasady Pareto do optymalizacji strategii zakupowej
    • analiza XYZ – wpływ przewidywalności zakupów na czas i wielkość zamówień
    • macierz Kraljica – racjonalizacja działań w oparciu o ryzyko związane z zakupem oraz wpływem na wyniki finansowe firmy

II. NEGOCJACJE Z DOSTAWCĄ.

  1. Wprowadzenie do negocjacji.
    • wybór strategii negocjacyjnej w odniesieniu do sytuacji zakupowej
    • korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania poszczególnych strategii
    • negocjacje pozycyjne a negocjacje problemowe
    • style negocjacyjne i ich wpływ na efektywność działań
    • autoanaliza własnej postawy negocjacyjnej
    • charakterystyka profesjonalnego negocjatora
  2. I etap negocjacji.
    • stawianie celu w negocjacjach – uporządkowanie złożonej siatki celów
    • opracowanie listy zmiennych negocjacyjnych dla uzyskania korzystniejszych cen i warunków zakupów
    • określenie przedziałów negocjacyjnych
    • BATNA – znaczenie i wykorzystanie alternatyw
  3. II etap negocjacji.
    • odkrycie stanowisk i interesów drugiej strony
    • wykorzystanie pytań i parafrazy
    • pytania szacujące i warunkowe
  4. III etap negocjacji.
    • kluczowe zasady negocjacji
    • prezentacja oferty i zmiennych negocjacyjnych
    • techniki wymiany ustępstw, czyli jak ustępować, aby nie oddawać za darmo
    • techniki pokonywania impasu w rozmowach z dostawcą
  5. IV etap negocjacji.
    • akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń
    • opracowanie dalszych działań
  6. Brudne chwyty i manipulacje stosowane przez drugą stronę.
    • nieczyste taktyki stosowane przez dostawców
    • sposoby obrony przed manipulacją i brudnymi chwytami sprzedawcy
  7. Kreowanie wizerunku i budowanie własnej siły.
    • techniki autoprezentacji
    • dylematy negocjatora wg Willema Mastenbroek’a
    • źródła siły kupca – siła rzeczywista i domniemana
    • techniki okazywania siły
    • często popełniane przez kupca błędy
    • elastyczność i kreatywność negocjatora
    • filary harvardzkiej szkoły negocjacji

III. KOMUNIKACJA W PROCESIE ZAKUPÓW.

  1. Kluczowe aspekty komunikacji.
    • komunikacja niewerbalna jako wsparcie dla budowania własnego wizerunku i siły
    • słownictwo wspierające osiąganie celów w rozmowach z dostawcą
    • wpływ postawy i własnych przekonań na przebieg komunikacji ze sprzedawcą
    • autodiagnoza własnego stylu wywierania wpływu
    • sekwencja skutecznej prezentacji
  2. Współpraca z trudnym partnerem w negocjacjach.
    • rozpoznawanie typów osobowościowych
    • dostawców dostosowanie stylu komunikacji do sprzedawcy
  3. Asertywność negocjatora.
    • typologia zachowań
    • sytuacje negocjacyjne wymagające zachowań asertywnych
    • zasady i techniki zachowań asertywnych

IV. CASE’Y NEGOCJACYJNE.

  1. Ćwiczenia negocjacyjne w zespołach.
    • negocjacje prowadzone według opracowanego scenariusza
    • informacja zwrotna od pozostałych uczestników i od trenera
  2. Podsumowanie i wnioski.

W ramach szkolenia gwarantujemy Państwu:

  • Miłą i fachową obsługę
  • Profesjonalizm trenera
  • Ciekawe materiały szkoleniowe
  • Dyplomy ukończenia szkolenia
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu)
  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
  • Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
    (niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda … my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:

Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

Oraz:

  • Przerwy kawowe i smaczne  obiady
  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg .
  • Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu – doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
  • Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Wszelkich, szczegółowych informacji udzieli Państwu nasz Opiekun szkolenia:

Na wszelkie Państwa pytania odpowie Nasz Doradca:

Joanna Damasiewicz

Specjalista ds. Organizacji Szkoleń Otwartych

Tel. 515 212 452

e-mail: jdamasiewicz@avenhansen.pl

Cena szkolenia: 1820 zł W cenie szkolenia:
  • Certyfikat udziału
  • Przerwa kawowa
  • Lunch
  • Materiały poszkoleniowe
  • Materiały szkoleniowe
Data: 2014-12-04 Adres:

Mazowieckie
Warszawa (szkolenie otwarte) lub każde inne miejsc

Wyślij zapytanie do organizatora
Tytuł
Treść
Twój e-mail
Zabezpieczenie antyspamowe