Zarządzanie zmianą

Zapraszamy na naszą stronę internetową:

Zarządzanie zmianą>>>


Opis szkolenia

„Ludzie nie opierają się zmianom, ale temu, że ktoś próbuje ich zmienić”

Wszyscy dążymy do zmiany, także pracownicy w naszych organizacjach. Ktoś, kto przebywa długo na tym samym stanowisku poszukuje wyzwań, które byłyby dla niego motywujące. Większość pracowników chce awansować. Niektórzy śledzą poczynania konkurencji i myślą, jak to przełożyć na lepsze działanie firmy. Osoby pracujące w organizacjach, które nie prosperują najlepiej, obawiają się, że jeśli nie nastąpi przełom, będą musiały szukać innej pracy. Zazwyczaj dążymy do zmiany. Problem pojawia się dopiero w sytuacji, gdy firma wdraża częste, ale niezbyt udane zmiany, pracownicy czują się zmęczeni, ale ze swojej perspektywy nie są w stanie dostrzec kłopotów. Po co zmieniać, skoro ich zdaniem nie ma palącej potrzeby? Tymczasem zmiany są potrzebne zarówno gdy dzieje się źle, jak i dobrze. Także organizacje odnoszące sukcesy nie mogą trwać w miejscu, jeśli chcą ten sukces utrzymać. Muszą się zmieniać, żeby nadążać za światem. Rynek mocno przyśpieszył i to, co  jest dobre teraz, nie będzie już tak samo atrakcyjne za rok. Zmiana stała się naszą codziennością i powinna nam wejść… w rutynę. Dlatego istotnym celem będzie przede wszystkim wypracowanie pozytywnego nastawienia do zmiany. Nasze motywacyjne DNA pokazuje, że niektórzy ludzie w większym stopniu lubią zmiany, inni w mniejszym, jednak dla obu grup można znaleźć bodźce pozytywnie wpływające na zaangażowanie w taki proces.

Zatem jak wprowadzać zmiany w organizacji w sposób, który byłby dla pracowników atrakcyjny? Okazuje się, że ludzie wcale nie opierają się zmianom, ale temu, że ktoś próbuje ich zmienić. Pracownicy mogą aktywnie wspierać organizację w procesie transformacji, pod warunkiem jednak, że zostaną do niego zaproszeni. Wspólna diagnoza obecnego stanu, dialog, wypracowywanie nowych zasad, pilotaż, analiza po fakcie – to wszystko czynniki, które wzmacniają osobiste zaangażowanie poszczególnych pracowników oraz całych zespołów. Zmiana jest możliwa do przeprowadzania w sposób, który odpowiada pracownikom, pod warunkiem, że zadba się o wszystkie jej etapy. W pośpiechu, pod presją, istnieje pokusa, by niektóre z nich pomijać. Takie praktyki nigdy jednak nie kończą się dobrze.

Szkolenie, które proponujemy pokazuje, z jakimi reakcjami możemy się spotkać oraz co zrobić, żeby zaradzić tym negatywnym. Dowiemy się, jak zmienić nastawienie pracowników z postawy Ofiary, Krytyka lub Obserwatora w Nawigatora. Poznamy czynniki motywacyjne, które można uruchomić w procesie zmiany, trafiające do różnych typów osobowości. I wreszcie zajmiemy się zmianą jako procesem, który obejmuje całą organizację. Prześledzimy wszystkie etapy, przeanalizujemy studia przypadków, poznamy błędy i sukcesy menedżerów dużych firm, którzy przewodzili transformacji. Zmiana w firmie wymaga często przebudowy całej struktury, całego wzorca organizacyjnego. To kluczowy moment. Bardzo istotne jest, by planując taką reorganizację, najpierw zająć się zmianami nieformalnymi (na próbę), a dopiero potem formalnymi – na przykład redukcją, przesunięciami, zatrudnieniami itp. Rola lidera jest tu szalenie istotna, ponieważ bez uważnego doglądania całego procesu, działania mogą pójść w bardzo nieoczekiwanym kierunku.

Jak mówi John Kotter „Zbyt często ludzie i organizacje nie dostrzegają potrzeby zmian. Nie potrafią prawidłowo zidentyfikować koniecznych działań, zakończyć ich sukcesem ani utrwalić wyników. Firmy nie mogą temu podołać. Systemy edukacyjne tego nie potrafią. Całe narody mają z tym problemy”. Dlatego tak istotne jest, by szczegółowo przyjrzeć się, na czym tak naprawdę polega projektowanie, wdrażanie i utrwalanie zmiany w organizacji.


Korzyści dla uczestników

Po szkoleniu Uczestnicy będą:

  • Rozumieli, dlaczego ludzie nie zawsze lubią zmiany
  • Wiedzieli, jakie warunki sprawiają, że zmiana może wydać się atrakcyjna
  • Znali typowe reakcje pracowników na zmiany i umieli zaradzić tym negatywnym
  • Posiadali narzędzie do diagnozowania typów motywacyjnych w swoich zespołach
  • Znali proces zarządzania zmianą od diagnozy stanu wyjściowego po utrwalenie efektów
  • Rozumieli znaczenie zaangażowania pracowników w proces zmiany
  • Wiedzieli, jak budować organizację sprzyjającą dialogowi
  • Znali pułapki czyhające na menedżerów podczas procesu wdrażania zmiany
  • Wiedzieli, jak utrwalić w organizacji nowe zachowania, znali odpowiednie techniki i narzędzia

Szkolenia polecamy dla

Szkolenie polecane szczególnie dla menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za zmianę w organizacji.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia

Stosowane podczas szkolenia metody:

  • Wykłady wprowadzające
  • Studia przypadków
  • Gry grupowe
  • Praca indywidualna
  • Praca w grupach zadaniowych
  • Dyskusje moderowane
  • Symulacje
  • Testy

Program szkolenia

1. Czym jest zmiana

  • Dlaczego ludzie obawiają się zmian
  • W jakich sytuacjach zmiany mogą być postrzegane jako atrakcyjne 
  • Od Ofiary do Nawigatora  – możliwe reakcje na zmianę, praca w grupach, wspólna analiza, wnioski
  • Gra grupowa „Giełda” – kiedy zmiany nas irytują
  • Studium przypadku – zmiana w Hewlett Packard, wspólna analiza, wnioski.

2. Dlaczego ludzie w tak różnorodny sposób podchodzą do zmian

  • Nasze motywacyjne DNA – Stabilni kontra Zmienni
  • Autodiagnoza – co mnie motywuje? Praca indywidualna – test 
  • Co może zachęcić do zmian osoby reprezentujące odmienne typy motywacyjne

3. Zmiana wewnątrz organizacji

  • O tym, że wszystkie organizacje potrzebują zmian co pewien czas, żeby utrzymać dobry poziom
  • Cykl życia organizacji – model Greinera
  • Trzy oblicza zmian z perspektywy menedżera: zwrot, narzędzia i techniki, transformacja
  • Przygotowanie gruntu pod zmianę – zakres działań na etapie „rozmrażania” – praca w grupach, wspólna analiza, wnioski
  • Etapy zmiany: od wspólnej diagnozy i podważenia status quo, poprzez modyfikacje, pomoc, zmiany kadrowe, zmianę systemów i procedur po utrwalenie zmiany.
  • Sposoby diagnozowania – jak gromadzić i interpretować dane
  • Jak budować zaangażowanie pracowników w proces zmiany
  • Gra grupowa „Pierwsza strona gazety”  – co sprawia, że czujemy się zaangażowani w proces? Wspólna analiza, wnioski.

 
4. Cykl życia zmiany – jak zespolić perspektywę pracowników i organizacji?

  • Zmiana wg Kurta Levina – rozmrażanie, zmiana właściwa, zamrażanie
  • Dwa procesy – praca nad nastawieniem pracowników i nowe działania wewnątrz organizacji
  • Zadania lidera w równoległej pracy nad zmianą organizacyjną oraz nad zmianą nastawienia 

5. Zmiana wzorca organizacyjnego

  • O tym, że zmiana właściwa zawsze zaczyna się od nieformalnych modyfikacji
  • Studium przypadku – firma ASDA – co zdecydowało o sukcesie?
  • Pilotaż jako forma zmiany „na próbę”
  • Jakie warunki powinien spełniać dział/projekt startujący z programem pilotażowym?  
  • Obszary podlegające zmianom wzorca: zróżnicowanie kontra integracja, kontrola kontra kreatywność, decyzje oddolne kontra odgórne. Jak znaleźć właściwą proporcję?
  • Studium przypadku – Transformacja Przedsiębiorstwa w 90 dni – jakie czynniki sprzyjały zaangażowaniu pracowników w procesie tak poważnej interwencji, jak zmiana całej struktury?   
  • Wzbogacanie stanowiska pracy jako narzędzie budowania zaangażowania.

 
6. Wzmacnianie nowych zachowań

  • Zmiana strukturalna (awanse, zmiana opisu stanowisk)
  • Nagrody zewnętrzne, premie, nagrody wewnętrzne   
  • Ocena okresowa czy rozmowa diagnozująca?
  • Symulacje  – prowadzenie rozmów diagnozujących wg zaproponowanego scenariusza, wspólna analiza, wnioski.

7. Rola lidera w procesie transformacji

  • Nowa definicja przywództwa
  • Różnica między sprawowaniem władzy a przywództwem
  • Zadania stojące przed liderem transformacyjnym.

8. Podsumowanie


Szkolenie prowadzi:

Anita Chmara

Trener oraz certyfikowany coach ICC z wieloletnim doświadczeniem biznesowym i szkoleniowym. Psycholog i dziennikarka. Specjalizuje się w umiejętnościach kierowniczych, komunikacji, asertywności, sprzedaży i obsłudze klienta, tworzeniu standardów obsługi klienta, zarządzaniu poprzez wartości, coachingu, wystąpieniach publicznych oraz public relations.


W ramach szkolenia otwartego w Warszawie gwarantujemy Państwu:

  • Miłą i fachową obsługę
  • Profesjonalizm trenera
  • Ciekawe materiały szkoleniowe
  • Dyplomy ukończenia szkolenia
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu)
  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:

Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

Oraz:

  • Dwie przerwy kawowe – w każdym dniu
  • Smaczne obiady
  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w centrum Warszawy, ale możemy zaproponować również inne hotele na nocleg.
  • Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Przygotowaliśmy dla Państwa atrakcyjny system rabatowy:

Promocja ilościowa: 2 osoby z jednej firmy: 200 PLN, 3 osoby z jednej firmy: 400 PLN.
Promocja czasowa: Jeśli zgłoszą się Państwo i zapłacą przynajmniej zaliczkę do 4 tygodni przed datą szkolenia, dostaną Państwo od nas rabat w wysokości 100 PLN od osoby.
Stały Klient: Gdy już będą Państwo uczestnikami kolejnego naszego szkolenia, przyznamy Państwu dodatkowy rabat w wysokości 10% na każde organizowane przez nas szkolenie.


Na wszelkie Państwa pytania odpowie Nasz Doradca:

Anna Sendorek

Specjalista ds. Organizacji Szkoleń Otwartych

Tel. 515 212 451

e-mail: asendorek@avenhansen.pl

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu

Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą firmy AVENHANSEN

Cena szkolenia: 1820 zł W cenie szkolenia:
  • Certyfikat udziału
  • Przerwa kawowa
  • Lunch
  • Materiały poszkoleniowe
  • Materiały szkoleniowe
Data: 2014-12-15 Adres:

Malopolskie
Kraków
Centrum 1

Wyślij zapytanie do organizatora
Tytuł
Treść
Twój e-mail
Zabezpieczenie antyspamowe