Pomysłodawcami przedsięwzięcia były firmy Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica SA i Czorsztyn – Ski Sp. z o.o., Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich, a także gminy Czorsztyn i Łapsze Niżne. Inicjatorzy chcą włączyć do udziału w projekcie pozostałe gminy i innych przedsiębiorców w regionie.

Opracowana przez DEMO Effective Launching marka ma pomóc w identyfikowaniu regionu Trzy Krainy, wyróżnieniu go, a także służyć jako narzędzie promocji. Celem projektu jest przyciągnięcie turystów, wydłużenie ich pobytu w regionie i zwiększenie sprzedaży usług turystycznych.

Pomysłem strategicznym jest pozycjonowanie regionu w oparciu o percepcję „świeżego powietrza” (w opozycji dla miast zmagających się z problemem zanieczyszczenia) oraz miejsca aktywnego odpoczynku. Przewagą konkurencyjną Trzech Krain jest wielość i różnorodność atrakcji. Miejsce łączy w sobie zalety gór i jeziora, a tym samym oferuje warunki do uprawiania różnych form turystyki pieszej, rowerowej, konnej, narciarskiej.

Przygotowaliśmy wszystko dla turystów, którzy chcą aktywnie odpocząć na świeżym powietrzu – mówi Elżbieta Piątek-Skórnóg, kierownik działu marketingu sprzedaży i rezerwacji z Centrum Turystyki i Rekreacji Niedzica.pl. Dzięki realizacji strategii marki regionu chcemy, aby turyści przyjeżdżali do nas częściej i zobaczyli więcej.

Grupami docelowymi są rodziny i ludzie aktywni prowadzący zdrowy styl życia. Dodatkowymi segmentami są: turystyka biznesowa, zielone szkoły oraz turyści zagraniczni. Przygotowano wytyczne dotyczące promocji marki regionu i systemu identyfikacji wizualnej, w skład, którego wchodzą także mapy, oznakowanie tras, drogowskazy itp. Agencja opracowała również wskazówki do wykonania i wypromowania strony WWW regionu. Wśród wielu rekomendacji są projekty wykorzystujące potencjał wizerunkowy społeczności Flisaków np. Spływ Flisaków Wisłą do Gdańska czy Pierwszy Flisak Rzeczpospolitej.