Przy wyborze programu (EOD) przede wszystkim należy zwrócić uwagę, czy program realizuje funkcje niezbędne do uporządkowania spraw w urzędzie i czy jednocześnie jest na tyle prosty i intuicyjny, że urzędnicy szybko nauczą się nim posługiwać. Warto również sprawdzić, jak długo jest używany w urzędach administracji publicznej i jaka jest jego ocena przez samych urzędników i kierownictwo urzędu – twierdzi Krzysztof Lassota, wiceprezes Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Wybrane rozwiązanie powinno umożliwiać zdalną pracę przez internet spoza siedziby urzędu oraz dawać możliwość integracji z innymi rozwiązaniami internetowymi. Po wyborze EOD należy poświęcić dostatecznie dużo czasu na analizę przedinstalacyjną. Na jej podstawie będzie można wybrać optymalny dla danego urzędu proces wdrożenia. Bardzo ważne są również szkolenia, które mają podnieść wiedzę i świadomość użytkowników (czynnikiem, który ma największy wpływ na sukces wdrożenia EOD jest człowiek).