Archiwum Państwowe w Opolu

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • archiwista
  • do spraw opracowania zasobu do 1945 roku
  • w Oddziale I

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

  • o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Archiwum Państwowe w Opolu
    ul. Zamkowa 2
    45-016 Opole

Miejsce wykonywania pracy:

  • Opole
  • Archiwum Państwowe w Opolu
    ul. Zamkowa 2, ul. Gorzołki 8
    Opole

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opracowywanie zasobu archiwalnego ze szczególnym uwzględnieniem dokumentów (ewidencjonowanie materiałów archiwalnych, przygotowywanie inwentarzy zespołów i zbiorów archiwalnych, sporządzanie innych pomocy archiwalnych) w celu udostępniania materiałów archiwalnych zainteresowanym osobom, zabezpieczanie dokumentacji oraz popularyzacja zasobu archiwlnego
  • popularyzacja zasobu archiwalnego w celu upowszechniania wiedzy z zakresu historii, nauk pomocniczych historii, w tym szczególny sposób archiwistyki
  • zgłaszanie projektów i inicjowanie prac badawczych w zakresie archiwistyki, historii i nauk pokrewnych
  • przygotowywanie informacji, analiz i opinii z zakresu szeroko rozumianej problematyki archiwalnej na potrzeby dyrekcji Archiwum lub działań Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w celu ustalania zasad dotyczących działalności archiwalnej
  • Wykonywanie czynności z zakresu podstawowego zabezpieczenia zasobu archiwalnego w celu zapewnienia należytych warunków przechowywania materiałów archiwalnych, ochrony przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą
  • prowadzenie kancelarii oddziału, przygotowanie akt do przekazania do archiwum zakładowego

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • -praca o charakterze statycznym w pozycji siedzącej,
    -obciążenie wzroku-praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
    – konieczność koncentracji uwagi podczas wykonywania zadań.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – narzędzia pracy: komputer,
    – stanowisko pracy zlokalizowane na drugim piętrze (ul. Zamkowa), parter (ul. Gorzołki),
    – budynki niedostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (brak windy, podjazdów),
    – brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, brak oznaczeń dla osób niewidomych,
    – brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie średnie i policealne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego praca w archiwum, muzeum lub innej instytucji z zasobem historycznym
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość języka niemieckiego: czytanie i rozumienie tekstów fachowych
    • znajomość ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
    • znajomość przepisów obowiązujących w służbie archiwalnej
    • umiejętność organizowania pracy własnej
    • umiejętność obsługi komputera
    • umiejętność pracy w zespole

wymagania dodatkowe

  • znajomość neografii gotyckiej
  • komunikatywność
  • samodzielność
  • sumienność
  • wykształcenie wyższe historyczne ze specjalizacją archiwalną lub studia podyplomowe z archiwistyki

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność- w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać w pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów

Termin składania dokumentów:

    08-05-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Archiwum Państwowe
    Zamkowa 2
    45-016 Opole

Inne informacje:

    Za datę wpływu dokumentów przyjmuje się datę złożenia dokumentów w Urzędzie lub datę stempla pocztowego. Oferty nadane po terminie oraz niekompletne nie będą rozpatrywane. Wszystkie składane oświadczenia, list motywacyjny, życiorys- powinny zawierać datę i oryginalny podpis kandydata. metody i techniki naboru: analiza ofert pod względem formalnym i merytorycznym, pisemny sprawdzian wiedzy, rozmowa kwalifikacyjna. Oferty kandydatów z grupy najlepiej ocenionych podczas naboru przechowywane są przez 3 miesiące od zakończenia naboru natomiast oferty pozostałych kandydatów przez 14 dni od zakończenia naboru a następnie podlegają zniszczeniu. Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 77/45 44 075