Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- w Wydziale Nadzoru Finansowego w Departamencie Budżetu i Efektywności Finansowej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przygotowywanie projektów stanowisk, opinii z zakresu interpretacji przepisów oraz stosowania prawa w zakresie gospodarki finansowej jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości,
- opiniowanie na wniosek właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa projektów aktów normatywnych przedstawianych Ministrowi Sprawiedliwości do uzgodnienia przez inne podmioty, w aspekcie skutków finansowych projektowanych regulacji dla budżetu resortu oraz ustalanie na wniosek departamentów (biur), skutków finansowych projektowanych przez te komórki aktów normatywnych,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych w zakresie objętym właściwością Departamentu,
- opracowywanie analiz, raportów, zestawienia, sprawozdań, uzasadnień i informacji dotyczących obszaru szeroko rozumianej gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych resortu sprawiedliwości oraz budżetu państwa w częściach podległych Ministrowi Sprawiedliwości,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, zapytania dziennikarskie, zapytania Najwyższej Izby Kontroli, opracowywanie projektów stanowisk (np. notatek urzędowych, opinii) w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek,
- sporządzanie wytycznych do projektu budżetu oraz informacji o kwotach dochodów i wydatków w częściach, których dysponentem jest Minister Sprawiedliwości dla jednostek sądownictwa powszechnego oraz podległych lub nadzorowanych jednostek organizacyjnych,
- przygotowywanie wystąpień Ministra Sprawiedliwości oraz Departamentu Budżetu i Efektywności Finansowej wykonującego funkcje dysponenta części w zakresie sprawowanego nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
praca w warunkach stresu związanego z wystąpieniami i prezentowaniem stanowisk na zewnątrz,
praca pod presją czasu z uwagi na pilność i terminowość spraw,
praca w pokoju wieloosobowym,
praca z komputerem powyżej 4 godzin dziennie.
budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w komórkach zajmujących się budżetem lub finansami
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o finansach publicznych oraz innych przepisów w zakresie prawa budżetowego,
- umiejętność posługiwania się komputerem i pracy w środowisku MS Office,
- doskonałe umiejętności w zakresie organizacji pracy,
- zdolności analityczne,
- umiejętność redagowania pism, notatek, raportów i analiz oraz formułowania wypowiedzi w sposób precyzyjny i zrozumiały,
- umiejętność argumentowania (z elementami negocjacji) oraz uzasadniania stanowisk i opinii,
- umiejętność syntetycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole.
wymagania dodatkowe
- doświadczenie w pracy w administracji,
- ukończone studia podyplomowe (rachunkowość, zarządzanie finansami),
- przeszkolenie w zakresie procedury opracowywania i wykonywania budżetu państwa oraz zasad procesu legislacji,
- znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania jednostek sądownictwa powszechnego oraz nadzorowanych lub podległych Ministrowi Sprawiedliwości,
- wiedza z zakresu rachunkowości, nowoczesnych narzędzi zarządzania finansami w sektorze publicznym,
- znajomość technik prawodawczych i procesu legislacji,
- odporność na stres.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego),
- kopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych (fakultatywnie).
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
- 18-05-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Inne informacje:
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 3.935zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 2,1)
Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, sprawdzian umiejętności oraz rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Oferty nie spełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.
Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl
Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Informacje dodatkowe pod nr tel. (22) 52 12 743.