Izba Skarbowa w Poznaniu

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • inspektor
  • w Biurze Wymiany Informacji Podatkowych w Koninie

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Biuro Wymiany Informacji Podatkowych
    ul. Poznańska 46
    62-510 Konin

Miejsce wykonywania pracy:

  • Konin

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Weryfikacja pod względem formalnym i merytorycznym oraz przekazywanie wniosków polskich wierzycieli o udzielenie pomocy (wniosków o podjęcie środków odzyskiwania wierzytelności, o podjęcie środków zabezpieczających, o udzielenie informacji, o powiadomienie) do państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw trzecich. Tłumaczenie i przekazywanie informacji.
  • Weryfikacja pod względem formalnym i merytorycznym wniosków o pomoc państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw trzecich oraz przekazywanie wniosków do naczelników urzędów skarbowych i organów egzekucyjnych, celem realizacji. W poszczególnych przypadkach sporządzanie zarządzeń zabezpieczenia oraz zagranicznych tytułów wykonawczych. Tłumaczenie i przekazywanie informacji.
  • Wystawianie tytułów wykonawczych w oparciu o wnioski sporządzone na podstawie Dyrektywy Rady 2008/55/WE z dnia 26.05.2008r. oraz wnioski otrzymane od państw trzecich. Kierowanie wystawionych tytułów wykonawczych do organów egzekucyjnych, celem realizacji.
  • Monitorowanie terminowej realizacji wniosków polskich wierzycieli skierowanych w ramach współpracy międzynarodowej do innych państw oraz nadzór nad realizacją wniosków państw obcych przez naczelników urzędów skarbowych i organy egzekucyjne.
  • Inicjowanie i projektowanie propozycji rozwiązań organizacyjnych usprawniających współpracę z zagranicznymi administracjami podatkowymi w zakresie dochodzenia należności pieniężnych.
  • Prowadzenie sprawozdawczości i statystyk w celu sporządzania informacji dla innych instytucji.
  • Bieżąca współpraca z krajową oraz zagranicznymi administracjami podatkowymi w zakresie wzajemnej pomocy przy dochodzeniu podatków, należności celnych i innych należności pieniężnych. Prowadzenie szkoleń oraz instruktaży.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca biurowa wykonywana w siedzibie urzędu.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – bariery architektoniczne;
    – toaleta dla niepełnosprawnych.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • bardzo dobra znajomość języka angielskiego,
    • znajomość przepisów ustawy o wzajemnej pomocy przy dochodzeniu podatków, należności celnych i innych należności pieniężnych,
    • znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
    • znajomość problematyki Unii Europejskiej,
    • znajomość funkcjonowania polskiej administracji podatkowej,
    • umiejętność posługiwania się komputerem (środowisko Windows: Word, Power Point oraz Excel) oraz korzystania z internetu,
    • umiejętność pracy w zespole,
    • umiejętność pracy pod presją czasu,
    • umiejętność dobrej organizacji pracy,
    • umiejętności analityczne,
    • gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji,
    • samodzielność i kreatywność,
    • umiejętność argumentowania,
    • asertywność oraz umiejętność przekonywania,
    • komunikatywność, dokładność,
    • dyspozycyjność.

wymagania dodatkowe

  • znajomość drugiego języka obcego (niemiecki lub francuski);
  • ukończone studia wyższe;
  • 1 rok doświadczenia w pracy w administracji publicznej;
  • znajomość międzynarodowego prawa podatkowego;
  • znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
  • przeszkolenie w zakresie: postępowanie egzekucyjne w administracji, prawo podatkowe i system podatkowy, zasady funkcjonowania polskiej administracji podatkowej.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • w przypadku posiadania, kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka obcego.
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.

Termin składania dokumentów:

    02-05-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Izba Skarbowa w Poznaniu
    Biuro Wymiany Informacji Podatkowych
    ul. Poznańska 46
    62-510 Konin
    z dopiskiem: Oferta WD

Inne informacje:

    Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie postępowania rekrutacyjnego. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.