Wojskowa Komenda Uzupełnień w Inowrocławiu

  • Komendant
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • referent
  • do spraw prowadzenia ewidencji wojskowej żołnierzy rezerwy i osób przeniesionych do rezerwy, nie będących żołnierzami rezerwy
  • w wydziale planowania mobilizacyjnego i administrowania rezerwami

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Wojskowa Komenda Uzupełnień
    ul. Dworcowa 27
    88-100 Inowrocław

Miejsce wykonywania pracy:

  • Inowrocław

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie oraz aktualizacja ewidencji wojskowej, zarówno w formie kart ewidencyjnych oraz informatycznych indywidualnych zbiorów ewidencyjnych,
  • pobieranie z wydziału rekrutacji w terminach, określonych w obwiązujących dokumentach normatywnych, indywidualnych zbiorów ewidencyjnych osób przeniesionych do rezerwy,
  • przygotowywanie zaświadczeń, potwierdzających fakty wynikające z prowadzonej ewidencji wojskowej, w szczególności okres odbywania służby wojskowej,
  • realizacja czynności związanych ze skreśleniem osób z ewidencji wojskowej i przygotowaniem dokumentów ewidencyjnych w celu przekazania do archiwum,
  • realizacja czynności, związanych z wydawaniem duplikatów książeczek wojskowych w razie ich zaginięcia lub zniszczenia,
  • przygotowywanie danych statystycznych do meldunków i sprawozdań, w tym dostarczanie informacji niezbędnych do opracowywania bilansu zasobów podoficerów i szeregowych rezerwy według specjalności wojskowych,
  • udział w akcjach promujących obronność i służbę wojskową.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Pracownik wykonuje prace administracyjno-biurowe, przy wykorzystaniu sprzętu komputerowego.
    Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
    Praca jest związana z codziennym kontaktem z interesantami.
    Dodatkowo praca wymaga również kontaktów z:
    – pracownikami innych wojskowych komend uzupełnień w celu zapewnienia należytego przekazania ewidencji wojskowej w związku ze zmianą adresu zameldowania na pobyt stały żołnierza rezerwy lub osoby przeniesionej do rezerwy nie będącej żołnierzem rezerwy,
    – pracownikami starostw powiatowych oraz urzędów miast i gmin i zakładów pracy w celu utrzymania prowadzonej dokumentacji ewidencyjnej w aktualności.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Stanowisko pracy usytuowane na parterze budynku A WKU,
    Dojścia i dojazdy są utwardzone,
    Budynek nie jest przystosowany dla osób ze stopniem niepełnosprawności uniemożliwiającym swobodne przemieszczanie się (bariery architektoniczne w postaci schodów, brak windy, brak podjazdów do budynków, brak pomieszczeń sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych).
    Narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, faks, telefon, urządzenia biurowe.
    Oświetlenie: naturalne i sztuczne.
    Stanowisko pracy wymaga przemieszczania się na pomiędzy budynkami Komendy oraz wewnątrz budynków między piętrami m. in. do:
    • kancelarii jawnej, znajdującej się na I piętrze w drugim budynku WKU (budynek B) w celu odbioru i dostarczenia korespondencji,
    • bezpośredniego przełożonego, którego pomieszczenie służbowe znajduje się na I piętrze w budynku A.
    Stanowisko pracy wymaga także realizacji podróży służbowych odbywanych najczęściej własnym samochodem osobowym. Referent uczestniczy w pracy w terenie, polegającej na udziale w działaniach, promujących służbę wojskową i obronność. Działania promocyjne są realizowane w miejscach, w których odbywają się przedsięwzięcia o charakterze masowym np.: targi pracy, festyny, uroczystości rocznicowe, manifestacje patriotyczne.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”,
    • wiedza z zakresu prowadzenia ewidencji wojskowej, ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP oraz realizacji czynności, związanych z wydawaniem duplikatów książeczek wojskowych,
    • znajomość Kodeksu postepowania administracyjnego,
    • umiejętność biegłej obsługi komputera,
    • łatwość komunikacji.

wymagania dodatkowe

  • co najmniej 1 rok doświadczenia w pracy w administracji publicznej,
  • prawo jazdy kategorii B oraz gotowość do wykorzystania własnego samochodu prywatnego dla celów służbowych,
  • preferowane wykształcenie wyższe.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie świadectw pracy lub kopia aktualnego zaświadczenia o obecnym zatrudnieniu w przypadku pozostawania w stosunku pracy lub kopia zaświadczenia o odbyciu stażu.
  • kopia prawa jazdy.

Termin składania dokumentów:

    25-06-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Wojskowa Komenda Uzupełnień
    ul. Dworcowa 27
    88-100 Inowrocław

Inne informacje:

    Na stanowisko może być nadany pracowniczy przydział mobilizacyjny, gdyż jest ono określone w etacie pracodawcy wojskowego na czas wojny lub na inne stanowisko określone w tym etacie na czas wojny, na którym wymagane są kwalifikacje i umiejętności takie same lub podobne oraz przyjęcie obowiązków, jakie przepisy prawa przewidują w związku z tymi przydziałami.
    Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu).
    Etapy procedury naboru:

    1. ustalenie listy kandydatów/kandydatek, spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Spełnienie wymagań formalnych oznacza dostarczenie co najmniej dokumentów, wymienionych pod pozycją: „Wymagane dokumenty i oświadczenia”. Oświadczenia oraz list motywacyjny muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem.

    2. poddanie kandydatów/kandydatek, spełniających wymagania formalne, testowi wiedzy z zakresu n/wym. aktów prawnych:
    a) ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2013r., poz. 267 ze zm.),
    b) ustawa z dnia 21.11.1967r. o powszechnym obowiązku obrony RP (tj. Dz.U. z 2015r., poz. 144 ze zm.),
    c) rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 08.10.2010r. w sprawie prowadzenia ewidencji wojskowej (Dz.U. z 2010r., Nr 199, poz. 1321 ze zm.),
    d) rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 10.06.1992r. w sprawie doręczania wojskowych dokumentów osobistych i trybu postępowania z tymi dokumentami (Dz.U. z 1992r., Nr 51, poz. 233 ze zm.).

    3.dokonanie wyboru 5 kandydatów/kandydatek, którzy uzyskali najwyższe wyniki z testu wiedzy;
    Jeśli dwóch lub więcej kandydatów/kandydatek uzyskało taką samą ilość punktów do następnego etapu naboru przechodzi ten kandydat/ta kandydatka, który/-a w większym stopniu spełnia wymagania dodatkowe.

    4.poddanie wybranych 5 kandydatów/kandydatek rozmowie kwalifikacyjnej.
    Kandydaci/kandydatki zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru będą powiadamiani o terminie czynności rekrutacyjnych.

    W ciągu 3 miesięcy od dnia publikacji wyniku naboru istnieje możliwość odbioru złożonych dokumentów.
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel. 261-436-744.
    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.