Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • referent prawny
  • do spraw prowadzenia postępowań administracyjnych z zakresu wywłaszczeń i odszkodowań
  • w Wydziale Skarbu Państwa i Nieruchomości WUW w Poznaniu nr ref. 21/15

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań

Miejsce wykonywania pracy:

  • Poznań

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia odszkodowania z tytułu wywłaszczenia lub przejęcia z mocy prawa nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu teryt. na podstawie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz o ustaleniu lokalizacji innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych
  • prowadzenie spraw dotyczących wywłaszczania nieruchomości i odszkodowań z tego tytułu pod autostrady płatne i drogi krajowe oraz pod realizację innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych, łącznie z przygotowaniem stosownych decyzji administracyjnych
  • prowadzenie spraw dotyczących niezwłocznego zajęcia nieruchomości pod autostrady płatne, drogi krajowe i wojewódzkie oraz pod realizację innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych, łącznie z przygotowaniem stosownych decyzji administracyjnych
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji ustalających odszkodowanie z tytułu wywłaszczenia lub przejęcia z mocy prawa nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa lub jedn. samorządu teryt. na podstawie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz o ustaleniu lokalizacji innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych
  • przygotowywanie dla rzeczoznawców majątkowych umów o dokonanie wyceny wywłaszczonej lub przejętej z mocy prawa nieruchomości oraz o dokonanie innych wycen w zakresie właściwości oddziału, a następnie przygotowanie niezbędnych dokumentów do wypłaty wynagrodzenia za wykonanie tych umów
  • prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem na przejętych nieruchomościach prawa trwałego zarządu na rzecz właściwego zarządcy drogi lub innego właściwego podmiotu
  • prowadzenie spraw dot. ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w zakresie realizacji inwestycji celu publicznego, w tym związanych z ustaleniem odszkodowania za szkody powstałe w zw. z tym ograniczeniem, łącznie z przygotowaniem stosownych decyzji adm.
  • przygotowywanie odpowiedzi na skargi i wnioski oraz informacji i sprawozdań dot. spraw należących do zakresu działania oddziału

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
    – zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu
    – konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazania lub odebrania dokumentów

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – stanowisko pracy znajduje się na V piętrze budynku biurowego
    – budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
    – drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm
    – stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
    – praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
    – część pomieszczeń higieniczno-sanitarnych w budynku przystosowana dla osób niepełnosprawnych
    – budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość przepisów dotyczących nieruchomości (w tym już nieobowiązujących), w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości, o księgach wieczystych i hipotece, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
    • znajomość ustaw dotyczących struktury i kompetencji organów władzy publicznej
    • umiejętność analitycznego myślenia
    • umiejętność poruszania się w często zmieniających się przepisach prawa
    • umiejętność kreatywnego myślenia
    • samodzielność
    • umiejętność obsługi komputera (MS Word, program LEX)

wymagania dodatkowe

  • umiejętność rozwiązywania problemów
  • dobra organizacja pracy
  • umiejętność współpracy z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
  • asertywność i umiejętność przekonywania
  • radzenie sobie ze stresem
  • dostosowywanie się do zmian

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów

Termin składania dokumentów:

    20-04-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Wielkopolski Urząd Wojewódzki
    al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań
    z podaniem w ofercie nr ref. 21/15
    lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu, bud. B, pok. 025-026
    z podaniem w ofercie nr ref. 21/15

Inne informacje:

    Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
    Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
    Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW
    (http://bip.poznan.uw.gov.pl/wzor-oswiadczenia-dla-kandydatow-starajacych-sie-o-prace-w-wuw)
    Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
    Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, droga elektroniczną lub pocztową.
    Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
    Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończonego naboru.
    Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2300 zł.
    Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91 oraz 61 854 11 87.