Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw obsługi legislacyjnej
  • w Wydziale Prawnym

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Młynarska 46
    01-171 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opracowywanie do przedłożenia Radzie Ministrów projektów aktów prawnych dotyczących ochrony praw pacjentów, w tym założeń do projektów ustaw.
  • Podejmowanie analizy w celu wystapienia do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej bądź o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie ochrony praw pacjenta.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z prawami pacjenta.
  • Opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów wewnętrznych opracowywanych przez komórki organizacyjne BRPP.
  • Przygotowywanie opinii prawnych w zakresie interpretacji przepisów obowiązujących aktów prawnych.
  • Udział w komisjach uzgodnieniowych oraz w posiedzeniach Komisji Zdrowia.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • – Praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie.
    – Delegacja krajowe.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • – Budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
    – Pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
    – Bariery architektoniczne: możliwość poruszania się po budynku, drzwi odpowiedniej szerokości, zainstalowane windy/podjazdy, odpowiednio dostosowana toaleta.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata stażu pracy w organach administracji publicznej, w tym co najmniej roczny w zakresie tworzenia i procedowania aktów prawnych
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • Znajomość postępowania administracyjnego i prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawa o postępowania przed sądami administracyjnymi)
    • Znajomość ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz rozporządzenia Ministra zdrowia z dnia 21 grudnia 2010r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
    • Znajomość ustawy o działalności leczniczej oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
    • Znajomość ustawy o służbie cywilnej;
    • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa;
    • Znajomość zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych;
    • Umiejętność analizy przepisów prawa cywilnego i postępowania cywilnego;
    • Umiejętność zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia dokumentów potwierdzających co najmniej dwuletni staż pracy w organach administracji publicznej, w tym co najmniej roczny w zakresie tworzenia i procedowania aktów prawnych.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopie innych dokumentów, potwierdzających dodatkowe kwalifikacje bądź umiejętności.

Termin składania dokumentów:

    21-05-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
    Młynarska 46
    01-171 Warszawa

    w zamkniętej kopercie koniecznie z dopiskiem: „Nabór 55/2015 – WPR”

Inne informacje:

    Proponowane wynagrodzenie zasadnicze : 3000,00-3500,00 zł brutto
    W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
    O ważności aplikacji decyduje data stempla pocztowego. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
    Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 532-82-04, a także na stronie internetowej: www.bpp.gov.pl w zakładce: ”praca”.
    Do składania dokumentów zapraszamy również osoby niepełnosprawne.
    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.