Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw obsługi legislacyjnej
- w Wydziale Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Opracowywanie do przedłożenia Radzie Ministrów projektów aktów prawnych dotyczących ochrony praw pacjentów, w tym założeń do projektów ustaw.
- Podejmowanie analizy w celu wystapienia do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej bądź o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie ochrony praw pacjenta.
- Opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z prawami pacjenta.
- Opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów wewnętrznych opracowywanych przez komórki organizacyjne BRPP.
- Przygotowywanie opinii prawnych w zakresie interpretacji przepisów obowiązujących aktów prawnych.
- Udział w komisjach uzgodnieniowych oraz w posiedzeniach Komisji Zdrowia.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– Praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie.
– Delegacja krajowe.
– Budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
– Pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
– Bariery architektoniczne: możliwość poruszania się po budynku, drzwi odpowiedniej szerokości, zainstalowane windy/podjazdy, odpowiednio dostosowana toaleta.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata stażu pracy w organach administracji publicznej, w tym co najmniej roczny w zakresie tworzenia i procedowania aktów prawnych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość postępowania administracyjnego i prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawa o postępowania przed sądami administracyjnymi)
- Znajomość ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz rozporządzenia Ministra zdrowia z dnia 21 grudnia 2010r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Znajomość ustawy o działalności leczniczej oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej;
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa;
- Znajomość zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych;
- Umiejętność analizy przepisów prawa cywilnego i postępowania cywilnego;
- Umiejętność zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopia dokumentów potwierdzających co najmniej dwuletni staż pracy w organach administracji publicznej, w tym co najmniej roczny w zakresie tworzenia i procedowania aktów prawnych.
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopie innych dokumentów, potwierdzających dodatkowe kwalifikacje bądź umiejętności.
Termin składania dokumentów:
- 21-05-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Młynarska 46
01-171 Warszawa
w zamkniętej kopercie koniecznie z dopiskiem: „Nabór 55/2015 – WPR”
Inne informacje:
- Proponowane wynagrodzenie zasadnicze : 3000,00-3500,00 zł brutto
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
O ważności aplikacji decyduje data stempla pocztowego. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 532-82-04, a także na stronie internetowej: www.bpp.gov.pl w zakładce: ”praca”.
Do składania dokumentów zapraszamy również osoby niepełnosprawne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.