Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw ds. nadzoru gospodarki finansowej placówek
- w Biurze Finansów
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- 1. Sprawdzanie i dbanie o prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi w przydzielonych placówkach zagranicznych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dot. rachunkowości i sprawozdawczości w celu dostarczenia bieżącej informacji na potrzeby kierownictwa.
- 2. Weryfikacja rachunkowa otrzymanych kwartalnych sprawozdań i bilansów placówek oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych w PLN w celu włączenia ich do sprawozdawczości przekazywanej przez MSZ do MF.
- 3. Sporządzanie planów finansowych wydatków budżetowych placówek i ich korekty na podstawie planów przygotowanych zgodnie z układem wykonawczym budżetu przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w celu przekazania na placówki i do wydziału realizującego przekaz środków budżetowych.
- 4. Analiza i kontrola wniosków związanych ze zmianą planu finansowego przygotowanych przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w odniesieniu do zatwierdzonego planu finansowego na dany rok budżetowy w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania środków budżetowych przez placówki.
- 5. Analiza i opracowywanie planów finansowych wydatków budżetowych placówek zagranicznych na podstawie przedstawionych przez nie projektów w zakresie wydatków nadzorowanych przez wydział w celu przekazania zatwierdzonych planów na placówki.
- 6. Przygotowywanie planów finansowych i korekt w zakresie przychodów i rozchodów „dochodów placówki” poszczególnych placówek i zbiorcze w PLN oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego i finansowego nad wykonaniem tych planów w celu przekazania planów na placówki i zapewnienia optymalnego wykorzystania „dochodów placówki”.
- 7. Prowadzenie korespondencji w zakresie swoich właściwości z placówkami, poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa i innymi instytucjami w celu rozwiązywania bieżących problemów, np. ustalania wytycznych przekazywanych placówkom.
- 8. Udzielanie pomocy w bieżącym rozliczeniu należności i zobowiązań placówek w celu umożliwienia im rozliczenia sald występujących na koncie „Rozrachunki”.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Zagrożenie korupcją.
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości budżetowej lub finansów publicznych.
- Znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego na poziomie B1.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o rachunkowości wraz z aktami wykonawczymi.
- Wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne:
- znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych,
- umiejętność pisania i redagowania tekstów informacyjnych,
- umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji,
- skuteczna komunikacja,
- asertywność,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność planowania,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność koordynowania.
wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne.
- Znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego na poziomie B2, poświadczona dokumentem.
- Umiejętność obsługi specjalistycznego programu komputerowego: Egeria, FKWIN.
- Samodzielność i inicjatywa.
- Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika administracyjno – finansowego (gł. księgowego) w placówce zagranicznej.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, złożone według wzoru określonego w ww. ustawie – dotyczy osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania,
- kopie dokumentów potwierdzających stosowne doświadczenie,
- kopie dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych,
- w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie MNiSW: http://www.nauka.gov.pl/uznawanie-wyksztalcenia/departament-strategii-enic-naric-polska.html,
- wszelkie dokumenty załączane do oferty przez kandydatów wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
- 05-06-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Spraw Osobowych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BF 18/2015
Inne informacje:
- Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 3 935 PLN do ok. 6 183 PLN + dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej Dz. U. z 2014, poz. 1111- j.t. z późn. zm.).
Decyduje data wpływu dokumentów do MSZ – Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.
W ofercie należy podać adres e-mail. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Naboru pod numerem telefonu: +48 (22) 523 9372 lub (22) 523 9690.
Nabór jest prowadzony z uwzględnieniem równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.