Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

  • Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw osobowych w placówkach zagranicznych
  • w Biurze Spraw Osobowych

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 2

Adres urzędu

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie spraw osobowych pracowników placówek zagranicznych (sporządzanie dokumentów związanych z nawiązywaniem, przebiegiem, zmianą i rozwiązaniem stosunku pracy pracowników kierowanych do placówek zagranicznych, analizowanie i nadzorowanie spraw związanych z zawieraniem umów o pracę, przebiegiem i zakończeniem stosunku pracy pracowników niebędących członkami służby zagranicznej,
  • ustalanie uprawnień urlopowych pracowników placówek zagranicznych), sporządzanie dokumentów w sprawie nadania stopnia dyplomatycznego, wyznaczenia stanowiska w placówce, awansów i przeszeregowań, nagród jubileuszowych, nagród, urlopów bezpłatnych i wychowawczych, rejestrowanie zwolnień lekarskich, urlopów macierzyńskich i urlopów wypoczynkowych kierowników placówek,
  • sporządzanie zaświadczeń, wystawianie druków ZUS, sporządzanie dokumentów związanych z delegowaniem pracowników MON i MG, prowadzenie ewidencji zatrudnienia w placówkach w postaci funkcjonalnych kart placówek,
  • sporządzanie z upoważnienia świadectw pracy w celu rozliczenia osób powracających z placówki,
  • kierowanie kandydatów zakwalifikowanych do pracy w placówkach zagranicznych na szkolenia przedwyjazdowe i badania lekarskie oraz koordynowanie realizacji przygotowań do wyjazdu w celu realizacji planów rotacji,
  • prowadzenie bieżącej korespondencji w sprawach osobowych pracowników placówek zagranicznych w celu udzielania odpowiedzi, pełnienie funkcji administratora e-obiegówki dla pracowników placówek zagranicznych,
  • występowanie z wnioskiem o rozpoczęcie procedury naboru na stanowiska w placówkach zagranicznych oraz opiniowanie wniosków o przedłużenie pobytu na placówce zagranicznej,
  • dokonywanie przeglądu struktur organizacyjnych placówek pod kątem wykorzystania etatów i właściwego planowania ich stanu osobowego w celu okresowej analizy oraz koordynowanie zmian w regulaminach organizacyjnych placówek.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. Zagrożenia korupcją.
    2. Stres związany z obsługą klientów.
    3. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe (np. konferencje, szkolenia lub delegacje służbowe w ramach kontroli placówek).

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
    W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze spraw kadrowych
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
    • przeszkolenie z zakresu prawa pracy
    • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
    • znajomość ustawy o służbie zagranicznej, znajomość ustawy o służbie cywilnej, znajomość kodeksu pracy, znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, znajomość zagadnień z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
    • umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji
    • zdolności komunikacyjne
    • umiejętność współpracy
    • umiejętność koordynowania
    • umiejętność konsultowania kwestii drażliwych
    • umiejętność rozwiązywania problemów
    • znajomość wewnętrznych regulacji MSZ.

wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie w zakresie obsługi systemu Person
  • upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
  • znajomość języka angielskiego na poziomie C1 lub innego na poziomie B2, poświadczona dokumentem
  • znajomość ustawy o ochronie danych osobowych, znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej, znajomość ustawy prawo zamówień publicznych
  • co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika administracyjno – finansowego (gł. księgowego) w placówce zagranicznej.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, złożone według wzoru określonego w ww. ustawie – dotyczy osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo lub oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania,
  • kopie dokumentów potwierdzających stosowne doświadczenie,
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych,
  • w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie MNiSW: http://www.nauka.gov.pl/uznawanie-wyksztalcenia/departament-strategii-enic-naric-polska.html,
  • wszelkie dokumenty załączane do oferty przez kandydatów wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    27-05-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Biuro Spraw Osobowych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BSO 19/2015


Inne informacje:

    Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 4 497 PLN do 6 745 PLN oraz dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej
    Dz. U. z 2014, poz. 1111- j.t. z późn. zm.).
    Decyduje data wpływu dokumentów do MSZ – Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15.

    Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

    Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych
    do zatrudnienia będą zniszczone.

    W ofercie należy podać adres e-mail. Kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

    Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Naboru pod numerem telefonu: +48 (22) 523 8311.

    Nabór jest prowadzony z uwzględnieniem równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane
    z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.