Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Żorach

  • Komendant Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy inspektor
  • do spraw organizacyjnych

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    44-240 Żory
    ul. Ogniowa 10

Miejsce wykonywania pracy:

  • Żory

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie sekretariatu Komendanta Miejskiego w tym organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Miejskiego;
  • organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta oraz innych uroczystości;
  • realizowanie zadań koordynatora czynności kancelaryjnych – bieżące nadzorowanie prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych; a także realizowanie zadań Operatora elektronicznego systemu obiegu dokumentów IntraDok;
  • realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych Komendy Miejskiej w szczególności poprzez kierowanie na badania wstępne, okresowe, specjalistyczne i szczepienia ochronne oraz analizowanie warunków umów z zakresu medycyny pracy, współpraca w zakresie wydawania zaświadczeń dla osób kierujących pojazdami uprzywilejowanymi;
  • ewidencjonowanie czasu pracy i służby systemu dziennego oraz nieobecności i innych zwolnień w tym rozliczanie czasu służby i pracy strażaków i pracowników cywilnych Komendy Miejskiej wraz z rozliczaniem absencji. Prowadzenie stosownej w tym zakresie dokumentacji;
  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy Miejskiej, przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania Komendy Miejskiej, prowadzenie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w Komendzie; 7: realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla Komendy Miejskiej;
  • prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących: prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  • prowadzenie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w Komendzie; 7: realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla Komendy Miejskiej;

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. Niezbędna samodzielność i inicjatywa – Praca w stanowisku polega na prowadzeniu spraw z zakresu organizacji (sekretariatu). Stanowisko wymaga samodzielności, inicjatywy, zdolności uczenia się i prawidłowego wyciągania wniosków oraz zdolności do podejmowania decyzji na podstawie analizy danych. Stanowisko to wymusza na pracowniku samodzielne planowanie, organizowanie i realizowanie nałożonych obowiązków. Sprawa prowadzona jest samodzielnie przez pracownika od początku do końca, a tylko w sytuacjach szczególnych zwraca się do przełożonego o pomoc. W sytuacji takiej oczekuje się jednak od pracownika, że przedstawi własne propozycje rozwiązania problemu.
    2. Złożoność i kreatywność – W stanowisku występuje złożoność pracy wymagająca zmysłu organizacyjnego. Zakres zadań jest szeroki, wymagający czasami działania natychmiastowego bez względu na czas wolny od pracy. Zadania wymagają dobrej znajomości przepisów z zakresu ochrony przeciwpożarowej i przepisów KPA. Ważny jest również kontakt z pracownikami Komendy, instytucjami oraz firmami.
    3. Możliwe kilkudniowe krajowe wyjazdy służbowe poza teren zamieszkania.

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • 1. Praca przy komputerze powyżej 4h dziennie – możliwe reprezentowanie urzędu na zewnątrz podczas realizacji zadań związanych ze stanowiskiem pracy.
    2. Czynniki utrudniające pracę: nierównomierne natężenie obowiązków służbowych tzn: kumulowanie się spraw w czasie wolnym od pracy z powodu ciągłości służby systemu zmianowego, zmiany trybu pracy wynikające z innych zdarzeń losowych w komendzie; utrudniony kontakt ze strażakami z podziału bojowego pracującymi w systemie zmianowym.
    3. Narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner, laminator, bindownica.
    4. Budynek nie jest dostosowany do pracy osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – bariery architektoniczne tj. brak podjazdu, brak windy, małe toalety, praca w biurze znajdującym się na piętrze.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w komórce ds. organizacyjno-kadrowych lub sekretariacie
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • prawo jazdy kat B,
    • przeszkolenie lub doświadczenie z zakresu obsługi elektronicznego systemu obiegu dokumentów (np. IntraDok),
    • spełnienie wymagań zawartych w art.4 ustawy z dnia 21.11.2008r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm.),

wymagania dodatkowe

  • ukończenie kursu służby przygotowawczej w służbie cywilnej,
  • znajomość obsługi programów komputerowych, obsługa podstawowych programów komputerowych pakietu MS Office,
  • znajomość ustawy o PSP, znajomość KPA,
  • umiejętność dochodzenia do wiedzy, umiejętność posługiwania się przepisami, umiejętność działania pod wpływem stresu, umiejętność organizacji pracy,
  • umiejętność sporządzania pism urzędowych, umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność negocjowania, umiejętność argumentowania,
  • odpowiedzialność, dokładność i skrupulatność, wysoka kultura osobista, samodzielność,
  • dyspozycyjność,
  • inicjatywa i umiejętność pracy indywidualnie i w zespole.
  • otwarty stosunek do „klienta”,

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kserokopie świadectw pracy,
  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  • referencje,
  • oryginał kwestionariusza osobowego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    16-11-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
    Ogniowa 10
    44-240 Żory

    w sekretariacie komendy w godzinach 8:00 – 15:00.

Inne informacje:

    Oferty złożone po terminie, niekompletne, uchybiające wymogom formalnym nie będą rozpatrywane. Weryfikacji przedłożonych dokumentów oraz oceny przydatności posiadanych kwalifikacji, dokonuje komisja ds. naboru powołana przez Komendanta Miejskiego PSP w Żorach.
    Uwaga ! Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”.
    W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

    Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie spotkania związanego z naborem do 7 dni od dnia zakończenia przyjmowania ofert.
    Wyniki postępowania kwalifikacyjnego podane będą do publicznej wiadomości poprzez Biuletyn Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz BIP Komendy Miejskiej PSP w Żorach, stronę internetową Komendy Miejskiej PSP w Żorach oraz tablicy ogłoszeń.

    Proces naboru składa się z trzech etapów:
    • etap I – analiza złożonych dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze,
    Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do etapu II naboru.
    • etap II – test wiedzy, kandydat w sumie może otrzymać 15 pkt,
    W przypadku małej liczby kandydatów przewodniczący komisji rekrutacyjnej ma prawo odstąpienia od testu wiedzy i zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną wszystkich kandydatów.
    • etap III – rozmowa kwalifikacyjna z komisją.
    Każdy członek komisji kwalifikacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali 0-10.
    Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja kwalifikacyjna wybiera nie więcej niż pięciu kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej oraz w największym stopniu spełniające wymagania dodatkowe. Z kandydatem, który uzyskał największą liczbę punktów zostanie nawiązany stosunek zatrudnienia, chyba że na podstawie wyników testu i rozmowy kwalifikacyjnej komisja uzna, że żaden kandydat nie powinien zostać zatrudniony.

    Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

    Dokumenty kandydatów ujętych w protokole naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od zakończenia procedury naboru zaś dokumenty pozostałych kandydatów przez okres 14 dni. Oferty kandydatów niewyłonionych możliwe są do osobistego odebrania w ciągu 14 dni od dnia opublikowania wyniku naboru. Po upływie ww. terminów, dokumenty są komisyjnie niszczone.
    Przewidywane wynagrodzenie w okresie zatrudnienia wynosić może około 1900,00 zł brutto.