Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
- Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy inspektor
- do spraw rejestru zabytków
- Wydział ds. Inspekcji Zabytków Archeologicznych Oraz Rejestru zabytków, Dokumentacji Zabytków i Informatyki – IZAR
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Wymiar etatu: 0.5
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie, ul. Podwale 1, 10-076 Olsztyn
Miejsce wykonywania pracy:
- Olsztyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie wpisu do rejestru zabytków oraz wniosków o skreślenie z rejestru zabytków, w szczególności ruchomych;
- przeprowadzanie postępowania administracyjnego związanego z wpisem zabytku do rejestru zabytków, w szczególności ruchomych, przeprowadzanie oględzin z pozyskiwaniem oraz gromadzeniem dokumentów i danych niezbędnych do prowadzenia tego postępowania;
- analiza archiwów oraz przeprowadzanie oględzin w ramach prowadzonego postepowania administracyjnego związanego ze skreśleniem z rejestru zabytków, w szczególności ruchomych; prowadzenie dokumentacji i uzupełnianie informacji o stanie zabytków, w szczególności ruchomych;
- prowadzenie zadań związanych z ujawnieniem miejsc ukrycia zabytków ruchomych, w tym obiektów zaginionych; prowadzenie księgi rejestru zabytków ruchomych – księga B;
- digitalizacja rejestrów zabytków; digitalizacja zasobów archiwum zakładowego; typowanie zabytków do wpisu do rejestru zabytków, w szczególności ruchomych (wnioskowanych przez właściciela i z urzędu);
- przekazywanie informacji o wpisach do rejestru zabytków, obowiązkowych kopii dokumentacji dot. zabytków do właściwych instytucji;
- realizacja założeń krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz regionalnego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- przygotowywanie zezwoleń i zaświadczeń związanych z wywozem zabytków za granicę i prowadzenie rejestru tych zezwoleń i zaświadczeń; ujawnianie wpisów w rejestrze zabytków.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. praca administracyjno – biurowa;
2. wyjazdy służbowe związane z udziałem w oględzinach obiektów zabytkowych
Występują uciążliwe i szkodliwe warunki pracy:
1. praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 2 godzin dziennie),
2. ograniczona możliwość poruszania się po budynku – brak wind, podjazdu, drzwi o odpowiedniej szerokości,
3. zmienne warunki atmosferyczne pracy w terenie.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe w zakresie: zabytkoznawstwo; ochrona dóbr kultury, historia sztuki, konserwacja zabytków, muzealnictwo lub wyższe + studia podyplomowe w ww. kierunkach
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość ustawy Prawa budowlanego;
- znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych;
- znajomość ustawy o opłacie skarbowej;
- znajomość ustawy o ochronie przyrody;
- znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- znajomość rozporządzeń i innych aktów wykonawczych do wymienionych ustaw.
wymagania dodatkowe
- kursy, szkolenia bhp, p.poż
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych (komputer, skaner, kserokopiarka, aparat fotograficzny, fax)
- znajomość języka niemieckiego na poziomie podstawowym.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności kandydata.
Termin składania dokumentów:
- 22-06-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków
Podwale 1
10-076 Olsztyn
Inne informacje:
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uprzejmie informujemy kandydatów/kandydatki, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest nadesłanie w terminie wszystkich wymaganych dokumentów, w tym oświadczeń zawierających własnoręczny podpis aplikanta.
Lista osób spełniająca wymogi formalne zostanie udostępniona w siedzibie Urzędu oraz w BIP Urzędu na stronie internetowej www.bip.wuoz.olsztyn.pl.
Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zawarte w ogłoszeniu.
Oferty niekompletne oraz złożone po terminie (liczy się data wpływu do Urzędu) nie będą rozpatrywane.
Kandydaci/ kandydatki zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie jego przeprowadzenia.
Po zakończeniu rekrutacji oferty odrzucone podlegają komisyjnemu zniszczeniu w terminie nie wcześniej niż 30 dni od zakończenia rekrutacji.
Prosimy o przesyłanie dokumentów z dopiskiem „Nabór na stanowisko starszego inspektora ds. rejestru zabytków”.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem (89) 521-85-32.