Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie

  • Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy inspektor
  • do spraw rejestru zabytków
  • Wydział ds. Inspekcji Zabytków Archeologicznych Oraz Rejestru zabytków, Dokumentacji Zabytków i Informatyki – IZAR

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Wymiar etatu: 0.5

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie, ul. Podwale 1, 10-076 Olsztyn

Miejsce wykonywania pracy:

  • Olsztyn

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przygotowywanie projektów decyzji w sprawie wpisu do rejestru zabytków oraz wniosków o skreślenie z rejestru zabytków, w szczególności ruchomych;
  • przeprowadzanie postępowania administracyjnego związanego z wpisem zabytku do rejestru zabytków, w szczególności ruchomych, przeprowadzanie oględzin z pozyskiwaniem oraz gromadzeniem dokumentów i danych niezbędnych do prowadzenia tego postępowania;
  • analiza archiwów oraz przeprowadzanie oględzin w ramach prowadzonego postepowania administracyjnego związanego ze skreśleniem z rejestru zabytków, w szczególności ruchomych; prowadzenie dokumentacji i uzupełnianie informacji o stanie zabytków, w szczególności ruchomych;
  • prowadzenie zadań związanych z ujawnieniem miejsc ukrycia zabytków ruchomych, w tym obiektów zaginionych; prowadzenie księgi rejestru zabytków ruchomych – księga B;
  • digitalizacja rejestrów zabytków; digitalizacja zasobów archiwum zakładowego; typowanie zabytków do wpisu do rejestru zabytków, w szczególności ruchomych (wnioskowanych przez właściciela i z urzędu);
  • przekazywanie informacji o wpisach do rejestru zabytków, obowiązkowych kopii dokumentacji dot. zabytków do właściwych instytucji;
  • realizacja założeń krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz regionalnego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
  • przygotowywanie zezwoleń i zaświadczeń związanych z wywozem zabytków za granicę i prowadzenie rejestru tych zezwoleń i zaświadczeń; ujawnianie wpisów w rejestrze zabytków.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. praca administracyjno – biurowa;
    2. wyjazdy służbowe związane z udziałem w oględzinach obiektów zabytkowych

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Występują uciążliwe i szkodliwe warunki pracy:
    1. praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 2 godzin dziennie),
    2. ograniczona możliwość poruszania się po budynku – brak wind, podjazdu, drzwi o odpowiedniej szerokości,
    3. zmienne warunki atmosferyczne pracy w terenie.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: wyższe w zakresie: zabytkoznawstwo; ochrona dóbr kultury, historia sztuki, konserwacja zabytków, muzealnictwo lub wyższe + studia podyplomowe w ww. kierunkach
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
    • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
    • znajomość ustawy Prawa budowlanego;
    • znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
    • znajomość ustawy o ochronie danych osobowych;
    • znajomość ustawy o opłacie skarbowej;
    • znajomość ustawy o ochronie przyrody;
    • znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej;
    • znajomość rozporządzeń i innych aktów wykonawczych do wymienionych ustaw.

wymagania dodatkowe

  • kursy, szkolenia bhp, p.poż
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych (komputer, skaner, kserokopiarka, aparat fotograficzny, fax)
  • znajomość języka niemieckiego na poziomie podstawowym.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności kandydata.

Termin składania dokumentów:

    22-06-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków
    Podwale 1
    10-076 Olsztyn

Inne informacje:

    Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
    Uprzejmie informujemy kandydatów/kandydatki, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest nadesłanie w terminie wszystkich wymaganych dokumentów, w tym oświadczeń zawierających własnoręczny podpis aplikanta.
    Lista osób spełniająca wymogi formalne zostanie udostępniona w siedzibie Urzędu oraz w BIP Urzędu na stronie internetowej www.bip.wuoz.olsztyn.pl.
    Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zawarte w ogłoszeniu.
    Oferty niekompletne oraz złożone po terminie (liczy się data wpływu do Urzędu) nie będą rozpatrywane.
    Kandydaci/ kandydatki zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie jego przeprowadzenia.
    Po zakończeniu rekrutacji oferty odrzucone podlegają komisyjnemu zniszczeniu w terminie nie wcześniej niż 30 dni od zakończenia rekrutacji.
    Prosimy o przesyłanie dokumentów z dopiskiem „Nabór na stanowisko starszego inspektora ds. rejestru zabytków”.
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem (89) 521-85-32.