Izba Skarbowa w Katowicach

  • Dyrektor
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy referent
  • w Referacie Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej oraz Czynności Sprawdzających

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 2

Adres urzędu

    Izba Skarbowa
    ul. Damrota 25
    40-022 Katowice

Miejsce wykonywania pracy:

  • Tychy
  • Urząd Skarbowy w Tychach
    Aleja Niepodległości 60
    43-100 Tychy
    Stały Punkt Obsługi Podatnika w Bieruniu
    Ul. Turystyczna 1
    43-155 Bieruń

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie czynności sprawdzających w zakresie sprawdzenia poprawności i rzetelności danych zawartych w deklaracjach, zeznaniach i informacjach podatkowych oraz spełnienia warunków do skorzystania z ulg i zwolnień podatkowych, wywiązywania się przez podatników z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, w tym również na zlecenie innych organów,
  • dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie wniosków podatników o stwierdzenie nadpłaty,
  • weryfikowanie zasadności wniosków o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym,
  • analizowanie aktów notarialnych pod względem prawidłowości pobranego podatku i relacji deklarowanych w nich wartości przedmiotów czynności do wartości rynkowych oraz przeprowadzanie w tym zakresie czynności sprawdzających,
  • gromadzenie, analizowanie i ewidencjonowanie w obsługiwanych systemach informatycznych danych dotyczących składanych przez podatników deklaracji i informacji podatkowych oraz wpływających do organu podatkowego aktów notarialnych, postanowień sądu,
  • udzielanie informacji podatnikom,
  • sporządzanie informacji o naruszeniu przepisów podatkowych,
  • wykonywanie czynności związanych z zapewnieniem obsługi podatników w Stałym Punkcie Obsługi Podatnika w Bieruniu.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca w Urzędzie Skarbowym w Tychach oraz Stałym Punkcie Obsługi Podatnika w Bieruniu
    -praca administracyjno-biurowa,
    -obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
    -użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów)
    -kontakt z klientem zewnętrznym

  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Urząd Skarbowy w Tychach – stanowisko znajduje się na piątym piętrze budynku Urzędu,
    Stały Punkt Obsługi Podatnika w Bieruniu – stanowisko znajduje się na parterze budynku.
    Bariery architektoniczne:
    Urząd Skarbowy w Tychach – podjazd, winda, toaleta dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych tylko na parterze budynku.
    Stały Punkt Obsługi Podatnika w Bieruniu – podjazd, toaleta dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
    Budynek i stanowisko pracy nie są dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych,
    Budynek i stanowisko pracy nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie o profilu ekonomicznym lub administracyjnym
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • dobra znajomość materialnych przepisów podatkowych, przepisów proceduralnych, jak i orientacji co do przepisów innych gałęzi prawa,
    • umiejętność stosowania prawa w praktyce,
    • umiejętność analitycznego myślenia, wyciągania wniosków oraz poprawnego redagowania pism,
    • dobra organizacja pracy celem przestrzegania terminów załatwiania spraw,
    • wymagane doświadczenie zawodowe: powyżej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub co najmniej 3 miesiące doświadczenia w zakresie stosowania prawa, w tym prawa podatkowego.

wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe ekonomiczne, prawnicze lub administracyjne, względnie inne wyższe uzupełnione studiami podyplomowymi z w/w zakresów.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopie świadectw pracy i dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe,

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

    24-05-2015

Miejsce składania dokumentów:

    Urząd Skarbowy
    Al. Niepodległości 60
    43-100 Tychy
    z dopiskiem oferta pracy w Referacie Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej oraz Czynności Sprawdzających

Inne informacje:

    Postepowanie rekrutacyjne będzie się składać z dwóch etapów: testu wiedzy oraz rozmowy z komisją.
    Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie o jego terminie.
    Oferty niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
    Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone.
    Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 1937,55 zł
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 032/ 325-11-69.